Kumpi virkistää enemmän: vaunukävely tuolla harmaassa loskassa vai päiväunet?
Vauva nukkuis ehkä pidempään liikkuvissa vaunuissa, mutta mä olen niin väsynyt. Mitä te muut vauvan äidit teette tälläisenä harmaana päivänä? Kärräättekö vauvan parvekkeelle nukkumaan ja menette itse sohvalle päikkäreille vai vääntäydyttekö haukkaamaan raitista ilmaa?
Kommentit (9)
Päiväunet ja sitten iso kuppi kahvia
Itse olen ulkoilijatyyppiä, en missään tapauksessa voisi viettää päivää kokonaan sisätiloissa. Ulkoilma raikastaa. Säästä riippumatta käyn ulkona, koirakin sitä jo velvoittaa.
Virkistää ketä? Sinua vai vauvaa? Minä olen sitä mieltä, että vauvalle se on ihan yksi ja sama ulkoiletteko vai ette. Itse päätät myös sen miten aikaisin haluat opettaa vauvasi vaatimaan ulkoilua. Sitä ehtii harrastaa sittenkin kun lapsi osaa tehdä ulkona jotain järjellistä. Toivottavasti teillä ei ole yhtä sohjoiset tiet kuin täällä.
Jos on unesta pula, niin varmaan sitten päikkärit. Itse en osaa nukkua päivisin (enkä nyt voisikaan kun isompikin lapsi kotona eikä hän nuku päikkäreitä), ja muutenkin useimmiten kyllä vannon sen ulkoilun nimiin. Loskasään maininneena ap ilmeisesti toivoo että useimpien vastaus olisi päikkärit :D. Mutta, keli harvoin tuntuu ulkona niin tylsältä kuin ikkunan läpi katsottuna..Joten, itse varmaan joka tapauksessa yrittäisin vääntäytyä sinne ulos.
Ap vastaa. Mulle tulee pää kipeäksi jos olen koko päivän sisällä. Kun vauva oli pieni (loppukesällä ja alkusyksyllä) kävelin ulkona tuntikausia. Nyt vauva on alkanut heräilemään öisin ja kärsin itsekin unettomuudesta. Olisi suuri kiusaus levätä aina kun voi. Tiedän kokemuksesta että ulkonaolon jälkeen on kuitenkin parempi olo, joten pakko se on ulos vääntäytyä edes kerran päivässä. Ekat päikkärit vauva nukkui parvekkeella ja mä sain unen päästä kiinni juuri kun vauva heräsi. En siis ole saanut itse päiväunia.
Miten te muut 7kk ikäisten vauvojen äidit: koetteko tämän iän ja vuodenajan raskaaksi? Hampaidentulo, kärsimättämyys, öinen heräily, omien voimien vähittäinen loppuminen? Mä olen ihan rikki...
Kunnon kävely väsyttää, mutta illalla olet tyytyväisempi jos olet päivällä tehnyt jotain muutakin kuin makoillut sohvalla. Mutta umpiväsyneenä vauvan kanssa ei kannata ottaa lisästressiä siitä tekeekö jotain vai ei tee. Jos väsyttää, nuku, jos ei niin paljon, tee lyhyt kävely.
Minä laitoin vauvan parvekkeelle nukkumaan ja itse löhöän sohvalla (selaamassa av:ta). Kyllä se lenkki varmasti piristäisi paremmin, vaikka onhan nuo jotkut ketjut aika hulvattomia :D Kovasti tsemppiä, on tämä välillä todella raskasta.
[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 15:48"]
Miten te muut 7kk ikäisten vauvojen äidit: koetteko tämän iän ja vuodenajan raskaaksi? Hampaidentulo, kärsimättämyys, öinen heräily, omien voimien vähittäinen loppuminen? Mä olen ihan rikki...
[/quote]
Täällä yksi saman ikäisen äiti. Vauvani on koko ajan nukkunut enemmän tai vähemmän huonosti, joten en koe tätä aikaa jotenkin vaikeampana. Mukavampi, kun lapsi tajuaa ja oppii koko ajan lisää, niin siten helpompi hoitaa. Yleisesti ottaen tämä väsymys kyllä hajottaa niin pahasti etten tiedä miten siitä selviää...tsemppiää.
Se riippuu ihan susta itsestäsi. Mun kaikki lähipiirissä olevat vannovat ulkoilun nimeen. Se tuo energiaa, vie väsymyksen pois, siellä tulee positiiviseksi ja ties miksi. Mua ulkoilu lähinnä viuttaa ja väsyttää ja vaikka käyn lenkillä, niin en tee sitä omaksi ilokseni.
Mä siis menisin päikkäreille.