Nutrasin kaksi viikkoa
vyötärö pieneni 7 senttiä ja lantio 2. Kivaa!
Kommentit (59)
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 14:36"]
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 14:27"]
Äkkiä ne kilot tulee takaisin, kun lopetat dieetin ja siirryt takaisin "normaaliin".
Paastopelleilyjen sijaan kannattaisi opetella syömään terveellisesti ja vähäkalorisesti ja ottaa liikunta osaksi säännöllistä arkielämää. Ei sitten kerry niitä kiloja, joita pitäisi paastoamalla sulattaa.
[/quote]
No eihän tietenkään siihen entiseen pidä palata, millä on lihavaksi tullut.
Mutta kyllä minulle ainakin oli paljon helpompaa ottaa ne liikakilot vaan kertarysäyksellä nutraamalla pois, ja sen jälkeen siirtyä kevyempään syömiseen, kuin jaksaa tuskastuttavan hidasta painonlaskua normaaliruokaa syöden... Kohta 3 vuotta jo pysynyt pois 16 kg jotka pudotin yhtäjaksoisella nutrauskuurilla.
[/quote]
Nopeasti lähtee liikakilot myös oikealla syömisellä ja säännöllisellä liikunnalla.
Ylipäätään laihdutusvalmisteiden päämotto on "rahat hölmöiltä pois". Jos söisit tervellisiä kasviksia, kalaa ja siipikarjaa saman kalorimäärän verran, niin tuskinpa tulos eroaisi muutoin kuin että saisit paljon vitamiineja, etkä turhia sokereita ja lisäaineita, mitä saat laihdutusvalmisteista.
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 14:50"]
Nopeasti lähtee liikakilot myös oikealla syömisellä ja säännöllisellä liikunnalla.
Ylipäätään laihdutusvalmisteiden päämotto on "rahat hölmöiltä pois". Jos söisit tervellisiä kasviksia, kalaa ja siipikarjaa saman kalorimäärän verran, niin tuskinpa tulos eroaisi muutoin kuin että saisit paljon vitamiineja, etkä turhia sokereita ja lisäaineita, mitä saat laihdutusvalmisteista.
[/quote]
No ei minulta kyllä ainakaan lähtenyt nopeasti. Söin 1300-1500 kcal päivässä ja lisäksi harrastin joka päivä liikuntaa: 4 päivänä viikossa kävelin 1-2 tuntia ja 3 päivänä viikossa kävin ohjatussa liikunnassa (kuntosali, zumba). Painonpudotustahti 300-500 g viikossa.
En olisi millään jaksanut niin hitaasti... Nutraamalla lähti ihan ilman liikuntaa ja sentään vhän nopeammin. En tosin edes niin laihtunut mitään pikavauhtia, kesti 10 viikkoa saada pois ne 16 kg.
Voi rakas 23, nutrata voi kuukausia, ihan terveydenhuollon valvonnassa. Jopa laihdutusleikkaukseen tulevat joutuvat nutrauskuurille.
[/quote]
Voi kallis ystävä,
ikävä kyllä tuo tosiseikka ei muuta yhtään terveellisemmäksi niitä ainesosia, joita noissa ateriankorvikkeissa pääsääntöisesti on.
Kuten ei sekään muuta tupakkaa terveelliseksi, että sitä saa täällä myydä, ostaa ja polttaa. Ei sekään tee fruktoosia yhtään sen terveellisemmäksi, että viranomaiset antaa lisätä sitä ruokaan tai ruoankaltaisiin valmisteisiin ja lääkäri käskee sinun popsia sitä.
Se tosiseikka ei muuta yhtään miksikään sitä toista tosiseikkaa, että fruktoosi on erittäin epäterveellistä.
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 14:54"]
[/quote]
No ei minulta kyllä ainakaan lähtenyt nopeasti. Söin 1300-1500 kcal päivässä ja lisäksi harrastin joka päivä liikuntaa: 4 päivänä viikossa kävelin 1-2 tuntia ja 3 päivänä viikossa kävin ohjatussa liikunnassa (kuntosali, zumba). Painonpudotustahti 300-500 g viikossa.
En olisi millään jaksanut niin hitaasti... Nutraamalla lähti ihan ilman liikuntaa ja sentään vhän nopeammin. En tosin edes niin laihtunut mitään pikavauhtia, kesti 10 viikkoa saada pois ne 16 kg.
[/quote]
No onhan se aika mielenkiintoista, että et laihdu normaalilla ruokavaliolla, vaan syömällä teollisia pussimuonia.
Periaatteessa kuitenkin on kyse yhdestä sa samasta asiasta: kaloreista. Jos elimistösi ei saa tarpeeksi kaloreita, niin se alkaa sulattaa rasvavarantoja polttoaineeksi. Myös, mikäli lisäät ruokavalioon rasvahappopitoisia ruokia, niin vielä parempi.
