mitä ajattelet ystäväni isästä?
Ystäväni on 23-vuotias ja asuu työsuhdeasunnossa. Muutti kotoaan vasta 22-vuotiaana. Ystäväni on kaunis ja sinkku. Hänen isänsä on hyvin kontrolloiva ja dominoiva. Jos saa tietoonsa, että ystävälläni joku mies, soittelee ja kuulustelee puhelimessa, onko seksiä harrastettu ja asia kuuluu hänelle. Ostelee myös ystävälleni vaatteita(huom. myös alusvaatteita). Tulee ns. tarkistuskäynneille ystäväni asuntoon ja haukkuu ystävääni esim. jos ystäväni iho on finninen tms.
Kommentit (17)
Isä on sekaisin ja ystävä puoli-sekaisin kun sallii sen tapahtuvan. Itse vetäisin luurit korvaan noihin kysymyksiin ja ovi ei todellakaan avautuisi tuollaisille tarkistuskäynneille.
Suhde on sairas, eli ystäväsi olisi hyvä kertoa kaikki jonnekin, mistä saa apua. Lukot vaihtoon ensimmäiseksi ja puhelinnumero salaiseksi.
ystäväni ei uskalla. on jotenkin ihan paniikissa ja ahdistunut. isä kontrolloi ja dominoi ihan kaikkea. t.ap
Ehkä se isä ei tajua itse tilannetta, on ylisuojeleva ettei tytärtä käytetä hyväksi jne. Mutta sairaalta tuo kuulostaa. Sen sinun ystävän pitää itse tehdä selväksi, että raja on ylitetty ja on liian henkilökohtainen asia kysellä seksistä. Ehkä kirje auttaisi tai jos sinä esimerkiksi sanoisit sille isälle, että olet huomannut kaverin ahdistuksen.
Tulee ekana mieleen, että lasten kasvattaminen aikuisiksi on tosi haastavaa ja vaikeaakin, mutta kaikkein vaikeinta on päästää irti että ne saa alkaa elämään omaa elämäänsä.
Isällehän se ei kuulu ollenkaan onko tyttä harrastanut seksiä vai ei. Se on lasten ihan oma asia, eivätkä ole tilivelvollisia vanhemmilleen.
Ei taida isä olla ihan niitä kaikkein terävimpiä tyyppejä, eikä osaa päästää irti. Tuossa ei hyvin tule käymään.
Klassiset insesti-isän tuntomerkit.
mun äiti samanlainen, mutta auttaa taloudellisesti
[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 08:24"]Klassiset insesti-isän tuntomerkit.
[/quote]
Voi olla, mutta minun insesti-isäni päinvastoin oikein kannusti minua seurustelemaan ja oli hyvin innoissaan ensimmäisestä poikaystävästäni.
Yritä ap jutella ystäväsi kanssa, kerro että olet huolissasi ja että haluaisit auttaa. Kuulostaa siltä, että ystäväsi voisi olla valmis avautumaan, jos hän on kerran nuo aloituksessa mainitut asiatkin sinulle jo kertonut (sen sijaan, että piilottelisi omituista isäsuhdettaan sinulta).
[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 08:44"]
narsku
[/quote]
Vitut. Ei narsismi ole vastaus kaikkeen vaikka onkin muotia. Kyseessä voi olla ihan klassinen ylisuojeleva kusipää.
[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 08:44"]
narsku
[/quote]
Vitut. Ei narsismi ole vastaus kaikkeen vaikka onkin muotia. Kyseessä voi olla ihan klassinen ylisuojeleva kusipää.
Suoraansanottuna kuullostaa siltä, että käyttää ystävääsi seksuaalisesti hyväkseen.