Törkeintä mitä olen kuullut äidin vaativan eron jälkeen isältä
oli elarit, joiden summa oli n. puolet miehen palkasta.Naisella on uusi mies, joka ilmeisesti oli laittanut oikein listan avokkinsa matkaan.Siellä vaadittiin mm.lasten harrastus kuluina matkabensoja ym. muuta noloa. Yök mitä ahneutta!
Kommentit (116)
Miksei lasten tarpeet mene isän lomakuukautena äidin kiinteiden kulujen edelle? En edelleenkään ymmärrä yhtälöä, sillä olen aina luullut että elarit kattavat myös juoksevat kulut.Vaikka äiti olisi työtön, niin äiti saa lapsikorotuksen ja lapsilisät.
[quote author="Vierailija" time="07.02.2014 klo 08:41"]
Eräs tuntemani perhe oli eron edessä, koska rouvalla oli yhtäkkiä uusi mies. Eli nainen seukkasi miehen kanssa, vaikka asui edelleen miehensä ja kahden lapsen kanssa.
Olivat juuri rakentaneet talon (siis mies rakensi omilla perintörahoillaan, perintötontille).
Nainen vaati miestä muuttamaan talosta, jotta tämä uusi puoliso voisi muuttaa isännän paikalle. Avioehtoa ei ollut, joten miten lie tuon ratkaisivat.
Sääli kävi miestä, joka kaikkensa oli tehnyt lasten ja ketkun naisen vuoksi.
[/quote]
Onneksi miehet eivät ole koskaan syyllistyneet pettämiseen, omaisuuden pimittämiseen, lastensa hyökäämiseen jne. Onneksi!
[quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 21:32"]
[quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 21:22"]
[quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 21:20"]
Täällä joku yh kerran vuodatti, että miehen pitää maksaa myös lomakuukautena kun lapset ovat isällään, koska hänellä oli mm. pakastin jossa oli lapsille varattuna kalapuikkoja!(vie ilmeisesti sähköä) Tai sitten selitetään kun se vuokrakin pitää maksaa.Siis haloo!!!
[/quote]
no meillä mies on aina maksanut myös lomakuukautena elarit, ei se poista kaikkia kiinteitä kuluja, jos ruokaan menee vähän vähemmän rahaa
[/quote]
No huh-huh. Jos lapset on isällään koko kuukausen, niin mihin helvettiin sä ruokkomaksuja tarttet? Ahne sika!
[/quote]
En ole käynyt täällä aikoihin, nyt avasin tämän ketjun ja taidankin samantien poistua. Minkähän lainen ihminen tämänkin vastauksen takana lienee? Joku ei-ahne maailmanparantaja-epäsika? Ja elatusmaksuilla katetaan yleensä lasten perustarpeet ja yleensä vieläpä ne minimitarpeet, joihin myös koti lukeutuu. Moni yksinhuoltaja elää kädestä suuhun, joten ylimääräistä ei aina ole. Monet mun tuntemani yksinhuoltajat myös kasvattavat lapset lähes yksin, joten eiköhän se kuukausi vain tasoittele sitä pohjatonta epäsuhtaa mikä isän ja äidin välillä kuitenkin niin usein on. Halu turvata lastensa hyvinvointi, turvallisuus ja jatkuvuus elämässä ei aina ole ihan sama kuin sikamaisen äidin ahneus. Ylipäätään on aika sairasta että naiset vihaavat toisiaan näin paljon. Ja kiitos, tämä riitti tällä palstalla, kannattais monen muunkin miettiä minkälaisia vaikutuksia psyykelle on lueskella tällaisia kommentteja, tämä vain yhtenä esimerkkinä :(
15, olet väärässä, elareiden maksusta lomakuukauden aikana voidaan sopia samassa sopparissa kuin elareiden määrä sovitaan. Tiedän eronneita pareja, joilla on ihan mustaa valkoisella, että siltä kuukaudelta, jonka lapset ovat etävanhemman luona, ei makseta elareita.
[quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 22:13"]
[quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 22:07"]
[quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 21:20"]Täällä joku yh kerran vuodatti, että miehen pitää maksaa myös lomakuukautena kun lapset ovat isällään, koska hänellä oli mm. pakastin jossa oli lapsille varattuna kalapuikkoja!(vie ilmeisesti sähköä) Tai sitten selitetään kun se vuokrakin pitää maksaa.Siis haloo!!!
[/quote]Meillä isä maksaa joka kuukausi saman summan vaikka lapset ovat kolme viikkoa silloin isällään. Nimittäin asuminen maksaa kesälläkin ja summa on alakanttiin. Mies ei halua suin surminkaan lastenvalvojalle koska tietää että joutuisi maksamaan yli satasen kuussa lisää. Heinäkuun 300 tulee paljon halvemmaksi. Ja yli puolethan tuosta on jo asumisesta.
[/quote]
Anteeksi mutta etkö todellakaan saa edes niitä asumiskuluja(ja kalapuikkoja?!) maksettua vaikkapa OMASTA ELATUSOSUUDESTASI ja LAPSILISÄSTÄ??? Jos nimittäin et tähän pysty, niin pitäisiköhän sun katsella vähän halvempaa asuntoa? Ei voi olla niin että suurin osa lapselle varatusta rahasta menee kiinteisiin kuluihin.En usko! Annapa summia sitten.