Liikuntaa tulisi aina harrastaa, se pitää loitolla monet sairaudet. Myös liikuntaa lisää kehon kulutustasoa ja näin ollen siis polttaa kaloreita ja rasvaa.
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 14:43"]
Voi rakas 23, nutrata voi kuukausia, ihan terveydenhuollon valvonnassa. Jopa laihdutusleikkaukseen tulevat joutuvat nutrauskuurille.
[/quote]
Puhutteletpa sinä alentavasti muita, tuntemattomia ihmisiä. Oleellista on tuo terveydenhuollon valvonta, sillä omatoimista nutrausta ei todellakaan suositella kuukausikaupalla tehtäväksi!
Jos terveydenhuollon ammattilaisetkin suosittelevat ateriankorvikkeita, eivät pirtelöiden ja keittojen koostumukset taida niin kovin vaarallisia olla lisäaineineen.
t. 23
[/quote]
Suosittelihan ne terveydenhuollon ammattilaiset 60-luvulla talidomidiakin odottaville äideille. Oliko se silti vaaratonta? No, oliko?
Joo kyllä, tiedostin tuon tuotteiden lisäainemäärän ja siten epäterveellisyyden ja tunsin itseni myös vähän selkärangattomaksi, koska muuten välttelen epäterveelliseksi mieltämiäni tuotteita, olen jopa vähän natsi rehuineni miehen mielestä.
Halusin niin kipeästi nopeita tuloksia. Ei minun ruokavaliossani ole ongelmaa, syön vaan vähän likaa ja imetys piti kilot tiukassa.
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 15:03"]
Joo kyllä, tiedostin tuon tuotteiden lisäainemäärän ja siten epäterveellisyyden ja tunsin itseni myös vähän selkärangattomaksi, koska muuten välttelen epäterveelliseksi mieltämiäni tuotteita, olen jopa vähän natsi rehuineni miehen mielestä.
Halusin niin kipeästi nopeita tuloksia. Ei minun ruokavaliossani ole ongelmaa, syön vaan vähän likaa ja imetys piti kilot tiukassa.
[/quote]
t: ap
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 14:47"]
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 14:41"]
Ja jos syytää itseensä fruktoosia noiden laihdutuspatukoiden muodossa, ei taatusti ole helppoa niiden jälkeen siirtyä vähäsokeriseen ruokavalioon. Nehän addiktoi sokerille tehokkaammin kuin valkoinen sokeri.
[/quote]
No ei mulla ainakaan. Olen aina ollut suolaisen ja rasvaisen perään, en makean, eikä tämä ole nutraamallakaan mihinkään muuttunut.
[/quote]
Ehkä sä et sitten vaan ole sokerille herkkä.
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 14:44"]
Minä nutraan varmaan viidettä kertaa, saan sillä tiputettua viitisen kiloa. Ei uskalla edes ajatella mitä mun paino olis, jollen näitä kilojentiputuskuureja pitäisi?
[/quote]
Kuulostaa todella terveeltä elämäntavalta. Syödään mitä sattuu, tulee kiloja. Nutrataan ne ateriankorvikkeilla pois. Syödään taas, mitä sattuu. Nutrataan. Syödään. Nutrataan.
Kuulostaa ihan juhlivilta antiikin roomalaisilta, jotka oksensi välillä kyetäkseen syömään vielä lisää...
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 14:54"]
[/quote]
[/quote]
No nepä lähti nopeasti ne sun kilot.
Olen itse varautunut siihen, että kesäkuun alkuun on 16 viikkoa. Jos siihen mennessä olen saanut 8 kg pois, niin tavoite saavutettu. Siis erätavoite. Jos lähtee enempi, hyvä vaan. Jos vähempi, niin sekin on sitten vähemmän kuin alussa.
Tavoitteenani ei ole ensisijaisesti laihtua vaan löytää hyvä olo. Mun pitää pudottaa yhteensä n. 30 kg. Ei kukaan jaksa olla jollain kuurilla niin kauan. Pitää opetella terveet elämäntavat eikä ajatella olevansa jollain kuurilla. Kaikenkaikkiaan laihtumiseeni menee varmaan ainakin 1,5 vuotta. Mutta eipä ne kilotkaan ole hetkessä tulleet.
Se kaikki tänne mulle heti äkkiä-elämäntapa ei vaan toimi.
T. nyt 97 kg
P.S. Olen kerran, joskus kaksi vuotta sitten, ostanut laihdutusvalmiste-aloituspaketin. Yritin syödä niitä tuotteita. Niistä tuli vaan etova olo. Paketin päällä lukee "kanakeitto" tai "mansikkapirtelö", mutta ei ne ole lähellekään sitä nimeä vastaavaa ruokaa!
