läpsäisin lasta
Läpsäisin äsken kolmevuotiasta reidelle. En tajua mikä minuun meni.. Ihan hirveä fiilis vaikka pyysin anteeksi ja halattiin. Olen kotona 5 kk kaksosten ja 3-vuotiaan esikoisen kanssa. Esikoisella paha uhma, pukeminen, lähteminen, nukkuminen kaikki todella vaikeaa. Lyö ja potkii vauvoja ja rikkoo paikkoja. Kaksoset heräävät öisin vuoroin syömään, tosi väsynyt olo, kun en ole nukkunut kunnolla kuukausiin. Niin huono äiti- olo kuin vaan voi olla, en meinaa enää jaksaa kohta. :/
Kommentit (17)
Oot huono äiti, häpeäisit edes. Sun kaltasten ei pitäis lapsia saadakaan.
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 13:47"]
Oot huono äiti, häpeäisit edes. Sun kaltasten ei pitäis lapsia saadakaan.
[/quote]
Haist nyt jo.. Synnitön ekan kiven heittäkööt.
Syyllistyit juuri rikokseen, ip-osoite voitanee selvittää. Ps. Miksi teit lapsia? Hakattavaksi?
Syyllistyit juuri rikokseen, ip-osoite voitanee selvittää. Ps. Miksi teit lapsia? Hakattavaksi?
Minun ystävä läpsii lapsiaan jos ei tottele. Iloisia lapsia on, eikä kukaan tunnu voivan pahoin. Ainut asia mikä tuosta läpsäyksestä seuraa, että viesti menee perille jos muu ei auta. Loppuu toisten kiusaaminen tai muuten haitallinen käytös.
Puhu neuvolassa että olet väsynyt. Sitä kautta voisit saada 3vuotiaan päiväkotiin esim 3pvänä/ vko. 9-15? Helpottaisi varmasti vähän edes. 3-vuotias tarttee jo vähän omanikäistäkin seuraa. Huono äiti et ole, tunnet huonoa omatuntoa tapahtuneesta.
Tarttis keksiä ihan omalle kohdalle sopivia asioita.
Kiireettömyyttä ja aikaa esikoisen kanssa? Eli itse ottaisin kunnolla siirtymäaikaa esikoiselle: kerro lapselle että teette seuraavaksi sitä tai tota. Jos olette vaikka puistossa niin kerro lapselle että lähdette kohta -eli minne? kotiin ja mitä teette siellä? Okei, on ruokaa mutta mitä muuta mielenkiintoista? Vaikka palapeli tai lempitraktori, muovailuvahaa?
Saatat hyvin olla nyt väsyneenä unohtanut tuon esikoisesi tarpeet. Vaikka sinulla on nyt väsy ja kaksoset pitää kiireessä niin silti se esikoisesikin tarpeet pitää huomioida. Miten? Käytkö vain hänen kanss jossain? Miten olisi jos voisit lähteä vaikka kerran viikossa vain hänen kanssa esim. uimahallissa? Tai kirjastossa? Joku ihan muutaman tunnin aikakin on hänestä varmasti huippukivaa juuri sinun kanssa.
Samaten oma aika. Pidätkö huolen että saat joskus virittää aika vaan itsellesi?
Entä parisuhteesi? Käytkö miehen kanssa vaikka ulkona joskus syömässä? Tai käyttekö perheenä vaikka ulkoilemassa?
Pikkuset vaunuun nukkumaan ja menette laskemaan pulkkamäkeen esikoisen kanssa?
Sitten lisää voimaa saa kun miettii vaikka seuraavan päivän syömiset etukäteen, sitä voi tehdä valmiiksi tai vaikka kuoria perunat kattilaan ja laittaa vettä valmiiksi ja kun tulette seuraavana päivänä ulkoa niin nappaat vaan hellan päälle.
Kaupassa kannattaa käydä ostoslapun kanssa ja vaikka mennä esikoisen kanssa ja esikoista voi pyytää auttaa niissä ostoksissa: voi ehkä kuljettaa osaa ostoksista tai ottaa varovasti jotain hyllystä tai punnita tavaraa.
