Joululahjaksi villasukat? Kyllä vai ei?
Vielä ehtisi kutoa sukat pukinkonttiin aatoksi, mutta onko lahjaideana ihan huono vaiko erinomainen? Voisitteko perustella vastauksenne kiitos.
Kommentit (36)
Itse saan melkein joka joulu villasukat ja se on ihan jees, koska jalkani palelevat melkeinpä aina. Mieheni kohdalla taas sama lahja menee ihan hukkaan koska hän on sellainen kuumakalle, ettei kykene niin lämpimiä sukkia pitämään.
PS. Miksi täällä oletetaan, että lahjansaaja olisi lapsi?
Kuten jo sanottu, riippuu lahjan saajasta. Joku arvostaa, toinen ei. Mun lähipiirissä on onneksi paljon ihmisiä, jotka ilahtuvat sukkalahjasta.
Vierailija kirjoitti:
Jos 6-12 lapsi ei, jos 50v nainen KYLLÄ.
Ei lapsille? Miksei? Jumalauta että on kiittämättömiä pentuja!! Onneksi olen vela enkä osaa edes kutoa, mutta käsityötaitoa arvostan.
Kyllä.
Meillä sellaiset babyvillasukat kuuluu aina pakettiin. Kun kärsii kivuista ja levottomista jaloista nuo on ihanat unisukat
Vierailija kirjoitti:
Kyllä.
Meillä sellaiset babyvillasukat kuuluu aina pakettiin. Kun kärsii kivuista ja levottomista jaloista nuo on ihanat unisukat
Minun levottomat jalat palaa jos pitää sukkia sängyssä. Muutenkin ihan tuskaisen kuumat jatkuvasti iltaisin.
Vierailija kirjoitti:
Jos 6-12 lapsi ei, jos 50v nainen KYLLÄ.
Meillä taas 6-12v lapset tykkäävät, jos saavat villasukkia joululahjaksi, samoin 13-19 vuotiaat teinit. Mutta 21v ja 50v naiset tekevät meillä villasukkansa mieluiten itse. Ja 50v mies ei edes käytä villasukkia.
Mieheni (sen, joka ei käytä villasukkia) äiti tykkää neuloa villasukkia, jotka ovat sopivia alle 5 vuotiaille lapsille, ja on nyt loukkaantunut, kun ne eivät enää kelpaa meidän lapsillemme.
Kyllä 😊 itse kudon paljonkin villasukkia, mutta annan niitä aina jonnekkin lahjaksi tms. On ihana itse saada lahjaksi sukat ja kun en saa aikaiseksi itselleni tehtyä 😄
Teen niitä itse, ja kyllä, molemmat aikuiset lapseni saavat sellaiset, itse asiassa kaksi paria kumpikin. Miehelle teen sulovilen-pipon.
Jos tietää että saaja niitä käyttää niin tottakai.
Minä en saa ikinä lahjaksi sukkia ja hyvä niin kun minulla taitaa olla parisataa paria varastossa. Käytän toki paljonkin mutta eihän ne juuri mihinkään kulu. Teen itsekkin sukkia mutta taidot ei ole vielä niin hyvät että muille tekisin.
Nuo sukat olen saanut mummoltani joka on pitänyt jo 40 vuotta huolen että suvulla riittää sukkia. Perin äitini ja hänen siskon kuoltuaan heidän sukkavarastot joten minulla riittää sukkia loppuelämäksi ja varmaan perinnöksikin :)
Neulojaan tiedän hyvin kuinka paljon aikaa, kärsivällisyyttä ja rakkautta jokaiseen sukkapariin kuluu. Joten ehdottomasti kyllä! Olisin kovin otettu jos joku näkisi minun eteeni niin paljon vaivaa <3 Neulojana kuitenkin tiedän myös kuinka pahalta tuntuu jos lahjansaaja ei osaa arvostaa työtäni, joten villasukat lahjaksi vain sellaiselle ihmiselle joka on sen neulomisen arvoinen.
Arvokas lahja kun sukan kutoja on käyttänyt aikaansa siihen. Itse tehtyä ei voi ostaa millään rahalla.
Sille joka ulkoilee hyvät villasukat ja -lapaset rukkasten alle on tärkeä varuste
No sitten vaan puikot heilumaan <3 Ihana lahja.