Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Laihduttaminen kun taustalla syömishäiriö

Vierailija
28.10.2020 |

Kärsin syömishäiriöstä enemmän ja vähemmän 18 vuoden ajan. Oli pakonomaista liikkumista josta en nauttinut ja syömisen kontrollointia. Inhosin vartaloani vaikka olin todella hoikassa kunnossa ja urheilullinen. Viimeiset kuusi vuotta olen ollut ylipainoinen.

Nyt on ollut kaksi hyvää vuotta. Olen tyytyväinen vartalooni, vaikka ylipainoa on. Urheilen, mutta osaan kuunnella vireystilaani. Liikun koska nautin siitä. Olen tyytyväinen siihen miltä näytän, mutta tiedän että voisin näyttää paremmalta.

Onko järkeä edes yrittää laihduttaa? Haluaisin, mutta pelottaa että vanhat ajatukset alkaa hallita.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samassa tilanteessa paitsi että mulla ylipainoa niin paljon, että lääkäri on käskenyt laihduttamaan. Ja takana juuri laihdutuksesta alkanut bulimia, joka johtanut massiiviseen lihomiseen. Tällä hetkellä laihdutan sairaalan painonhallintaryhmässä ja on helppoa kuin heinänteko, koska olen ketoosikuurilla pussilitkulla, mutta saas nähdä mitä tästä tulee kun kuuri loppuu. 

Vierailija
2/4 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo järkeä laihduttaa. Moni, joka on alkanut laihduttaa, on huomannut, että laihdutuksen jälkeen onkin lihonut

vielä enemmän kuin oli lähtöpaino. Ja jos sulla on taustalla syömishäiriö, sita suuremmalla syyllä kanattaa unohtaa koko laihdutus. Keskity johonkin muuhun esim. kuntoiluun ja hyväksy itsesi. On paljon helpompi elää, kuin ei tarvitse säädellä mitä saa suuhunsa pistää. Syö normisti mitä on ennenkin syönyt, niin parempi mieli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaisiko, jos vaihtaisit näkökulmaa? Jos laihduttamisen sijaan pyrkisit hoitamaan itseäsi syömällä mahdollisimman terveellisiä ruokia (riittävästi) ja harrastamaan liikuntaa tullaksesi vahvaksi ja notkeaksi?

Vierailija
4/4 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Auttaisiko, jos vaihtaisit näkökulmaa? Jos laihduttamisen sijaan pyrkisit hoitamaan itseäsi syömällä mahdollisimman terveellisiä ruokia (riittävästi) ja harrastamaan liikuntaa tullaksesi vahvaksi ja notkeaksi?

Tämä kuullostaa hyvältä. Kiitos!