Lue keskustelun säännöt.
oletteko reenanneet lantiopohjalihakset kuntoon ennen toista lasta
27.07.2008 |
niin arveltiin miehen kaa et toista lasta vois pikku hiljaa ruveta yrittää mut mua rupesi arveluttamaan et pitäiskö ensin reenata lantiopohjalihakset hyvään kuntoon ?mitä vaaroja on jos on huonot lihakset ja sit onkin raskaana?voiko se huonontaa vauvan pysyvyyttä kohdussa?keskenmenonvaara? tiedän että lihakset alapäässä ei oikeen oo kunnossa kun en mukamaste jaksanu niitä reenata(liian iso homma).
Kommentit (1)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Mulla lantionpohjan lihakset oli tosi huonossa kunnossa ekan synnytyksen jälkeen imukupin ansiosta. Kävin fysioterapiassa testeissä ja sain sieltä vempeleitä lainaan, kun en pystynyt yhtään juoksemaan, hyppimään, yskimään tms. kun tuntui, että pissaa lorahtaa sikäli housuihin.
No fysioterapian aikaan tulin uudelleen raskaaksi, joten fysioterapia loppui siihen enkä itsekään jaksanut lihaksia liiemmin treenata. Toinen synnytys oli paljon helpompi eikä imukuppia tarvittu. Kokeilin muutama viikko sitten huvikseni juoksuaskeleita ja yllätyksekseni tilanne on nyt paljon parempi kuin ennen raskautta eli niinkin voi käydä. Jälkitarkastuksessa kyllä suositeltiin lihasten treenausta, kun kuulemma virtsarakko on laskeutunut...
Toki lihaksia kannattaa treenata ennen raskautta, mutta minulla ainakaan se ei vaikuttanut raskausaikaan mitenkään. Pikemminkin raskaus paransi mun tilannetta.