Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tämä ongelma käyttöä? Olen mies ja juonut täällä viikolla:

Vierailija
28.10.2020 |

Maanantai six packki nelos olutta ja sama tiistaina eli 12 tölk yht..

Tänää mulla on vain yksi 5.5% siideri (0.5l)

Luultavasti huomenna pidän taukoa, mutta perjantaina ostan 11% viinipullon (7dl) juon sen illassa.
Loppuviikkona en ota mitään.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei

Vierailija
2/25 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelmakäytön tunnistaa siitä että se aiheuttaa ongelmia elämässä. Se ei juurikaan riipu määrästä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaa olla siinä rajoilla jos on viikoittaista, jos on poikkeuksellinen viikko ei haittaa. Naiselle tuo olisi jo vakava terveysriski, mutta miehen elimistö kestää enemmän.

Vierailija
4/25 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen juonut tällä viikolla puolen litran liköörin (40%), puoli litraa Pastista (45%), Pullon 0.7 Gambinaa (21%), parikymmentä tölkkiä (0.33) keskiolutta ja minusta tuntuu, että olisin voinut juoda enemmänkin.

M 45

Vierailija
5/25 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ehkä ongelmakäyttöä.

Mutta kyllähän suositusten ylärajalla liikkuu jos tuo on ollut pidemmän aikaa viikkokulutuksesi.

Vierailija
6/25 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole. Määrät kyllä kasvaa jos jatkat menoa :D

Sitten tavallaan voi ollakin.

Vierailija
7/25 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On

Vierailija
8/25 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ehkä ongelmakäyttöä.

Mutta kyllähän suositusten ylärajalla liikkuu jos tuo on ollut pidemmän aikaa viikkokulutuksesi.

Vierailija
9/25 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho, no jos viikko alkaa jo maanantaina six-päkillä niin ollaan huonolla tiellä. Ja se kun melkein joka päivä on oltava jotain.

Miten päättelet että la-su et juo mitään jos ma-ti:kin on mennyt tissutellessa?

Sanoisin että laita stoppi tuolle kun vielä voit!

Vierailija
10/25 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nihilistinaaras tekee ongelman mistä vaan.

Vierailija
11/25 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oho, no jos viikko alkaa jo maanantaina six-päkillä niin ollaan huonolla tiellä. Ja se kun melkein joka päivä on oltava jotain.

Miten päättelet että la-su et juo mitään jos ma-ti:kin on mennyt tissutellessa?

Sanoisin että laita stoppi tuolle kun vielä voit!

Miksi viikonpäivät tai kellonajat liitetään ongelmajuomiseen?

- 17 vuotta kolmivuoroa ja vapaat esim. ma-ke

Vierailija
12/25 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei välttämättä. Minä olen juonut viikonloppuisin ja lomilla suurkulutuksen rajaa hipoen yli 30 vuotta. Ei ole ollut terveys-, ihmissuhde-, työ-, tai mitään muitakaan ongelmia lukuun ottamatta henkistä riippuvuutta. Sama tilanne on monilla ystävillänikin. 

Joku toinen olisi varmaan kuollut tai deekiksellä. Me ihmiset vain olemme kovin erilaisia tässä asiassa.

Vierailija
13/25 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedät varmaan itse, onko tuo sinulle ongelma. Minä vain mietin, etkö keksi mitään antoisampaa tekemistä.

Vierailija
14/25 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on. Voit vähentää reippaasti ja harvemmin ottaa. Keksi muuta tilalle jos mahdollista. Vähennä työstressit ja liiat vaatimukset.

Vierailija
15/25 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurkuluttaja kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei välttämättä. Minä olen juonut viikonloppuisin ja lomilla suurkulutuksen rajaa hipoen yli 30 vuotta. Ei ole ollut terveys-, ihmissuhde-, työ-, tai mitään muitakaan ongelmia lukuun ottamatta henkistä riippuvuutta. Sama tilanne on monilla ystävillänikin. 

Joku toinen olisi varmaan kuollut tai deekiksellä. Me ihmiset vain olemme kovin erilaisia tässä asiassa.

Jos pyörii vain alkoholistien ympärillä, niin ei niitä ongelmia tottakai näe. 

Vierailija
16/25 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Mäkin monta vuotta valehtelin itselleni että ei oo ongelmaa, jaksan käydä töissä ja hoitaa kuntoani. Kylläpä muuttui ääni kellossa kun tuli oltua enemmän selvinpäin ja nykyään menee todella harvoin alkoholia. Näytän paljon terveemmältä, uni on parempaa eikä enää vituta niin usein.

Jos on morkkis ja täytyy pohtia "onko tervettä" niin älä juo.

Vierailija
17/25 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma on , jos joit yksin kotona, kaihtimet alhaalla, kalsareillasi.

Vierailija
18/25 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole ongelmaa olla vaikka kuukautta ottamatta niin sitten ei kai ongelma

Vierailija
19/25 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella outoa, että useampi jo sanonut ettei tuo määrä ole ongelmakäyttöä. Ja että ongelmakäyttöä olisi vasta se että aiheutuu ongelmia elämään.

Tuollainen määrä alkoholia sairastuttaa kehon! Vie vastustuskyvyn, sekoittaa sokeri- ja rasva-aineenvaihdunnan ja tietysti lopulta menee maksa...

Vierailija
20/25 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella outoa, että useampi jo sanonut ettei tuo määrä ole ongelmakäyttöä. Ja että ongelmakäyttöä olisi vasta se että aiheutuu ongelmia elämään.

Tuollainen määrä alkoholia sairastuttaa kehon! Vie vastustuskyvyn, sekoittaa sokeri- ja rasva-aineenvaihdunnan ja tietysti lopulta menee maksa...

On paljon suurkuluttajia/alkoholisteja tällä palstalla. Luulen, että jos on jatkuvasti muiden suurkuluttajien/alkoholistien seurassa niin ei edes tiedä enää mikä on normaalikulutus ja mikä on jo selkeää ongelmakäyttöä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä seitsemän