Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

maksuhäiriömerkintä?

Vierailija
07.02.2014 |

Onko jollain? Miten on vaikuttanut elämääsi?

NE kellä EI OLE niin älkää vastatko

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole maksuhäiriömerkintää:)

Vierailija
2/16 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksuhäiriö merkinnät voivat/ovat haitaksi siinä vaiheessa kun pankista tarvitsisit luottoa. Jos on paljon maksuhäiriö merkintöjä ei saa debit-korttia eikä tietenkään luottokorttia, silloin vaihtoehdoksi jää vain Electron kortti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään vaikutusta. Minulla on puhelimet, vakuutukset, asunto jne...Luottokorttia en ole ikinä tarvinnut. Joka kuukausi saan laitettua rahaa sivuun, että saan kyllä rikkimenneen pesukoneen tilalle uuden ;). Olen entisen puolison "identitentti varkauden uhri"

Vierailija
4/16 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vaikuttanut silleen, että vaikka onkin jo nykyään  oma talous ihan tasapainossa (vaikka ei lapsiperheeessä olekkaan yhtään ylimäärästä, mutta ei silti juuri velkaakaan) niin tuli eteen sellanen tilanne josta ehkä vois kutsua jopa hätätilanne, että tarvi ylimäärästä rahaa nopeesti. Ei sitte tietenkään saanu mistään lainaa tai luottoa. Ongelma ratkes sit panttilainaamon kautta, kun oli sormus minkä panttasin. Aion kyllä lunastaa takaisin.

Vierailija
5/16 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaikeuta mitenkään.  Aurinko paistaa ihan ilmaiseksi ja luonnosta voi vielä nauttia ilman korvausta, se on siinä.

Kirjastoista saa kirjoja lukemiseen, uutuksia myöten.

Omaa laatuaikaa on yllinkyllin ja mitään en ole vailla, vaikka työttömyyskorvauksella elelen hyvällä omallatunnolla, sillä työvuosia on takana 38, eli olen osani tehnyt ja kaksi nykyistä veronmaksajaa aikoinani elättänyt ja kouluttanut.

Elän tässä ja nyt. En haikaile tulevaa enkä liioin mennyttä, kumpaakaan ei ole olemassa.

Vierailija
6/16 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään ei mene palkasta jos ei ole mitään ulosotossa. Maksuhäiriömerkintä voi olla vaikka mitää ei ulosotossa olisikaan.
Merkinnän pysyminen riippuu mistä merkintä on tullut. (Muistaakseni 1-5v)
Maksuhäiriömerkintää ei kannata hommata, mutta luottotietoja ei myöskään kannata yrittää pitää "keinolla millä hyvänsä", esim. pikavipeillä, uusilla lainoilla yms.
Ja mihin luottohäiriömerkintä vaikuttaa....puhelinliittymät, vuokrasopimukset, lainat (myös valtion takaama opintolaina....ei meinaa saada valtion takausta), pankkikortit, muut luottokortit (esim. Visa ja Mastercard irtisanotaan kun luottotiedot menee), osamaksut monesti mahdottomia, työpaikkahaastatteluissa saatetaan kysellä luottotietoja yms. yms.
Itse käyn ko. helvettiä läpi, kun vaimo osteli minun pankkitunnuksilla osamaksulla hemmetisti kaikkee kivaa ja sitten laskut kaatu päälle.....joo joo tyhmästä päästä kärsii ja niinedelleen...niin ja sitten yritin paikata tilannetta uusilla lainoilla....ja arvaatte varmaan mihin toi päättyy.
( Ulosottoon 30 000eeroo )Nyt on maksuhäiriömerkintä ja palkasta ulosmitataan kuukausittain kaikki läskit pois.

Vierailija
7/16 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset laita rouvaa itse maksamaan tekemiään ostoksia?

Vierailija
8/16 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

11 on oivaltanut elämää enemmän, kuin nämä jotka ovat aina halujensa vankeja.

Kaikki eivät tarvitse kännyköitä, I padeja, kokoajan uusia vaatteita, matkoja etc.

Voi olla tyytyväinen pieneen elämäänsä ja huomata maailmaa ympärillään. Ei siihen tarvita luottokortteja ja kokoajan kiihtyvällä tahdilla haluata vähän kaikkea, kun ei tiedä mitä oikein haluaa.

Ja yhtäkkiä huomaakin elämän olevan paljon suurenpaa ja tyydyttävämpää, kuin autot, merkkivaatteet- ja kännykät. Näitäkin tulee vaihtaa melkeimpä vuosittain..... ja hyrrä on siinä.

Vierailija
9/16 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se vaikeuttanut elämää... postimyynnistä ei voi enää tilata mitään laskulle, luottokortteja ei saa, osamaksu ei onnistu missään jne. Onneksi miehellä on luottotiedot ei sentään ihan pulassa olla. Mutta on se noloa, tuntee itsensä jotenkin kakkosluokan kansalaiseksi kun on raha-asiansa ryssinyt tähän pisteeseen saakka. 

Vierailija
10/16 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ja kyllä vaikeuttaa elämää, ettei esim. Voi muuttaa isompaan asuntoon kun mistään ei saa kämppää ilman liian suuria takuusummia. Et voi tilata mitään laskulle vaan kaikki pitää maksaa heti.

puhelinliittymän ja vakuutuksen onneksi sain. Tiukkaa on kun äitiysvapaallakin pitää maksaa velkoja pois, mut oma moka.

Vierailija
11/16 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole vaikuttanut juurikaan. Ulosottoon ei mene senttiäkään, ei ole tarvetta ostaa osamaksulla mitään,vakuutukset ovat olleet jo ennen tietojen menettämistä, vakkariduuni ja tulot. Marraskuussa palautuu luottotiedot, mutta tuskin muuttaa elämääni mitenkään. Eikä se luottokortti välttämättä lähde, vaikka tiedot menisikin, kunhan ne ei mene sen kortin luoton maksamattomuuden takia. Älä maksa lainaa lainalla, vaan anna mielummin luottotietojen mennä ja maksat omilla rahoilla ulosottoon lyhennyksiä sen mitä pystyt. Annoin mennä 6000€ ulosottoon. Paras päätös, jonka olen tehnyt. Toiset kierrättävät velkaa niin pitkälle, että maksettavaa voi olla jo 30000€.

Vierailija
12/16 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on eikä ole vaikuttanut mitenkään. Toki palkasta menee menee tietty summa (ulosottomiehen kanssa sovittu määrä) mutta noin muutoin ei vaikuta mitenkään.

Vierailija
13/16 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.02.2014 klo 13:05"]Maksuhäiriö merkinnät voivat/ovat haitaksi siinä vaiheessa kun pankista tarvitsisit luottoa. Jos on paljon maksuhäiriö merkintöjä ei saa debit-korttia eikä tietenkään luottokorttia, silloin vaihtoehdoksi jää vain Electron kortti.

[/quote]

maksuhäiriömerkintä kirjoitetaan yhteen!

Vierailija
14/16 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se haittasi. Ja oli se jotenkin nyöryyttävää aina silloin, kun asia tuli esille. Jos sulla on vielä mahdollisuus välttää haksuhäiriömerkintä/luottotietojen menettäminen, niin kokeile lainata esim vanhemmilta, myy tavaroita tai panttaa niin kuin edellinen kirjoittaja! Sossusta voit myös kysyä apua.

Vierailija
15/16 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun oli maksamatta niin olihan se köyhää kun uo vei ison siivun palkasta. Vakuutusta en saanut tai puhelinliittymää. Sitku maksoin kaikki pois niin heti irtos puhelinliittymä ja puhelin kytkyllä. Vuokra-asunnonkin olisin nyt saanut ilman hillittömiä vakuuksia. Lainaa en toki vieläkään saa, mutta eipä tätä enää kauan kestä.

Ja minulla vakityö ja tulot.

Vierailija
16/16 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se ihan perseestä. Mitään et saa ostettua osamaksulla, puhelinliittymää et saa, vakuutuksista on turha haaveilla, matkallekaan ei pääsisi ilman puolison luottokorttia. Älkää hankkiko merkintää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kuusi