Päätettiin perheen kanssa lopettaa vuokranmaksut
Saatiin kanavia pitkin selville, että vuokranantaja ei ole ilmoittanut verottajalle vuokratuloja. Nyt ne loppuivat, eikä hän pysty meitä häätämään, koska joutuisi itse veropetoksesta vankilaan.
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi tulla vähän veronkorotusta, mutta että niin iso kakku että voisitte kiristää vuokraisäntää ja asua ilmaiseksi, not a chance! Tulisi teille kiristyksestä isompi tuomio. Siks toisekseen, jos tiedätte jotain kautta, että vuokranantajalla ei ole ollut pääomatuloja ja siitä päättelitte että on ilmoittamatta niin ei välttis tarkoita sitä. Joissain tilanteissa asunnon vuokrauksesta voi tulla tappiotakin, jolloin se ei näy pääomatuloissa. Esm jos on ollut isoja remontteja.
Vuosien vankeus uhkaa. Kerrommeko vai emme? Kyllä hän tietää, että ei voi meille mitään.
AP
Höpö, höpö, ei tullut vankeutta, ei tullut sakkoa, sairaus riitti syyksi, maksoin verot, summa oli kaikkien vähennysten jälkeen niin pieni, ettei kukaan välittänyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi tulla vähän veronkorotusta, mutta että niin iso kakku että voisitte kiristää vuokraisäntää ja asua ilmaiseksi, not a chance! Tulisi teille kiristyksestä isompi tuomio. Siks toisekseen, jos tiedätte jotain kautta, että vuokranantajalla ei ole ollut pääomatuloja ja siitä päättelitte että on ilmoittamatta niin ei välttis tarkoita sitä. Joissain tilanteissa asunnon vuokrauksesta voi tulla tappiotakin, jolloin se ei näy pääomatuloissa. Esm jos on ollut isoja remontteja.
Vuosien vankeus uhkaa. Kerrommeko vai emme? Kyllä hän tietää, että ei voi meille mitään.
APSinua se vankeus odottaa. Ilmoitin langan poliisille, saavat tutkia sinun kiristysuunnitelmasi.
Sairasta sakkia te punikit.
Ei - kuvitteellisen - apn kaltaisilla lähes koskaan ole mitään poliittista kantaa. Ovat liian laiskoja ja liian tyhmiä ymmärtämään mitään. Ja sitten on vielä erikseen täyspsyko-vuokralaiset, liian kiireisiä kostoissaan ja muussa huomioidakseen yhteiskuntaa ollenkaan.
Kiristäminenkin on Suomessa rikos, enemmän osuu omaan nilkkaan.
Yleensä noista vuokratuotoista maksetaan jo ennakkoveroja (kuolinpesälle tuli tälle vuodelle ennakkoverolaput, vaikkei vuokratuloja, koska kämppä myytiin tammikuussa ja viimeinen vuokralainen oli toukokuussa 2019. Nämä ennakkoverot siis isäni 2018 ilmoittamien vuokratulojen mukaan)
Taloyhtiön remontit/osakkaiden lainaosuudet voivat muuttua yhtiökokouksen päätöksellä kesken kalenterivuoden,vähennetään vuokratuloista. Toteutuneet vuokratulot ilmoitetaan kun vuoden 2019 veroehdotus tulee.
Ap perheineen voi säästää vuokrarahat sopulitelttaan, siellä on kiva asua :-D
Valitettavasti suomessa on paljon asuntoja joita ei vuokrata juuri sen vuoksi, että vuokralaiset itse ovat perseilijöitä. Minä itse vuokrasin asuntoni 1 vuodeksi ja jo siinä ajassa huomasin millaisia ovat vuokralaiset vaikka mitään erityisen pahaa ei kerinnyt tapahtumaankaan.
Itse kokemani vuoksi en enää asuntoani vuokraa kuin pakon edessä eli pidän mieluummin tyhjillään. Joka tarkoittaa sitä että vuokramarkkinoilla ei ole tarjontaa niin paljon kun asuntoja pidetään tyhjillään joka tarkoittaa sitä että tarjonnan puutteen vuoksi vuokrat ovat myös korkeammat.
Eli aina kun vuokralaiset huutavat että vuokran antajat ovat riistäjiä niin voisivat katsoa peiliin miksi näin on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
APSinua se vankeus odottaa. Ilmoitin langan poliisille, saavat tutkia sinun kiristysuunnitelmasi.
