Huonosti hoidettu rekry, mielenkiintoinen työ, ottaisitko paikan?
Olen nyt elokuusta asti ollut pompoteltavana yhdessä rekryprosessissa. On ollut ne perinteiset videohaastattelut, useampi kierros tapaamisia jnejne. Tämä on vielä ok, mutta siis se mikä tökkii on, että aina luvataan ilmoitella esim saman viikon aikana jatkosta, mutta menee useita viikkoja eikä kuulu mitään...
Ilmeisesti kovinkaan montaa ei enää ole mukana, joten mietityttää mitä sitä tekisi, jos paikan saisikin. Työ itsessään vaikuttaa hyvin mielenkiintoiselta ja on hyppy eteenpäin omalla uralla. Nykyinenkin työ on kuitenkin ok, ihan hyvä palkka, ja mukava työyhteisö. Mutta paloa on silti päästä oppimaan lisää ja viemään näitä asioita taas eteenpäin.
Uusi työnantaja on vielä ihan iso ja arvostettu, ei mikään pikkufirma, jossa esim resurssipulan rekryssä ymmärtäisikin.
Mutta kertooko tällainen lupailu ja roikottaminen sitten kuitenkin, että siellä sisäisesti on jonkinlainen kaaos, josta on parempi pysyä erossa? Ottaisitteko työn vastaan itse, jos prosessista olisi jäänyt huono maku ja kyseessä ei ole pakkovaihto tai työttömyystilanne?
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Korona voi viivästyttää hommia nyt
Mietitään palkataanko ollenkaan
Työnantajilla on myös epärealistisia odotuksia. Ei tyydytä hyviin hakijoihin, vaan yritetään löytää joku täydellinen (toki mahdollisimman pienellä palkalla).
Vierailija kirjoitti:
Sanot olevasi töissä, mutta roikut täällä?
Puhut töistä siihen malliin, että teet hyvinpalkattuja asiantuntijatyötä, edelleen, mutta roikut täällä?
Noita minä ihmettelen.
Oletko koskaan kokeillut? Ovat niin saatanan tylsiä, ettei niitä tauottamatta pysty tekemään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhut töistä siihen malliin, että teet hyvinpalkattuja asiantuntijatyötä, edelleen, mutta roikut täällä?
Noita minä ihmettelen.Oletko koskaan kokeillut? Ovat niin saatanan tylsiä, ettei niitä tauottamatta pysty tekemään.
Siis töitäkö kokeillut?
Juu kokeilin minä 43 vuotta, niillä tienasin elantoni ja nyt eläkkeeni. Saman hyvän firman palveluksessa. Ja juu tauotin työtäni, oli lounas-ja kahvitauot ja pieni jumppahetki kaikille, mutta en minä netissä notkunut työajalla. Minusta se on varastamista.
Mutta toisekseen minulla on myös älyä sen verran, etten tämän palstan ”neuvoista” paljon perusta.
Sinulla on isot luulot osaamisestasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noita minä ihmettelen.Oletko koskaan kokeillut? Ovat niin saatanan tylsiä, ettei niitä tauottamatta pysty tekemään.
Siis töitäkö kokeillut?
Juu kokeilin minä 43 vuotta, niillä tienasin elantoni ja nyt eläkkeeni. Saman hyvän firman palveluksessa. Ja juu tauotin työtäni, oli lounas-ja kahvitauot ja pieni jumppahetki kaikille, mutta en minä netissä notkunut työajalla. Minusta se on varastamista.
Mutta toisekseen minulla on myös älyä sen verran, etten tämän palstan ”neuvoista” paljon perusta.
Sinulla on isot luulot osaamisestasi.
Boomerit ei koskaan selaa puhelinta kahvitauolla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis töitäkö kokeillut?
Sinulla on isot luulot osaamisestasi.Boomerit ei koskaan selaa puhelinta kahvitauolla?
En tiedä mitä boomerit on, mutta meillä oma puhelin pidettiin äänettömällä, jos lapsilla tai läheisillä oli kiireellinen asia, heitä ohjeistettiin soittamaan työnumeroon. Uusille (nuorille) jouduin huomauttamaan joskus, mutta hyvin oppivat.
Palstoilla roikkuminen työajalla on varastamista työnantajalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis töitäkö kokeillut?
Sinulla on isot luulot osaamisestasi.Boomerit ei koskaan selaa puhelinta kahvitauolla?
En tiedä mitä boomerit on, mutta meillä oma puhelin pidettiin äänettömällä, jos lapsilla tai läheisillä oli kiireellinen asia, heitä ohjeistettiin soittamaan työnumeroon. Uusille (nuorille) jouduin huomauttamaan joskus, mutta hyvin oppivat.
Palstoilla roikkuminen työajalla on varastamista työnantajalta.
Mulla ainakin on lounas ihan omaa, palkatonta aikaa.
Noita minä ihmettelen.