Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos mietit, miksi Vastaamoasian uhrit reagoivat myötätuntoon vihaisesti:

Vierailija
26.10.2020 |

Kun ihminen on akuutissa kriisissä, hän ei kerta kaikkiaan pysty näkemään asiaa mistään etäisestä perspektiivistä. Ihminen ei pysty silloin muistamaan asioita, keskittymään, tunteet ailahtelevat täysin satunnaisesti ja pääasiassa siellä synkimmässä päässä. Olo saattaa olla epätodellinen, omaa ruumista ei hahmota. Syömään ei pysty.

Tietovuoto on osunut ihmisiin, joilla on takanaan pahimmillaan kertautuneita traumoja lukuisista paikoista. Tämän akuutin kriisin lisäksi heillä saattavat nousta pintaan vanhat haavat väkivallasta, hyväksikäytöstä, kaltoinkohtelusta jne.

Niilläkin, joilla ei ole aiempia traumoja, tämä tilanne on valtava kriisi. Kukaan ei halua yksityisimpiä asioitaan leviteltävän.

Kaikille uhreille tämä tarkoittaa sitä, että olkansa yli joutuu katselemaan jo hetun viemisen vuoksi vuosia. Siihen päälle vielä hirveiden kokemusten rääppiminen netissä roikkuvien k-päiden ilmaisena viihteenä.

Antakaa armoa. Ihmiset ovat oikeasti ihan äärimmäisen hajalla.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän me kaikki olla heidän puolellaan. Ei säälien tai lässyttäen vaan ihan ihmisinä, ymmärtäen jotain.

Vierailija
22/33 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ei kiinnosta paskan vertaa kuinka joku ”hyväksyy” mun vaikeudet. Mä en halua asioitani julkiseksi. Piste. En vaikka saisin niistä miljoona euroa, se on yhtä merkityksetöntä kuin se että joku niitä paheksuisi.

Minun asiani ovat minun enkä ala miksikään ihmisten hyvesignaloinnin hyväntekeväisyystapaukseksi jossa Hullu Hyväksytään kun ollaan Hyviä Ihmisiä. Haista sinä hyvä ihminen visvanen vituke.

Juuri näin. Ei tarvitse ratsastaa toisten sairauksilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No voi herranjestas mitä alentuvaa lässytystä 🙄

Kävikö mielessä, että ap saattaa itsekin olla uhri?

Vierailija
24/33 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei auta voivottelu ei. Onneksi ei tarvitse liikkua ihmisten ilmoilla. Siellä on varmasti monella hullulla pinna tiukalla.

Vierailija
25/33 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi osa tervettä elämää on ottaa muiden osoittama myötätunto vastaan. Joskus se on vaikeaa olipa kyse läheisen kuolemasta tai jostain muusta, mutta terapiaa on hyvä jatkaa mikäli kokee vihaa myötätuntoa osoittavaa kohtaan.

Vierailija
26/33 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi osa tervettä elämää on ottaa muiden osoittama myötätunto vastaan. Joskus se on vaikeaa olipa kyse läheisen kuolemasta tai jostain muusta, mutta terapiaa on hyvä jatkaa mikäli kokee vihaa myötätuntoa osoittavaa kohtaan.

Ei kukaan halua elää muiden säälistä eikä näyttäytyä heikkona ja säälittävänä. Ei sellainen ole mitään täysipainoista ihmiselämää.

Vierailija
27/33 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurinta osaa ei kiinnosta kenenkään masennukset, traumat yms. Mullakin niitä taustalla eikä haittaa pätkääkään, vaikka joku ne lukisi. Miksi pitäisi haitata tai hävetä? Enhän mä siihen syyllinen oo.

Kyllä siellä voi oikeasti olla tosi vahingollistakin tietoa. Voi olla tietoa esim. nuoruudessa tai vaikka myöhemminkin tehdyistä rikoksista, joista ei tod. halua muiden tietävän, vaikka niistä olisi tuomiot jo kärsitty. 

Ne tiedot on yksityisiä ja äärimmäisen henkilökohtaisia, ja sillä ei ole mitään väliä, jos just sun elämäsi on ollut niin siivo, ettei mitään salattavaa koskaan ole tapahtunut. Monilla on.

Haluaisin tähän vastauksen, kun mulla on ollut se epäsiivo elämä eikä haittaa pätkääkään, vaikka joku lukisi ne. Mitä väliä oikeesti? Miksi luulet noin?

Vierailija
28/33 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aitoon myötätuntoon ei kuulu odotusten asettaminen myötätunnon kohteelle.

Vierailija
29/33 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kohdalles osuu tarpeeksi paskamainen työyhteisö missä asias levitetään niin vaikuttaa. Et ihan vielä ole päãssyyt siitä jyvälle.

Vierailija
30/33 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaa muiden osoittama myötätunto vastaan. Mitä jos en halua.

Vierailija
31/33 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tietoni on vuotanu nettiin, en halua siitã sun myötätuntoas tai sua säälimään.

Vierailija
32/33 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkupaikkakunnilla meno voi äityä hulluksi kun naapurin salaisuudet paljastuu.

- ai meidän Pera onkin ton teinin isä

- ai toi myyjä onkin antanut teininä sille ja sille

- putkimies tykkää perärööreistä

- sekin on lääkityksellä jne..

Vierailija
33/33 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Ex puoliso vainoaa niin eipä oo hyvä että osoite on julki kaikille

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kahdeksan