Miksi tuotteet nimetään väärin (huumoriketju)
Miksi tuulihatut saa nimetä tuulihatuiksi vaikkei ne sisällä tuulta eikä hattuja?
Miksi tiikerikakku saa olla sen niminen, vaikkei sisällä tiikerinlihaa yhtään?
Miksi mutakakku on mutakakku, vaikkei tuotteessa ole mutaa ollenkaan?
Keksikää lisää olkaa hyvät.
Kommentit (27)
Rosvopaisti, ei sisällä rosvoa eikä ole myöskään varastettu, toisin kuin nimestä voisi päätellä. Onko sitä paistettukkaan? Hauduttamalla kai se kypsennetään?
Entäs sikanauta? Vaikka sitä jokaisessa marketissa löytyy jauhettuna ja tölkissä, en vielä yhtään ainoata sikanautaa ole elävänä laitumella tai lätissä nähnyt.
Karjalanpiirakoissa ei liene karjalaa lainkaan. Pitää nauttia vain pulloissa tai tölkeissä kyytipoikana.
Kaukoputki. Putki tuli mutta Kauko oli jäänyt pois.
Riisikakku. Mikä kakku sellainen kuivattu riisikiekko muka on?
Corona-olut. Erittäin harhaanjohtava nimi. Ei sisällä yhtään koronavirusta.
Öh mulla ei varmaan ole huumorintajua mutta esimerkiksi tiikerikakku nimi tulee siitä kakun raitakuviosta..
Kalakukko-sanan kukko on lainaa alasaksasta, sanasta, joka vastaa saksan Kuchen-sanaa. Kalakukon kukko onkin kakku, piirakka! Tosin Bentlin palasi näin – ilmeisesti aikaisemmin huomiotta jääneeseen – selitykseen, jonka jo Elias Lönnrot esitti vuonna 1874 ilmestyneessä sanakirjassaan.
Käsipeil - Minun peilistä näkyy muutakin kuin vain käsi.
Janssonin kiusaus. Täysin käsittämätön nimi sisältöön nähden.
Pappilan hätävara. Väärin aina silloin, kun se tarjotaan jossain muualla kuin pappilassa.
Tietokoneeseen palomuuri: ei graniittia, ei tiiltä, ei laastia, ei...
Marimekolla on Ystävämyynti käynnissä. Minkälaisen ystävän tilaan?
Ristikkoperunat. Yhtään sanaristikkoa en ole ristikkoperunapussista vielä löytänyt.
Pulla. Kasvistuote, joka ei sisällä yhtään lihaa, toisin kuin lihapulla!
Ketunleivästä olen miettinyt, että syökö ketut kasvia kuin leipää? Ei ole kyllä tuote, mutta kuitenkin.
Mummon muusi. Ei sitä välttämättä mikään mummo ole tehnyt.
Hammasharja. Onko se tehty hampaista?
Entä kalakukko? Ei sisällä kukkoa ollenkaan.