Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En juo vettä!

Vesipahaa
27.10.2020 |

Onko täällä muita jotka ovat luopuneet veden juonnsta kokonaan? Minun mielestäni vesi on pahaa ja siksi nesteytän itseni yleensä kokiksella tai muilla limuilla. Aina satunnaisesti myös lonkerolla ja viinalla mutta juon päivittäin kokista sen verran että saan siitä tarpeellisen nesteytykseni. Olen toiminut näin monta vuotta enkä näe mitään syytä sille miksi minun pitäisi juoda vettä. Onko muita jotka hommaavat nesteytyksen jostain muusta kuin vedestä?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samoilla linjoilla, mutta kokista en sentään juo oikeastaan ollenkaan.  

Aina hoetaan tuota veden juomista, miten tärkeetä se on, mutta minä en pidä mistään sellaisesta, mikä ei maistu millekään.

Juon silti päivän mittaan paljon nesteitä, jääteetä juon paljon ja mehujuomia.  Kahvia menee tietysti.  Iso vissypullokin on aina kaapissa.  Kivennäisvedestä en tykkää, siinä on joku kova maku mikä inhottaa.

Sitten juon vettä, jos yllättää kova jano eikä muuta ole käsillä, mutta en pidä sellaisesta alituisesti veden lutkuttamisesta, niin kuin jotkut työkaverit tekee.  Ne on jo selvästi ehdollistaneet elämänsä vedelle.  Koko ajan vesipullo mukana ja aina käsi vääntämässä sitä pullonkorkkia, pullo suulle ja lutkis lutkis lutkis ja äääähhhh.  Sitten vasta kysytään, että niin mitä asiaa sulla olikaan.  Mä en tahdo kestää sitä.  Ei ihmisellä VOI olla koko ajan jano.  Ei varsinkaan, kun sitä vettä juodaan kaiken aikaa.  

Kun kysyin, että miksi sun pitää koko ajan juoda, kaveri vastasi, että ettei tulisi jano.  Siis onko mahdollista, että normikevyttä toimistotyötä tekevä ihminen, joka saa jo ruuastakin saatikka aamu- ja päiväkahvista sitä nestettä elimistöönsä, olisi vaarassa tulla janoiseksi, jos ei vesipulloa ole koko ajan käsissä?  Ei minun tarvitse torjua janoa kaiken aikaa, kun en ole varsinaisesti janoinen oikeastaan missään vaiheessa päivää.  Janon sammuttamiseen kyllä riittää kun käy keittiössä juomassa jotain, ei sitä viiden minuutin välein tarvitse kiskoa.

Eikä ihme, että juostaan kusella sitten vähän väliä. Aina on vessassa joku.

Vierailija
2/9 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja painonne on?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon vettä aika paljon ja kasvojen pesun jälkeen en koskaan kuivaa kasvoja vaan annan veden imetyä ihoon. Näytän hyvältä ja nuorekkaalta. 

Vierailija
4/9 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vesi vanhin voitehista. 

Vierailija
5/9 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä juon silloin, kun janottaa.

Jos meidän pitäisi jatkuvasti juoda esim. vettä, evoluutio olisi kehittänyt meille jonkinlaisen vesivaraston/tankin.

Vierailija
6/9 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen samoilla linjoilla, mutta kokista en sentään juo oikeastaan ollenkaan.  

Aina hoetaan tuota veden juomista, miten tärkeetä se on, mutta minä en pidä mistään sellaisesta, mikä ei maistu millekään.

Juon silti päivän mittaan paljon nesteitä, jääteetä juon paljon ja mehujuomia.  Kahvia menee tietysti.  Iso vissypullokin on aina kaapissa.  Kivennäisvedestä en tykkää, siinä on joku kova maku mikä inhottaa.

Sitten juon vettä, jos yllättää kova jano eikä muuta ole käsillä, mutta en pidä sellaisesta alituisesti veden lutkuttamisesta, niin kuin jotkut työkaverit tekee.  Ne on jo selvästi ehdollistaneet elämänsä vedelle.  Koko ajan vesipullo mukana ja aina käsi vääntämässä sitä pullonkorkkia, pullo suulle ja lutkis lutkis lutkis ja äääähhhh.  Sitten vasta kysytään, että niin mitä asiaa sulla olikaan.  Mä en tahdo kestää sitä.  Ei ihmisellä VOI olla koko ajan jano.  Ei varsinkaan, kun sitä vettä juodaan kaiken aikaa.  

Kun kysyin, että miksi sun pitää koko ajan juoda, kaveri vastasi, että ettei tulisi jano.  Siis onko mahdollista, että normikevyttä toimistotyötä tekevä ihminen, joka saa jo ruuastakin saatikka aamu- ja päiväkahvista sitä nestettä elimistöönsä, olisi vaarassa tulla janoiseksi, jos ei vesipulloa ole koko ajan käsissä?  Ei minun tarvitse torjua janoa kaiken aikaa, kun en ole varsinaisesti janoinen oikeastaan missään vaiheessa päivää.  Janon sammuttamiseen kyllä riittää kun käy keittiössä juomassa jotain, ei sitä viiden minuutin välein tarvitse kiskoa.

Eikä ihme, että juostaan kusella sitten vähän väliä. Aina on vessassa joku.

Joopa joo.

Siinä taas yksi juomien erikoisasiantuntija selittää.

Ensinäkin:  Vichy on myös kivennäisvettä, mutta siinä on enemmän hiilihappoa.

Varsinainen kivennäisvesi on miedompaa maultaan.

Toiseksi:   Jäätee on myös pelkkää vettä, johon on lisätty teen aineksia.

Mehut ovat pelkkää vettä, joihin on lisätty mehujen makuaineita

Ja kahvi kyllä aiheuttaa janoa, sillä mitä enemmän sitä juo, sitä enemmän se poistaa nestettä elimistöstä.

Ja lopuksi, tietty määrä vettä tulee juoda päivittäin, mutta ei ole mitään hyötyä juoda sitä liikaa.

Ja silloin kun ihmiselle tulee jano, ihmisellä on jo nesteen puute.

Nesteen puute ilmenee janona.

Vierailija
7/9 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vesi on kaikkein neutraalein juoma.

Siksi lääkärit suosittelevat juotavaksi vettä.  Ja juotavaksi helteillä vettä, johon lisätty vähän suolaa, tätä suositellaan etenkin vanhuksille.

Cola-juomissa, mehuissa, virvoistusjuomissa on aineita, jotka saattavat ärsyttää vatsaa ja ruokatorvea.

Myöskään vissyvesien voimakas happokuus ei sovi kaikkien vatsalle.

Eipä ihme että nykyisin on niin mahdoton määrä suolistosairauksia jo nuorilla, jos juomaksi käytetään tuollaisia juomia, kuin tässäkin ketjussa on kerrottu.

Vesi on kaikkein paras juoma joka lähtöön.

Vierailija
8/9 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja painonne on?

85kg, juon lähinnä zero kokista niin siinä ei ole kaloreita

Vierailija
9/9 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset