Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Valehteletko keskustelupalstoilla?

Vierailija
03.02.2014 |

Itse olen huomannut, että vaikka olenkin täällä anonyymi, niin silti kerron aina totuuden. Rupesin vasta eilen miettimään, että samahan se oikeastaan on kertooko totuuden vaiko ei, kun kukaan ei tunne :) Mutta aion silti olla tästäkin eteenpäin rehellinen, ei vaan ole aiemmin edes tullut mieleen että voisi valehdella esim. lapsiluvustaan.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus jossain tunnistettavassa tarinassa saatan vaihtaa esim. lapsista tytön pojaksi tai lemmikeistä kissan koiraksi jos se ei ole relevanttia vastauksen kannalta, harrastuksen tai mikä nyt voisi olla oleellinen seikka mistä minut voisi tunnistaa, mutta muuten kerron aina totta.

Vierailija
2/20 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En valehtele. En saisi mitään siitä, että keskustelukumppanit ottaisivat kantaa asioihin, joita ei olekaan tapahtunut. Ehkä joku mytomaanikko nauttii satuilusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häh? Jos mä kerron, että mulla on viisi lasta, niin en todellakaan oleta, että lukija sen ottaa todesta. Ei ole edes käynyt pienessä sievässä mielessä. :)

Vierailija
4/20 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen mennyt tähän akateemisten haukkumiseen mukaan. Oon käyny ammattikoulun, mut tekeydyn proffaks täällä. Oon huomannu, et meitä on täällä aika monta.

Vierailija
5/20 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä puhun totta. Ja suoremmin, kuin tosielämässä. Valehtelu olisi täälläkin väärin.

Vierailija
6/20 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Mitäpä siitä valehtelemisesta edes hyötyisin. En keksi mitään tilannetta, jossa haluaisin valehdella. Ja kun en trollaustakaan harrasta, niin en vaan ole kokenut valehtelemista tarpeelliseksi. Vaikka valehtelemalla voisi päästä vähemmällä, niin en sitä silti tee, koska anonyyminä totuuden kertominen ei satuta mua mitenkään, vaikka olisi kuinka noloa. Jos muut tuomitsee, niin sittenpähän. Pyrin olemaan rehellinen kyllä oikeassakin elämässä.

Vierailija
7/20 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ukko on käynyt avaruudessa, uskokoon ken haluaa

Vierailija
8/20 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten kakkosella, saatan vaihtaa kaverin poikaan tekemäni viittauksen veljeni tyttöön jotta sitä kaveria ei tunnistettaisi, myös omista asioistani saatan vaihtaa jotain pientä. Tosin tämä on tullut tutuksi jo työelämän kautta kun haluan vaikka terapiassa purkaa jotain tilannetta vaitiolovelvollisena ja käännän tilanteen pihapiirin tai kaverin suvun ongelmaksi. Tosin terapeuttini taitaa osata lukea minua sen verran hyvin että tietää milloin puhe on vaitiolovelvollisuuden takia valkoisia valheita sisältävää mutta osaa ammattinsa ja keskittyy itse ongelmaan eikä niihin joita se koskee.

Vierailija
9/20 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

en muista milloin viimeksi olisin valehdellut nettipalstoilla, ei kiinnosta valehtelemaan, myös minulle on tärkeätä, että anonyyminakin olen sama kuin oikeassa elämässä, eihän se mitään anna että keksii jotain, täällä ehkä hieman avoimennin jaan mielipiteitäni mutta vain siinä mielessä että puhun enemmän, varon aina loukkaamasta.

Vierailija
10/20 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 20:40"]

en muista milloin viimeksi olisin valehdellut nettipalstoilla, ei kiinnosta valehtelemaan, myös minulle on tärkeätä, että anonyyminakin olen sama kuin oikeassa elämässä, eihän se mitään anna että keksii jotain, täällä ehkä hieman avoimennin jaan mielipiteitäni mutta vain siinä mielessä että puhun enemmän, varon aina loukkaamasta.

[/quote]  yritän myös muistaa, etten tiedä viestistä miten oikeasti menee tilanne mistä puhutaan, ja yritän olla arvostelematta ketään.

Vierailija
11/20 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 20:19"]Mä olen mennyt tähän akateemisten haukkumiseen mukaan. Oon käyny ammattikoulun, mut tekeydyn proffaks täällä. Oon huomannu, et meitä on täällä aika monta.

[/quote]

...myönnän myös!

Vierailija
12/20 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 20:19"]Mä olen mennyt tähän akateemisten haukkumiseen mukaan. Oon käyny ammattikoulun, mut tekeydyn proffaks täällä. Oon huomannu, et meitä on täällä aika monta.

[/quote]

...myönnän myös!

Vierailija
13/20 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai valehtelen ja provoilen myös! Hauska sitten lukea kommentteja, kun porukka ottaa tosissaan. Olen tehnyt vaikka kuinka monta provoaloitusta ja saanut aikaan pitkiä ketjuja, HAHHAH!

Vierailija
14/20 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan. Niinkuin en tosielämässäkään... eiku

Vierailija
15/20 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun elämässäni ei tapahdu mitään niin jännittävää tai erityislaatuista että siitä pitäisi valehdella.

Vierailija
16/20 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 20:52"]

Totta kai valehtelen ja provoilen myös! Hauska sitten lukea kommentteja, kun porukka ottaa tosissaan. Olen tehnyt vaikka kuinka monta provoaloitusta ja saanut aikaan pitkiä ketjuja, HAHHAH!

[/quote]

noh,  toisaalta kiva kun olet saanut keskustelua aikaan. Jospa jotkut on saanut siitä hyviä juttuja ja väittelyitä, olipa aloittaja mikä hyvänsä.

Vierailija
17/20 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silmät ja suut täyteen.

Vierailija
18/20 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerron jonkun tuttavan tapauksesta, vaihdan tarinassa lasten sukupuolet, iät, ym. jotta ei tunnisteta. Minusta tämä ei ole valehtelua, vaan fiksua nettikäyttäytymistä

Vierailija
19/20 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En.

Vierailija
20/20 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on niin paljon rikkaita ja lääkäreitä, että luulen ison osan puhuvan perseestään. En näe tässä mitään järkeä, paitsi jos muutenkin selaa palstaa enemmän huvin vuoksi tms. Yritän itse pysyä totuudessa, mutta jos kerron joistain kokemuksistani niin saatan vaihtaa ihmisten nimiä.