[/quote] Vuokra kaupungin vuokra-asunnossa 950, lapsilla yhteinen huone. Ruoka, vaatteet, muut kiinteät kulut laskurista 420/lapsi, lapsilisä 316. vakuutukset ja harrastukset 150 kuussa. Eli lasten menot 840+150 + asumisesta nyt laskurin mukaan alakanttiin vaikka 200 =595/lapsi. Lapsilisän osuus on 158 ja isän 160 eli minulle jää maksettavaksi 277/lapsi. Mielestäni tämä on reilua isää kohtaan ja hän kyllä tietää sen. Maksaa myös vapaaehtoisesti 500 vuodessa harrastuksista eli alle puolet. Ja siis joka kuukausi elatusmaksua 320, lapset ovat kolme viikkoa kesällä putkeen hänellä ja viikon talvella, muuten joka toinen viikonloppu. Tuo on tosi kohtuullinen summa kuitenkin ja hänellä on kyllä varaa maksaa lasten ruoka ja huvitukset lomalla. Ja tämä on yhteinen sopimus, ei riitoja tietenkään koska miehelle jää näin vuodessa yli 1200 euroa enemmän.
Lasten äiti vaati elareita itselleen vaikka lapset olivat pääsääntöisesti isällä. Äidillä lapset olivat kerran kuussa tai harvemmin.
[quote author="Vierailija" time="07.02.2014 klo 11:06"]
Miksei lasten tarpeet mene isän lomakuukautena äidin kiinteiden kulujen edelle? En edelleenkään ymmärrä yhtälöä, sillä olen aina luullut että elarit kattavat myös juoksevat kulut.Vaikka äiti olisi työtön, niin äiti saa lapsikorotuksen ja lapsilisät.
[/quote] Kuka on niin köyhä että lapset eivät saa ruokaa isällä jos isä maksaa minimielarit joka kuukausi?
[quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 23:28"]
[quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 23:08"]
Saatko vammaistukea? Lääkkeissä on kattoraja......terapiaan saa myös tukea......asumiseen myös......Jos olet lasun listoilla, niin 2 viimeistä kohtaa myös täyttyy.
Olisko nyt niitä oikeita kuluja?
[/quote]
En saa vammaistukea -> haettu, mutta hakemus hylätty. En ole lastensuojelun asiakas. Kattoraja ei ole täyttymässä. Ja aivan oikeita lukuja ovat -9-
[/quote] Vammasitukea / Kelan kuntoutusta saadakseen ei todellakaan tarvitse olla lastensuojelun asiakas.
[quote author="Vierailija" time="07.02.2014 klo 11:28"]
[/quote] Kuka on niin köyhä että lapset eivät saa ruokaa isällä jos isä maksaa minimielarit joka kuukausi?
[/quote]
Kai sitä nyt kesälomallaan haluaa viedä lapsia huvituksiin, eikä kaikilla isilläkään ole mikään hyvä palkka ja jos vaikka onkin, niin elarit kyllä mukavasti tasoittavat tätä. Miksi äiti haluaa viedä lapsiltaan rahat?
Lapsen äiti heitti lasten isän ulos yhteisestä asunnosta. Ei antanut mitään huonekaluja mukaan. Ei antanut lasten tavata isäänsä koska "hänellä ei ole edes kunnon kotia". Lopulta heltyi antamaan miehelle jotain - tosin pilasi kaikki ne esineet isän silmien edessä. Vaati miestä maksamaan hänelle ja uudelle miehelle hotelliviikonloput ja miehen tehtävä oli huolehtia lapsista. Tämä nainen on ystäväni, nykyinen naapurini mutta kyllä me kaikki tiedetään mitä tämä nainen todellisuudessa on. Hänen entinen mies on kuitenkin minun lapsuudesystävä, ja aivan varmasti tehnyt kaikkensa naisen ja lasten eteen. Lasten, joita ei koskaan edes halunnut.
Terkkuja Ouluun.
Mulla tulee etova olo....eihän kenelläkään pitäisi olla mitään parempaa syytä pysyä yhteistyöhaluisena kuin ne omat lapset!? Kukaan ei tänne ole pyytänyt syntyä ja silti OMAt vanhemmat vedättävät ja rahasta at,puolin ja toisin heidän kustannuksellaan! Älkää antako minkään ajaa rakkauden lastenne ohi,he ovat teidän aarteenne.
Että mies maksaisi enemmän elareita, kun nainen itse irtisanoutui töistään eikä hakenut uutta työpaikkaa.
Että mies maksaisi enemmän elareita, kun nainen itse irtisanoutui töistään eikä hakenut uutta työpaikkaa.
Itse maksan 320 eur/kk ja sen päälle jokavuosi 2000 eur kuluja (vaatteita, harrastusvälineitä yms) kuitteja vastaan. Lapsi 2 vuotias. Rahaa olisi maksaa enemmänkin mutta mielestäni minun rahat ei kuulu sille naiselle vaan lapselle ja siksi toi kuittipakko. Olenko fiksumies ?