Samoin se esikoinen voi auttaa kotitöissä. Meillä lapset tyhjää astiapesukonetta tai laittaa omat astiat pöydälle. Imuroi apuna tai pyyhkii rätillä. Mitä lapsi voisi auttaa (taitojen ja mielenkiintonsa mukaan) kuin olla vaan tiellä?
Apuun voi pyytää mummia/kummeja/ystäviäsi?
Perhetyö ulkoiluttaa vaikka esikoista tai kaksosia vahtii kun otat aikaa sinulle ja esikoiselle?
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 13:51"]
Minun ystävä läpsii lapsiaan jos ei tottele. Iloisia lapsia on, eikä kukaan tunnu voivan pahoin. Ainut asia mikä tuosta läpsäyksestä seuraa, että viesti menee perille jos muu ei auta. Loppuu toisten kiusaaminen tai muuten haitallinen käytös.
[/quote]Läpsiikö hän muitakin ihmisiä, että "viesti menee perille"?
Ihan oikein teit, sen takia nykylapset ovat kaikki sellaisia kurittomia perkeleitä kun kukkahatut saivat kurituksen kiellettyä. Minun lapsuudessani tuli remmiä ja risua kun ei osannut käyttäytyä ja hyvää se teki käytöstavoille!
No voi vittu jos kakara "lyö ja potkii vauvoja", läpsäys oli paikallaan! Ja mähän en sitten olis siihen jäänyt palluttelemaan sitä riehujaa vaan pistänyt jäähylle. Saatanan kukkahatut.
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 13:56"]
Ihan oikein teit, sen takia nykylapset ovat kaikki sellaisia kurittomia perkeleitä kun kukkahatut saivat kurituksen kiellettyä. Minun lapsuudessani tuli remmiä ja risua kun ei osannut käyttäytyä ja hyvää se teki käytöstavoille!
[/quote]
Aika moni taitaa ajatella näin. Onko tässä sitten vinha perä tai vanha viisaus, ken tietää. tuntuu olevan aika herkällä tuo, että kaikki määritellään väkivallaksi automaattisesti.
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 13:56"]
[/quote]
Oi kuki koko kaunis maa ja riemuita myös taatot saa kun Georgian lapsi opinnoin tuo iloa maalle isien.
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 14:03"]
No voi vittu jos kakara "lyö ja potkii vauvoja", läpsäys oli paikallaan! Ja mähän en sitten olis siihen jäänyt palluttelemaan sitä riehujaa vaan pistänyt jäähylle. Saatanan kukkahatut.
[/quote]
Kuka hakkaisi äitin tai isän kun tuo hakkaa lastaan?
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 13:51"]Minun ystävä läpsii lapsiaan jos ei tottele. Iloisia lapsia on, eikä kukaan tunnu voivan pahoin. Ainut asia mikä tuosta läpsäyksestä seuraa, että viesti menee perille jos muu ei auta. Loppuu toisten kiusaaminen tai muuten haitallinen käytös.
[/quote]
Ap:n ymmärrän, hän katuu tekoaan. Mutta et voi olla tosissasi, että oikein kannattaa läpsiä?! HÄPEÄ!
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 13:56"]Ihan oikein teit, sen takia nykylapset ovat kaikki sellaisia kurittomia perkeleitä kun kukkahatut saivat kurituksen kiellettyä. Minun lapsuudessani tuli remmiä ja risua kun ei osannut käyttäytyä ja hyvää se teki käytöstavoille!
[/quote]
Onko tämänkaltaisia hirvityksiä yhä olemassa? :(
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 13:54"]
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 13:51"]
[/quote]Läpsiikö hän muitakin ihmisiä, että "viesti menee perille"?
[/quote]
ei, koska muut ihmiset eivät kiusaa heidän pienintä ja ymmärtää puhetta.
Ei se sun lapses siitä traumaa saa ja kun kerta halasitte ja pyysit anteeksi! Nyt tartteisit unta ja lepoa, oisko ketään joka ottas lapset vuorokaudeksi tai jos miehesi pystyis lähtee lasten kaa jonnekkin?