Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö nykyään enää sairausajan läksyjä tehdä kotona?

Vierailija
28.10.2020 |

Itselleni on itsestäänselvää, että jos lapset ovat sairaana, niin he tekevät kotona ne läksyt ja tehtävät, jotka koulussa on sairausaikana tehty. Sairaana ei tietenkään aherreta, mutta kuumeettomana päivänä ennen kouluunpaluuta tehdään kiireisimmät tehtävät.

Nyt kuulin, ettei läheskään kaikissa kodeissa toimita näin. Onko tekemättä jättäminen tavallistakin?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettinyt samaa. Olen joutunut lisäksi aina itse pyytämään opettajalta ne tehtävät. Voisi luulla, että ne laitetaan poissaolijoille aina koulupäivän jälkeen wilmaan ilman kyselyitäkin. En halua lapsenieni jäävän muista jälkeen jonkun vatsataudin takana. Kipeimmillään ei tietenkään koulutehtäviä tehdä, mutta sen oireettoman kotipäivän aikana kyllä jo tehdään.

Vierailija
2/5 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä piti tehdä. Tehtävät piti kysyä kaverilta, minulla ei sellaisia ollut, joten jäi aina tekemättä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä piti tehdä. Tehtävät piti kysyä kaverilta, minulla ei sellaisia ollut, joten jäi aina tekemättä.

Nykyään tämän ei pitäisi olla ongelma, kun läksyt ovat wilmassa.

Vierailija
4/5 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitus on, että läksyt tehdään. Vähintään pitäisi lukea tekstit. Jos voimia ei riitä kaikkien tehtävien tekemiseen, voi sopia ja kysyä, mitkä ovat oppimisen kannalta tähdellisimipiä tehtäviä.

Todella harva oppilas tekee läksyt, oli poissaolon syy sitten matka, sairaus tai hammaslääkäri. Sitten jää osaamiseen aukkoja.

Vierailija
5/5 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä meille ainakaan kerrota, ellei itse kysele. Kysyn kyllä aina, ettei lapsi jää jälkeen sairastelun takia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kaksi