Olin aika järkyttynyt, kun luin sisällysluettelon ja totesin, että "kanakeitossa" ei edes ole kanaa. Jotain kananmakua vaan.
Mulla on tosi herkkä elimistö. Sukraloosit, aspartaamit, steviat aiheuttaa heti huonon olon. En voi syödä mitään keinojuttuja. Nyt, kun olen tarkemmin perehtynyt siihen, mitä ne oikeasti ovat, olen vaan tyytyväinen.
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 15:03"]
[/quote]
Imetit ja käytit jotain ateriankorvikkeita? Tiedätkö, että esim. fruktoosi siirtyy äidinmaitoon ja siitä vauvaan ja tekee tuhojaan? Hienoa.
Samalla olisi voinut vetää vaikka vähän alkoholia siihen päälle.
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 15:05"]
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 14:44"]
Minä nutraan varmaan viidettä kertaa, saan sillä tiputettua viitisen kiloa. Ei uskalla edes ajatella mitä mun paino olis, jollen näitä kilojentiputuskuureja pitäisi?
[/quote]
Kuulostaa todella terveeltä elämäntavalta. Syödään mitä sattuu, tulee kiloja. Nutrataan ne ateriankorvikkeilla pois. Syödään taas, mitä sattuu. Nutrataan. Syödään. Nutrataan.
Kuulostaa ihan juhlivilta antiikin roomalaisilta, jotka oksensi välillä kyetäkseen syömään vielä lisää...
[/quote]
Kun ei itsekuria omata, niin syödään itsensä hengiltä. Siihen sitten on keksitty loistava markkinarako "pikapelastuksille" joilla saat äkkiä pois pari kiloa, jotta voit taas huolettomammin jatkaa ylensyöntiä.
En imetä enää vaan sinä aikana, kun imetin, kilot pysyi tiukassa. Söin normaalisti. Joitainhan imetys laihduttaa.
Nyt kun en enää imetä, nutrasin ja auttoi.
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 15:33"]
En imetä enää vaan sinä aikana, kun imetin, kilot pysyi tiukassa. Söin normaalisti. Joitainhan imetys laihduttaa.
[/quote]
Vihanneskeitto olisi tullut halvemmaksi ja auttanut täysin samalla tekniikalla..
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 15:35"]
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 15:33"]
[/quote]
Vihanneskeitto olisi tullut halvemmaksi ja auttanut täysin samalla tekniikalla..
[/quote]
Pelkkä vihanneskeitto vaan ei sovi ainoaksi ravinnoksi kovinkaan pitkää aikaa, jää puuttumaan proteiinia ja monia mikroravinteita ja kivennäisiä. Valmiissa ateriankorvikkeissa taas on lisätty kaikki elimistölle välttämätön. Yhtä vähillä kaloreilla on erittäin vaikea saada kaikki tarvittava normaaliruoasta.
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 14:41"]
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 14:34"]
Nutraustahan ei edes suositella kuin max. muutaman viikon kuuriksi, elämäntavaksi siitä ei todellakaan ole. Kaikki on niin suhteellista! Ennemmin nutraan 14 päivää päästäkseni hyvään alkuun laihdutuksessa kuin syön joka päivä suklaata ja muita herkkuja. Sen jälkeen on jo tottunut pienempiin annoksiin, säännölliseen ruokailurytmiin ja olokin on kevyempi, kun pahin turvotus on lähtenyt. Kun on hyvä olo, tekee myös mieli hyvää ja terveellistä ravintoa. Jos joku nyt tänä vuonna syö 2 viikkoa ateriankorvikkeita ja loput 50 viikkoa suhteellisen terveellisesti, kokonaisuus on varmasti balanssissa.
[/quote]
Jaa jaa. Onhan se noinkin. Mutta miksi tässäkin ketjussa on ihmisiä, jotka nutraa jo kolmatta tai neljättä kertaa? Kuinka terveellistä se sitten on?
Ja jos syytää itseensä fruktoosia noiden laihdutuspatukoiden muodossa, ei taatusti ole helppoa niiden jälkeen siirtyä vähäsokeriseen ruokavalioon. Nehän addiktoi sokerille tehokkaammin kuin valkoinen sokeri.
[/quote]
Se, että nutrataan jo kolmatta tai neljättä kertaa, taitaa kertoa siitä, että kuurin jälkeen on lipsuttu takaisin vanhoihin ruokatapoihin. Kilot hiipivät takaisin ja sama kierre jatkuu. En usko, että on kovin terveellistä.
Omalla kohdallani pääsin nutraamalla nimenomaan makeista herkuista eroon, tosin ehkä siinä oli enemmän osuutta henkisellä puolella eli opin pois pahoilta tavoiltani. Olisi kyllä mielenkiintoista kuulla, onko joku kokenut addiktoituneensa sokeriin nimenomaan nutrauksen jälkeen?
t. 23