Vinkkejä uudelle keskiluokkaiselle?
Pitkäks venyneen opiskelun ja satunnaistöiden jälkeen olen nyt ensimmäisissä "oikeissa" töissä, ja tienaan noin 3 000 euroa nettona. Olen siis siirtymässä jonkinlaisesta köyhälistöstä keskiluokkaan. Muut keskiluokkaistuneet: Mitä asioita pitäisi ottaa huomioon? Miten saan uudesta elintasosta kaiken irti? Miten omaksun uuden luokkaidentiteetin?
Olen sinkku ja lapseton, 28-vuotias, vuokra-asuja, kaupunkilainen.
Kommentit (10)
[quote author="Vierailija" time="05.02.2014 klo 23:27"]
Elät hetken tuota tylsää elämää, säästät ja sitten toteutat taas itseäsi :)
[/quote]
Tylsää elämää? Uusi työni on supermielenkiintoinen ja saan siinä todellakin toteuttaa itsenäni. Keskiluokkaisuus ei ole koskaan tarkoittanut minulle pitkästymistä ja sisällöttömyyttä vaan nimenomaan hyvää elämää, joka on täysin saavutettavissa (toisin kuin vaikka rikastuminen). -ap
Onnea! Hommaapa se asuntolaina nyt ensitöiksesi. Ostat oman ja sitten jos tulee perhettä joskus niin laitat pienen vuokralle ja ostatte isomman uuden.
Voi ei.. Onko tällaisia ihmisiä olemassa? Oletko elänyt lapsuutesi jossain slummissa?
Et sä mitään kolmea tonnia nettona tienaa. Bruttona voi palkkasi sitä lähennellä.
[quote author="Vierailija" time="05.02.2014 klo 23:20"]
Et sä mitään kolmea tonnia nettona tienaa. Bruttona voi palkkasi sitä lähennellä.
[/quote]
Kyllä tienaan. Tosin veroprosenttini tulee vielä hieman nousemaan.
Omistusasunnosta olen haaveillut jo pitkään, koska se on helpoin tapa säästää. Lisäksi haluan päästä sisustamaan omaa kotia juuri niin kuin tykkään!-ap
[quote author="Vierailija" time="05.02.2014 klo 23:26"]
perusta blogi
[/quote]
Kyllä, se on hyvä idea. Pohdin siinä vaikkapa että pysyykö tanpooni reiässä - tai jotain muuta vastaavaa joka saa minut tuntemaan itseni maailman suurimmaksi kirjailijaksi. Ja pahoittamaan mieleni kaikesta.
[quote author="Vierailija" time="05.02.2014 klo 23:27"]
[/quote]
Tylsää elämää? Uusi työni on supermielenkiintoinen ja saan siinä todellakin toteuttaa itsenäni. Keskiluokkaisuus ei ole koskaan tarkoittanut minulle pitkästymistä ja sisällöttömyyttä vaan nimenomaan hyvää elämää, joka on täysin saavutettavissa (toisin kuin vaikka rikastuminen). -ap