Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mun sisko kutsuu meidän äitiä mummuksi!

Vierailija
06.02.2014 |

Siis mä en tajuu... Ja isääkin kutsuu vaariksi... Ymmärrän sen, että lastemme läsnä ollessa puhutellaan mummuksi ja vaariksi, mutta jos ollaan ilman lapsia liikkellä niin kutsuu äitämme mummuksi! Esim. kaupassa huutelee hyllyjen välistä että mummu katso mitä mä löysin...

Sori, ei mene mun jakeluun ollenkaan. 

Olen kyllä kysynyt, että miksi kutsuu noin, niin sisko ei osaa vastata. 

Minulle äiti on ÄITI ja isä on ISÄ (tai mutsi ja faija) kun ja jos heille puhun. 

Ja ikää meillä kummallakin on yli 40v....

Onko jollain muulla samoin? Kutsuuko joku muu äitiään mummuksi ihan normi keskustelussa? Tai isäänsä vaariksi?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
06.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus vahingossa!

Vierailija
2/7 |
06.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vahingon vielä ymmärtäisin mutta kun tämä ei ole vahinkoa! On ihan jatkuvaa...

Saattaa naamakirjassakin kommentoida yhteisten tuttavien (esim. meidän serkkujen) jutuille että mummu.... Ja ne lapset ei ole todellakaan naamakirjassa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
06.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, me kyllä jostain syystä kutsutaan mun siskoni kanssa meidän vanhempia nykyään mummiksi ja ukiksi vaikkeivat meidän lapset olisikaan paikalla. Kai se on meistä ihan luonnollista, kun en ole koskaan edes miettinyt tavan outoutta.

Tuntuisi hassulta sanoa "isi ja äiti"! 

Ikää meilläkin yli 40v ja vanhemmat ovat olleet isovanhempina pian 20v.

Vierailija
4/7 |
06.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsun vanhempiani mummoksi ja ukiksi ja samoin appea ja anoppia. Itse olen äiti ja mieheni on isä. Miestäni en tosin koskaan kutsu isäksi, lapsilleni sanon, että kysy isältäsi.

Vierailija
5/7 |
06.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 21:39"]

Kutsun vanhempiani mummoksi ja ukiksi ja samoin appea ja anoppia. Itse olen äiti ja mieheni on isä. Miestäni en tosin koskaan kutsu isäksi, lapsilleni sanon, että kysy isältäsi.

[/quote]

Siis jos puhutte vaikka miehesi kanssa illaan kun lapset on menneet nukkumaa, niin kutsut ÄITISI mummoksi ja ISÄÄSI ukiksi? Oikeesti????? Eli esim." pitääkin mennä mummoa ja ukkia auttamaan lumihommissa huomenna", tai "lähden mummon kanssa kaupoille huomenna tarvitseko sinä jotain?" ... Mikset voi sanoa että äitä ja isää???? Kun eihän he ole sinun isovanhempia...

Vierailija
6/7 |
06.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
7/7 |
06.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun isä (nykyään 60-v) on aina lasten syntymän jälkeen kutsunut vanhempiaan mummoksi ja ukiksi. En ole ikinä kuullut hänen sanovan heitä äidiksi tai isäksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kuusi