viikko 28 menossa mikä ollut vauvan paino arvio tuolloin?
itsellä tänään ultra ja vauvalla painoa 1.7kg.. lääkärin mielestä liikaa kätilön mielestä normaali paino.. isä painanut syntyessä melkein viisi kiloa ja minä olen painanut syntyessä melkein neljä...kätilö sanoi painot kuultuaan että ei ole yllätys paino.... minulle määrättiin sokeri seuranta...
onko yhtään kohtalo tovereita?
Kommentit (8)
Katsoppas www.tekay.fi ja sieltä vasemmasta palkista painoarvio.
Laitat sitten siihen seuraavaan ruutuun vaikka viikko 28 ja saamasi painoarvio niin näet miten se on suhteessa kasvukäyriin. Itse olen sitä käyttänyt kokoarvioita katsellessa.
Taisi muuten olla niin, että viimeisten aikojen ruokavaliolla on eniten merkitystä vauvan kokoon eli jos vaikka varmuuden vuoksi alat noudattamaan terveellisempää ruokavaliota eli alat välttää sokeria ja vaaleata leipää yms niin saattaisi jopa tehota.
Pia
Vauvan paino oli 1400g eli isompi kuin keskimäärin. Lääkäri kysyi, onko mulla edellisissä raskauksissa ollut sokeriseurantaa tai onko tehty koko rasitusta. Ei oo tehty ja lääkäri totesi edellisten vauvojen synt.painoja (molemmat vajaa 4kg) katsoessaan, et tuskin tarvis ja vaikea verrata, kun ei oo ennen ollu rv 28 ultraa. Mennään sit neuvolan mukaan, eikä terkka ole rasituksesta maininnut.
-piias- rv 33+1
Esikoisella oli rv27+1, <900g.
Ja tällä toisella rv28, 1090g.
Arvio 1000 g ja se oli täsmälleen keskikäyrällä.
Coe rv 27+2
Nyt on rv30+3 ja huomenna ultra. Nyt seurataan painon kehitystä tosi tarkkaan. Mulla diabetes minkä takia vauva on iso. Esikoinen synty rv36+ ja paino oli tasan 4kg. Sanoivat viimeks lääkärissä et tämä kaveri on vielä isompi kuin siskonsa ja syntyy luultavasti vielä aiemmin.
Tuntuu hassulle kun meidän poika oli syntyessään 970g ja syntyi vk:lla 29+5.. :)
tänään jo aloitinkin sokeri mittaukset ja arvot ovat olleet reilusti alle sen mitä saisi olla... tätä nyt sit jatketaan seuraavat kaksi viikkoa...
mulla vaan jäi lääkäristä huono kuva ja luulempa että tuo paino ei kyllä
ole todellinen.... ei saanut kunnon ultrakuvaa ja silti antoi paino arvion sen mukaan mitä näki... olen ylipainoinen odottaja ja luulen että osittain lääkärin huono käytös johtui siitä vaikkei sitä suoraan sanonutkaan...
edelliset ultrat ovat onnistuneet hyvin ja näkyvyys on ollut hyvä vaikka painoa onkin ollut... kahden viikon kuluttua on vielä sama lääkäri.. apua..
lisääkin vastauksia otan mielelläni vastaan...
up