Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

taksvärkin "minimikorvaussuositus"?

Vierailija
03.02.2014 |

Eli miten ymmärrätte, jos lasten koulun (vai onkohan kaikkien Helsingin koulujen) taksvärkkikeräyksen kohde Suomen eläinsuojeluyhdistysten liitto ilmoittaa, että minimikorvaussuositus on 15e? Voiko silti maksaa oman harkinnan mukaan 10e? Useampi lapsi koulussa, ja tuntuu hurjalta laittaa meidän perheen budjettiin suhteutettuna näin isoa summaa eläinten hyvinvointiin (omatkin eläimet tarvitsisivat mm.hammashoitoa, johon ei ole ollut varaa). Noloa tosin laittaa siihen koulun lappuun vain 10e...Rahan voi tosin tilittää suoraan SEY:lle -ei kai ne sieltä katso yksittäisen opiskelijan suorituksia, jos opettajalle menevään lappuun on laittanut 15e (vaikka siis 10e maksaisi). Viitenumeroita ei ole.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ethän sä sitä maksa, vaan lapsi tekee töitä, ja maksaa sillä. 

Vierailija
2/8 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantaja olin siis minä, koska kyseessä alakouluikäiset lapset. Eli omasta pussista joudun maksamaan. -ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suositus on suositus, kyllä sen voi ylittää tai alittaa. Itse ysiluokalla ilmoittauduin sairaaksi, koska ajatus ostetusta vapaapäivästä tuntui tyhmältä ja sen vuotinen kohde (en muista mikä) ei vaikuttanut hyvältä kohteelta.

Vierailija
4/8 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä kunnassa alakouluikäiset osallistuu taksvärkkiin?

Vierailija
5/8 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille ei edes kerrottu mistään rahankeräyskohteesta kun olin yläasteella. Käsitin että se oli hyväntekeväisyyttä se työ sinänsä eikä raha vaihtanut mihinkään suuntaan omistajaa. Käytiin haravoimassa jonkun vanhusten piha. Kouluun olisi voinut jäädä (toisen luokan mukaan oppitunnille) mutta ajattelin että olisi mukava olla avuksi. En tiennyt että tarkoitus on kerätä rahaa, tai sitten se ei kaikkialla olekaan tarkoituksena.

Vierailija
6/8 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulu hankkii lapsille taksvärkkipaikan joka maksaa tuon 15 euroa? Vaihtoehtoisesti järjestää töitä koulussa ja maksaa 15 euroa koulun kassasta.

Vierailija
7/8 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

teillä on monta lasta ja lemmikeitä ja talous menee kuralle 5e takia. Huh, toivottavasti ei tapahdu mitään vakavampaa

Vierailija
8/8 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taksvärkkiin ei ole pakko osallistua, vaan voi tulla ihan normaalisti kouluun taksvärkkipäivänä.