Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten mies ja esimurkku saadaan tulemaan toimeen keskenään?

Vierailija
05.02.2014 |

Mies osaa toimia pikkulasten kanssa. 

Mutta kun vanhin alkaa nyt olla siinä iässä, että kyseenalaistaa käskyt, vaatii selityksiä ja tuiskahtelee milloin mistäkin, mies on ihan hukassa. Ei osaa perustella käskyjään ja taantuu teinin tasolle itsekin. Seurauksena ankaria yhteenottoja jo nyt! Lapsella on kuitenkin ikää vasta 11v ja mä todellakin kauhulla odotan, mikä sota meillä on käynnissä, kun siitä tulee ihan oikeasti teini. Tuo tuskin ainakaan helpottaa. 

Mä en oikein osaa tehdä mitään. Esikoinen ei halua olla missään tekemisissä isänsä kanssa, mä yritän olla voina välissä tai pysyä poissa jaloista, muttei oikein mikään tunnu olevan hyvä. 

Mua tyttö nyt ainakin toistaiseksi kuuntelee. Erona on ehkä se, että mä kuuntelen tyttöä. Mies lähinnä jakelee käskyjä. 

Pitäisikö mun tehdä jotain? Vai annanko noiden kipuilla keskenään? 

Pelkään, että alkaa käydä tytön itsetunnon päälle, kun mikään ei isän mielestä ole hyvä.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
05.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliskohan parempi vaan tyrkätä sille kirja käteen... 

Joskus oon koittanut aiheesta puhua ja meni sit semmoseks marttyyritouhuks heti kättelyssä, etten viittinyt jatkaa ("Joo, oon nyt tosi huono isä"...ja jaadijaadijaa...) 

Onkohan sillä jäänyt oma murrosikä jotenkin kesken tai jotain... *huoh* 

Ite olen ammatiltani nuoriso-ohjaaja, joten tiedän kyllä murkuista yhtä sun toista. Aikuisista miehistä ilmeisesti en niinkään :D Mies ei oikein ole neuvoille vastaanottavainen... 

ap

Vierailija
2/6 |
05.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tiedä, mitä voit tehdä, koska musta sun miehesi tossa jotain pitäisi tehdä. Lukea kirjallisuutta, harjoitella kohtaamisia sen teinin kanssa, opetella kommunikoimaan ja ihan vaan arvostaa sitä lastaan.

Mun isällä oli aikoinaan samoja ongelmia ja ne kärjistyi mun kanssa isoiksi riidoiksi ja muutaman vuoden välirikoksi, jolloin me ei puhuttu melkein lainkaan. Nyt mä vasta koen, että se arvostaa mua ihmisenä, niin se saa multa takaisinkin arvostusta. Ei me silti mitään bestiksiä olla vaan ollaan yhteydessä melko harvoin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
05.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhu miehellesi siitä, miten mielestäsi teinielämän myrskyihin tulisi suhtautua.

Vierailija
4/6 |
05.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netistäkin löytyy hyvin tietoa aiheesta esim. MLL:n sivuilta.

Vierailija
5/6 |
05.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suositten todella lämpimästi kirjaa "How to talk to kids..."

http://www.amazon.com/How-Talk-Kids-Will-Listen/dp/1451663889

En tiedä, saako tuota suomeksi mistään. Harvaa miestä on helppo saada lukemaan kasvatuskirjallisuutta. Voisit silti ostaa tuon ja näyttää sitten miehelle, sieltä voi katsoa esim. vaan sarjakuvina esitetyt esimerkit.

On todella hyvä kirja. Löytyy aivan konkreettisia tilanteita,miten kannattaa toimia. Kirjan punainen lanka on se, miten kommunikoidaan niin, että kaikkien tarpeet tulevat huomioiduksi (lasten ja aikuisten) ja kaikki tulevat ymmärretyiksi. Ei kuitenkaan mitään diibadaabaa :)

On hyvin selkeä.

Älä mene kamalasti isän ja lapsen väliin. Puhu miehellesi silloin kun lapsi ei ole kuulemassa, siitä miten sinä koet hänen käytöksensä.

Vierailija
6/6 |
06.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up.

Muita?