Hei pienten poikavauvojen äidit! Pidättekö pojillanne punaisia vaatteita esim punavalkoraidallista paitaa
tai alaosaa? Itse pidän kun vauvallani isosisko jolla paljon pojalle sopivia vaatteita. Mm. vaaleanpunainen kauluspaita.
Kommentit (14)
Mun poikavauva on niin varma omasta maskuliinisuudestaan, että voi surutta käyttää isosiskoltaan jääneitä vaatteita.
Meidän 9- vuotias kulkee paljon urheiluvaatteissa. Tykkää kovasti oranssista ja punaisesta väristä. Mutta vaaleanpunaista ei halua laittaa.
Tummanpunainen, oranssinpunainen ja ruska punainen ihania sävyjä joilla olen omiakin poikia vaatettanut
Kaikki meidän vauvat ovat pitäneet kaikkia värejä. Ei meillä ole mitään poikavärejä tai tyttövärejä erikseen.
Vierailija kirjoitti:
Meidän 9- vuotias kulkee paljon urheiluvaatteissa. Tykkää kovasti oranssista ja punaisesta väristä. Mutta vaaleanpunaista ei halua laittaa.
Aika vanha vauvaksi.
Mun pojilla on ollut kyllä pinkkiäkin. Fuksia on ollut yhden poikani lempiväri taaperona. Historiallisesti katsoen pinkki on pikkupoikien väri ja vaaleansininen pikkutyttöjen.
Punavalkoisissa raidoissa on kyllä sellainen mahdollinen haittavaikutus, että poika saattaa huudella "sacre bleu!" ja vaatia patonkia.
Minulla on kolme poikaa, joista tosin nuorinkaan ei enää ihan vauva. Mutta tietoisesti ostan heille värikkäitä vaatteita. Mielellään saa olla punaista tai oranssia.
Perinteiset 'poikien värit' on melko ankeita. Tykkään, et on väriä, ja ei pojatkaan ole vastaan laittaneet.
Pidän molemmilla pojilla 2v ja 2kk punaista ja vaaleanpunaistakin. Mielestäni kauniit värit ja sopii hyvin lapsilleni. Kummallisilta näyttävät sinisissä traktoripaidoissa mitä lahjaksi saatu.
Kyllä oli punaista ja jopa vaaleanpunaistakin kun poikani olivat vauvoja.
Pidin ja yksi poikani lempiväri on kirkkaanpunainen.
En ole poikavauvan äiti, mutta kävin läpi veljeni lapsuuden vaatteita 70-luvulta, ja hänellä oli m.m. punavalkoisia Marimekon raitakuoseja paljon. Minulle tulee siis vähän retrohenkiset vibat punavalkoisista raidoista pikkupojilla. Ei mitenkään paha juttu se.