Sairasta sakkia te punikit.Ei - kuvitteellisen - apn kaltaisilla lähes koskaan ole mitään poliittista kantaa. Ovat liian laiskoja ja liian tyhmiä ymmärtämään mitään. Ja sitten on vielä erikseen täyspsyko-vuokralaiset, liian kiireisiä kostoissaan ja muussa huomioidakseen yhteiskuntaa ollenkaan.
Kuvailit juuri tyypillisen punikin.
Vierailija kirjoitti:
Vuokratulo ja pääomatulo ovat aivan eri veromomentilla. Jos pääomatulo miinuksella, se ei kompensoi vuokratulon voittoa. Samoin myyntivoiton/tappion ja perintöveron käsittelevät aivan eri "osastot". Kuolinpesän asunnoista myyntitappiota, ilmoitus myyntitapppiosta ja erikseen oikaisupyyntö perintöveroon.
Valitettavasti joitain tunteja olen joutunut näitä selvittämään jonottamalla verotoimistoon ja puhelimessa, kun verottajan eri "osastot" eivät keskustele keskenään.
Pyhä byrokratius .-(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
miksi aiheutat itsellesi hallaa jättämällä tahallaan vuokrasi maksamatta: maksoipa vuokranantajasi verot tai ei, sinulla on silti vastuu hoitaa oma osasi. Et kai ole niin tyhmä, ettet ole tajunnut ilmoittaa asiasta verottajalle, joka voi tutkia maksetaanko verot vai ei ja hoitaa asian sinun puolestasi.Taidatolla.
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti suomessa on paljon asuntoja joita ei vuokrata juuri sen vuoksi, että vuokralaiset itse ovat perseilijöitä. Minä itse vuokrasin asuntoni 1 vuodeksi ja jo siinä ajassa huomasin millaisia ovat vuokralaiset vaikka mitään erityisen pahaa ei kerinnyt tapahtumaankaan.
Itse kokemani vuoksi en enää asuntoani vuokraa kuin pakon edessä eli pidän mieluummin tyhjillään. Joka tarkoittaa sitä että vuokramarkkinoilla ei ole tarjontaa niin paljon kun asuntoja pidetään tyhjillään joka tarkoittaa sitä että tarjonnan puutteen vuoksi vuokrat ovat myös korkeammat.
Eli aina kun vuokralaiset huutavat että vuokran antajat ovat riistäjiä niin voisivat katsoa peiliin miksi näin on.
kannattaisi kuitenkin vuokrata.
jokainen vuokranantaja tietää,että nykyisin verottaja voi tuosta noin vain pyytää pankilta tiedot verovelvollisentileistä ja tililiikenteestä. Niin kauan kun vuokrat maksetaan tilille, verottajakin onsiitä tietoinen. valitettavasti jotkut vuokralaiset oikeasti ovat niin tyhmiä etteivät tajua edes tuota alkeellista tosiasiaa.
minusta on tehty kaksi ilmiantoa verottajalle ihan kateuden vuoksi (näin verottajan virkailija kertoi kun asiasta keskusteltiin ja tarkistettiin veroni). toisella kerralla sain 6000 euroa veronpalautusta aiemmista liikaamaksetuista veroista. toisella kertaa todettiin, että jälleen kerran ei mitään jälkeä verovilpistä. Täytyy sanoa, että noissa tapauksissa minulla oli se makein viimeinen nauru.
Mistä luulet tietäväsi onko maksanut veroja vai ei? Ei ne sulle näy mitenkään missään vaiheessa. Tuloista vähennetään vastikkeet ja kulut, joten tulo voi olla ihan eri kuin se mitä sinä maksat vuokraa.
Ja sitäpaitsi: asia ei kuulu sinulle. Sinulle kuuluu vain se osa mikä on laillisesti sinun, eli vuokrasopimuksessa sovittu vuokranmaksu.
Jos sinua häiritsee tai harmittaa, niin tee toki verottajalle ilmoitus.
Se vuonranantaja saa veropetoksesta jo niin kovat rangaistukset, ettei sillä ole enää mitään hävittävää. En suosittele mitään kiristysyrityksiä, ettei se kansanmurhaa tai etnisesti puhdista teidän perhettä ja siinä sivussa joukoittain muitakin mahdollisia todistajia.
Sinua se vankeus odottaa. Ilmoitin langan poliisille, saavat tutkia sinun kiristysuunnitelmasi.
Sairasta sakkia te punikit.