Brintellix
Kommentit (10)
Kuka suositteli sulle tätä lääkettä? Lääkäri A. S.?
Toukokuusta asti olen ko. lääkettä syönyt, alussa koin mielialani parantuvan, mutta nyt on taas viime kuukaudet menty alamäkeä. Ensi viikolla psykiatrille aika, katsotaan miten jatketaan. Ennen Brintellixiä söin Venlafaxinia, mutta se vaihdettiin pois, koska lihoin jo pienellä annostuksella ja se pieni annos (75mg) ei riittänyt pitämään ahdistusta pois. Lääkärin mielestä ei ollut järkeä nostaa Venlafaxinin annostusta, koska se todennäköisesti entistä voimakkaampi painonnousu olisi vain aiheuttanut lisää ahdistusta. Brintellixistä sain aluksi pientä pahoinvointia ja hikoilua, mutta parissa viikossa nuo oireet menivät ohi.
AS8 kirjoitti:
Toukokuusta asti olen ko. lääkettä syönyt, alussa koin mielialani parantuvan, mutta nyt on taas viime kuukaudet menty alamäkeä. Ensi viikolla psykiatrille aika, katsotaan miten jatketaan. Ennen Brintellixiä söin Venlafaxinia, mutta se vaihdettiin pois, koska lihoin jo pienellä annostuksella ja se pieni annos (75mg) ei riittänyt pitämään ahdistusta pois. Lääkärin mielestä ei ollut järkeä nostaa Venlafaxinin annostusta, koska se todennäköisesti entistä voimakkaampi painonnousu olisi vain aiheuttanut lisää ahdistusta. Brintellixistä sain aluksi pientä pahoinvointia ja hikoilua, mutta parissa viikossa nuo oireet menivät ohi.
Eli Brintellix ei auta kuin lyhyen aikaa. Venlafaxin auttoi, mutta lihotti. Ymmärsinkö oikein?
Osaatko sanoa, aloitko syödä enemmän vai muuttiko Venlaf. aineenvaihduntaa?
Kertoisitko, mikä diagnoosi sulla on.
Kiitos paljon.
Auttoi ahdistukseen, mut ei monta kuukautta.
Vierailija kirjoitti:
AS8 kirjoitti:
Eli Brintellix ei auta kuin lyhyen aikaa. Venlafaxin auttoi, mutta lihotti. Ymmärsinkö oikein?
Osaatko sanoa, aloitko syödä enemmän vai muuttiko Venlaf. aineenvaihduntaa?Kertoisitko, mikä diagnoosi sulla on.
Kiitos paljon.
Minulla on paniikkihäiriö ja yleistynyt ahdistuneisuushäiriö. Ja joo, osittain ymmärsit oikein: Venlat eivät enää sillä 75mg:lla auttaneet, mutta lihomisen takia annostusta ei nostettu vaan lääke vaihdettiin Brintellixiin. En osaa sanoa mistä se lihominen Venlojen kanssa johtuu, kahdesti sitä olen syönyt ja kummallakin kerralla lihoin lyhyessä ajassa (3-4kk) n. 10kg. Ja kilojen poissaaminen on aivan hirveän työn ja tuskan takana.
Mulle A.S.- niminen lääkäri määräsi Brintellixiä just pari viikkoa sitten. Aloitin sunnuntaina syönnin. Keskittymiseen oon huomannut vaikuttaneen jo ehkä jonkun verran.
Ja kaljaa ei tee mieli niin paljon.
Mulla ei ole brintellixixstä tullut mitään sivuvaikutuksia, vaikka kaikista muista (poislukien voxra) on. Plussaa myös, ettei siitä tule mitään vieroitusoireita, vaan sen voi lopettaa ns. seinään.
Mun tuttu syö sitä ja venlafaxinia.
Luulen, että rauhoittavilla lääkkeillä on suurempi vaikutus.