Vaadin luopumaan huoltajuudesta ja läpi meni.
Elatusmaksut laskettiin lapsella olleen elintason mukaan,
isän vieraissakäynti ei ole syy sysätä lasta johonkin vuokraluukuun ja lähiökouluun.
Asianajanpalkkioni oli reilut 4000e, ei tarvinnut mennä edes oikeuteen.
Kannatti maksaa :-)
"Törkeintä mitä olen kuullut äidin vaativan eron jälkeen isältä
oli elarit, joiden summa oli n. puolet miehen palkasta.Naisella on uusi mies"
Yleensä ydinperheen palkkatulot menevät monella kokonaisuudessaan perheen pyörittämiseen ja lasten hyväksi, ainakin oman kokemukseni mukaan, mutta jostakin syystä monet kuvittelevat ero tapauksessa lasten selviävän muutamalla satasella kuussa ja minimikin taitaa olla n. 100 euroa, josta etävanhempi jaksaa ikuisesti valittaa, vaikka kysy on omasta lapsensa ja hyvinvoinnista.
Enkä sitäkään ymmärrä, miksi lähivanhemman uudet puolisot vedetään lapsen elatusvelvollisuuteen mukaan, sillä lain mukaan lapsen molemmat vanhemmat ovat elatusvelvollisia puoliksi, mutta se harvoin toteutuu, jos lasketaan lähivanhemmalle jonkinlainen korjaus lapsen hoivasta ja hyvinvoinnista, puhumattakaan muista lapsesta aiheutuneista kuluista.
[quote author="Vierailija" time="07.02.2014 klo 12:54"]
Itse maksan 320 eur/kk ja sen päälle jokavuosi 2000 eur kuluja (vaatteita, harrastusvälineitä yms) kuitteja vastaan. Lapsi 2 vuotias. Rahaa olisi maksaa enemmänkin mutta mielestäni minun rahat ei kuulu sille naiselle vaan lapselle ja siksi toi kuittipakko. Olenko fiksumies ?
[/quote]
Elatus lähtee lapsen tarpeista ja kyllä olet ihan fiksu! Jos sulla on ns.ylimääräistä, niin voit itse päättää ostatko lapsellesi jotain extraa sen sijaan että antaisit vain elämiseen rahaa.
[quote author="Vierailija" time="07.02.2014 klo 13:05"]
"Törkeintä mitä olen kuullut äidin vaativan eron jälkeen isältä
oli elarit, joiden summa oli n. puolet miehen palkasta.Naisella on uusi mies"
Yleensä ydinperheen palkkatulot menevät monella kokonaisuudessaan perheen pyörittämiseen ja lasten hyväksi, ainakin oman kokemukseni mukaan, mutta jostakin syystä monet kuvittelevat ero tapauksessa lasten selviävän muutamalla satasella kuussa ja minimikin taitaa olla n. 100 euroa, josta etävanhempi jaksaa ikuisesti valittaa, vaikka kysy on omasta lapsensa ja hyvinvoinnista.
Enkä sitäkään ymmärrä, miksi lähivanhemman uudet puolisot vedetään lapsen elatusvelvollisuuteen mukaan, sillä lain mukaan lapsen molemmat vanhemmat ovat elatusvelvollisia puoliksi, mutta se harvoin toteutuu, jos lasketaan lähivanhemmalle jonkinlainen korjaus lapsen hoivasta ja hyvinvoinnista, puhumattakaan muista lapsesta aiheutuneista kuluista.
[/quote]
Muistatko että myös sillä etävanhemmalla on kuluja, ja ehkä kotonaan niitä lapsenkin kuluja makselee koko ajan? Ja ihanko totta olisi reilua antaa puolet palkastaan lasten äidille? Lähivanhemman uuden puolison voi lain puitteissa vetää mukaan, sillä yleensä uuden puolison katsotaan maksavan yhteisestä asunnosta ja se yh-korotuskin katoaa samalla.
[quote author="Vierailija" time="07.02.2014 klo 11:35"]
[quote author="Vierailija" time="07.02.2014 klo 11:28"]
[/quote]
Kai sitä nyt kesälomallaan haluaa viedä lapsia huvituksiin, eikä kaikilla isilläkään ole mikään hyvä palkka ja jos vaikka onkin, niin elarit kyllä mukavasti tasoittavat tätä. Miksi äiti haluaa viedä lapsiltaan rahat?
[/quote]Ei vaan miksi äiti nimenomaan lahjoittaisi isälle lapsille tarkoitetut rahat? Voisitteko ajatella tätä asiaa vuositasolla eikä vain sen lomakuukauden aikana?
Ai tän takia suutuitte minulle muutama viikko sitten kun kysyin miksi ihmeessä kukaan tekee lapsia huonoihin oloihin.. Olette sairaita. Kyllä olis pitänyt jäädä lapset tekemättä useammassa sukupolvessa kun näitä lukee. Katsokaa peiliin oman perseen tuijottajat. Eikö lasten kuuluisi olla lahja vanhemmille?