Pärjäähän ekaluokkalainen talven kun hankittuna on vain hm:n lautailupuku ja
Kommentit (10)
Villasta väliin jos tulee kovempia pakkasia. Entä jos sataa vettä joulukuuhun ja taas tammikuun puolestavälistä kevääseen, mitä sitten puet koululaisen päälle kuraisen koulun pihalle?
Eipä noilla tavallisilla toppavaatteilla tee näillä kuratalvissa mitään.
Vedenpitävä haalari,vedenpitävä takki+housut, 2kpl kosteutta hylkiviä takkeja+housuja.
Tiedoksi ap:lle. Ne hylkivät kosteutta. Tiedän kun olen siel töis...
eihän nyt lapsi pärjää siis mitenkään ilman reimateceja!!!! ja traumoja tulee aivan varmasti!!
meidän poika menee tokalle, eikä hänellä koskaan ole ollut mitään varsinaista kosteussuojattua vaatetta... ja hyvin on pärjännyt!! mekin asutaan itä-suomessa ja poika on kuumaverinen, eli paksua vaatetta ei edes kannata ostaa!
mitenköhän sitä on lapset ennen selvinneet ilman reimatecia, jonathania, ticketiä sun muuta..... =O
Riippuu varmaan lapsesta. Mä olin hommannut mun pojalle 5 kosteussuojatakkia vähin erin viime talveksi ja luulin alkusyksystä, että onpa mennyt yli takkien osto, mutta kun sitten talvi alkoi ja sitä talvea ei koskaan tullutkaan ja pojat juoksivat kaikki välitunnit liukkarihippaa, niin takki oli sisäpuolelta kurassa lähes joka päivä! Niinpä pesukoneessa oli ruuhkaa ja kun meillä piti ihan kotona sisällä kuivata, niin ei nuo toppavaatteet niin kovin nopeasti kuivaneet, joten täytyy sanoa, että ilman 3 takkia ei oltaisi viime talvea pärjätty vaikka miten olisi taiteiltu ja olihan se kiva, että isän luo oli kans takki ja että ei tarvinnut iltapäiväulkoiluja kotona jättää väliin vain sen vuoksi, että päivällä käytössä ollut takki oli jo märkä (sisältä). Lisäksi tuossa meidän koulussa kukaan ei tunnu talvella käyttävän ainakaan mitään sadetakkeja tms. joten vettä pitävät olivat ihan välttämättömiä. Ehkä yhden 15 min välitunnin aikana ei ehdi kastua, jos lapsi on rauhallinen tyttö, joka leikkii katoksen alla, mutta jos on vähänkään vauhdikkaampi poika, joka edelleen ui rapakossa, niin huh huh.
No, mutta tämmöinen kokemus meidän lapsen ja meidän säiden kanssa.
Itse ostaisin vielä yhden kosteussuojatun takin ainakin. Meiltä lähtee kyllä nyt myyntiin 5 hyväkuntoista takkia ja yllättävän hyvässä kunnossa housutkin lähtee kiertoon. Sen sijaan kesähousuja on mennyt jo luvattoman monta rikki.
Käympä tästä hakemassa meidän kolmelle lapselle 15 kosteussuojattua takkia :-D Pitänee ostaa uusi kaappikin sitten samalla säilytykseen...
Entäs sitten, takki lähes joka päivä märkä sisältä? Jotain vikaa on kyllä sitten vaatetuksessa... On hienoa, kun takin tuoteselostuksessa lukee kosteussuoja, mutta käytännössä lapsi kastuu kuitenkin...
Siis se vesi ei mennyt takeista läpi vaan kun pojat meni liukumäestä liukuen kuralammikoon, niin alahelmasta meni hiekka-kuramössöä sisälle. Ei tullut kyseeseen ettei olisi pessyt. Ulkopuolella olevat kurat olisi voinut suihkuttaa pois, mutta sisäpuolella olevia ei. Ei ole sentään molemmin puolin kosteussuojattuja. Kosteussuojahaalari olisi ollut toki ratkaisu asiaan, mutta ei ne meilläpäin moisia pidä taas...
PS. Ei meilläkään hirveästi ole säilytystiloja - asutaan neljästään kolmiossa, mutta silti noi 5 talvitakkia mahtui kyllä - eteisen naulakkoon, pojan oman huoneen pikkunaulakkoon ja kaappiin ja vähintään yksi tuntui olevan koko ajan pesukopassa ja toinen kuivamassa...
Etelä-Suomi vai pohjoisemmassa?