"Lähetys ei ole vielä saapunut postille" - kauanko tämä status näkyy?
Tilasin kaksi tuotetta sunnuntaina suomalaisista kaupoista. Toinen firma sai pakettinsa liikkelle heti ma-aamusta, tuli seurantakoodi. Ja seuraavana aamuna koodilla näkyi, että paketti oli tullut tänne Helsinkiin missä asun, ja tänään se tuli minulle asti.
Toisen paketin kohdalla sain lähetystunnuksen ma-alkuillasta viiden aikoihin. Mutta sen jälkeen ei ole tapahtunut mitään. Seurantakoodilla kun hakeee, niin tieto on ainoastaan "Lähetys ei ole vielä saapunut postille". Kaksi päivää jo kulunut, eikä vieläkään ole tapahtunut mitään. Sama tieto edelleen. Miten niin ei ole saapunut postille? Kauanko tässä vielä menee, että se paketti lähtee edes liikkeelle? Onko vika nyt kaupassa vai postissa? Onko tämä jokin huijaus?
Kommentit (3)
No siis yleensä tuo status näkyy kutakuinkin siihen asti, että lähetys on jo toimitettu sulle. En tiedä miksei se järjestelmä pysy ajan tasalla. Siinä vaiheessa kun saat arvion toimitusajasta, niin pakettia kannetaan jo sisälle. Näin ainakin mulla.
Voi mennä neljäkin päivää. Ja kerran mulle tuli yksi pikkupaketti luukusta alas, vaikka lähetystunnuksella luki just toi sama teksti :D Ei näihin voi luottaa nykyään enää yhtään. Odottele tää viikko ja vaikka perjantaina sit soittoa YRITYKSELLE suoraan, ei postille, postillahan ei mitään vastuuta mistään ole, vaan sun pitää yrityksen kanssa se selvittää.
Mutta luultavimmin ihan vaan postin hitautta.
Ja jos tilasit pakettiautomaattiin ni sillon se vasta kikkailuksi voi mennä, ne on aina täys ja siirtelevät sitten niitä ties mihin.. Digisuomessa ei mikään toimi :P