Kuinka pian huomasin masennuslääkkeet vaikutuksen?
Lähiomaisellani aloitettiin masennuslääkitys viime torstaina. Tänään tavatessani hänet hän oli selkeästi enemmän oma itsensä kuin viikkoihin. Voiko vaste tulla jo alle viikossa?
Kommentit (8)
Rippuu niin lääkkeestä. Itselläni tehosi jo saman vuorokauden aikana.
Vierailija kirjoitti:
Ja mikä lääke kyseessä?
Kaksi eri kertaa aloittanut pidemmän lääkejakson ssri-lääkkettä. Fysiologiset sivuvaikutukset pieni päänsärky ja pahoinvointi alkoi heti, kaikenkattava apeus alkoi väistyä viikossa. Vuoden päivät kannattaa vähintään popsia että saat läpielettyä kaikki vuoden tapahtumat uudella tavalla eli aiempaa myönteisemmät kokemukset, tunteet ja ajatukset mukana niissä tilanteissa joissa aiemmin olit alavireinen.
Minä huomasin kolmantena päivänä, että sellainen koko kehon ympärillä tuntunut puristus väistyi. Mieliala alkoi hiljalleen kohota, viikon päästä huomasin tämän ekan kerran.
Viikossa alkoi sivuoireet, vajaassa kuukaudessa lähes psykoosi. Tapahtui kahdella eri lääkkeellä. Muilla, useita kokeiltiin, vain sivuoireita, ei vaikutusta.
Nyt on kielto ottaa mitään masennuslääkkeitä jatkossa, ne eivät sovi minulle. Eikä diagnoosikaan enää (onneksi) ole vaikea masennus. Elämä voitti kun pääsin eroon lääkkeistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mikä lääke kyseessä?
Brintellix. On uudemman sukupolven masennuslääke, joka ei ole perinteinen ssri-lääke.
Sivuvaikutukset huomasin muutamassa viikossa. Heitin kaikki lääkkeet roskiin. Tästä jo 5 vuotta ja olen paremmassa kunnossa kuin koskaan ennen.