Kuinka usein hiljainen ihminen muka on ylimielinen?
Itse olen tavannut sellaisia aivan häviävän vähän. Kaikki ovat yleensä vain olleet rehellisen ujoja ja hiljaisia. Usein vain kuulee, ettei saisi olla hiljaa, kun luullaan ylimieliseksi, ja moni ujo on sanonut pelkäävänsä, että vaikuttaa ylimieliseltä. Itse olin lapsena ja nuorena hiljainen, ja sain jatkuvasti tuota kuraa niskaani äitipuolen taholta.
Kommentit (44)
Mulla on sen verran ikävästi käynyt että mä pukeudun ns. hyvin, on oma tyyli ja käyttäydyn muuten itsevarmasti (hyvä ryhti jne), mutta oon ihan törkeän ujo ja omaan ihan paskan itsetunnon. Tähän lisäks vielä resting bitch face eli tahattoman nyrpeä perusilme niin ei musta tosiaan saa semmosta hissukkaa tekemälläkään, pakkohan tän on johtua ylimielisyydestä :D eräs koulusta tuttu johon tutustuin hiljattain paremmin sano että inhos mua joskus kun vaikutin niin muiden yläpuolella lilluvalta kusinaamalta kun en esim moikkaillut, mikä johtu pelkästään siitä että en voi kuvitellakaan että kukaan edes muistaa mua tai halua tuntea... joo, tästä voinee päätellä että sosiaalinen elämä on aika kuollutta.
Pitäsköhän vaan alkaa semmoseksi rumaksi harmaaksi läskiksi niin ehkä jengi tajuais että se on vaan ujous joka vaivaa ja kuvittelen oikeasti olevani vaan muita paljon alempiarvoisempi eikä toisinpäin :(
Mä olin ennen räväkkä ja suuna päänä. Tein ison elämäntapamuutoksen ja meni samalla pääkin häränpyörää. En ees tie välillä kuka oon mutta sen tiedän, että hiljasempi oon nykyään ja rauhaa rakastava. Vältän ylikaiken riitoja yms. Tapellu ihan tarpeeks vuosien varrella.
En kaipaa seuraa enää niiku ennen. Joku voi pitää mua outona.. Pitäkööt. Rakastan rauhaa ja hiljasuutta nykyään. Yhden tai kahden ihmisen seurassa viihdyn, mutta en enää isossa porukassa.
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="07.02.2014 klo 15:46"]
Siis, millä perusteella hiljainen tai ujo luonteenpiirre antaa ihmisestä ylimielisen kuvan? En tajua.
Jos se hiljainen ja/tai ujo ihminen ei puhu ja ota kontaktia, voi syntyä sellainen kuva, että häntä ei toisten seura kiinnosta.
No mitä sitten? Minua ei tosiaan muiden seura kiinnosta, ja ihan siksi en ole hanakasti ottamassa kontaktia muihin. Tekeekö se siis minusta ylimielisen? Minulla on ylimielisyydestä kyllä toisenlainen kuva. Ja se se vasta tympeää olisi jos pitäisi jotenkin pakkokiinnostua ihmisistä.
[quote author="Vierailija" time="07.02.2014 klo 16:42"]
Mä tunnustan olevani entinen koulukiusaaja ja vaikka kohta melkein 40 mittarissa tunnustan edelleen inhoavani ujoja, koska NORMAALI IHMINEN PUHUU eikä näytä tyhmältä ja istu hiljaa. On ihan niiden oma vika että joutuvat silmätikuksi, kun eivät tajua yhteiskunnan yhteisistä pelisäännöistä alkeellisimpia asioita.
[/quote]
Narsistia potuttaa, kun kaikki eivät ihastele häntä, ole iloisia hänen huomiostaan ja jaa kaikkia asioitaan hänen kanssaan. :)