Nutrasin kaksi viikkoa
vyötärö pieneni 7 senttiä ja lantio 2. Kivaa!
Kommentit (59)
Tuollaiset jauheet ja patukat ovat silkkaa rahan tuhlausta ja huijausta. Vai miksi pitää nutrata monta kertaa? Eikö laihtuminen jatkukaan alun myötä? Laihdutusvalmisteilla teinataan valtavat määrät hyväauskoisten niihin sorruttua.
Opetelkaa syömään oikein ja sallikaa itsellenne kaiken syöminen kohtuullisesti. Kun syö säännöllisesti ja oikeaa ruokaa sopivan määrän, ei tule mielitekoja. Herkkupäiviä voi olla 1-2 viikossa ja silloin sallii pullan tai jäätelön itselleen.
Itse pidän koko päivän termoksessa kuumaa vettä ja juon pitkin päivää teetä tai yrttilientä, toki vettäkin menee pari litraa ainakin.
Mitään väsymisiäkään ei tule, kun syö oikein. Tuollaisilla pussikeitoilla ei oikeasti elä kovin pitkää elämää.
Ei ole totta! Suklaapirtelössä sisällysluettelossa toisena fruktoosi! Fruktoosi, joka elimistössä muodostuu rasvaksi, maksassa. Rasittaa maksaa samoin kuin alkoholi.
Oikea laihdutustuote, joo.
Oikotietä onneen ei ole. Kannattaa muuttaa oikeasti elintapoja terveellisempään suuntaan ja jättää nuo laihdutusvalmisteet.
Painan itse nyt 97 kg. Olen kolmessa viikossa laihtunut 3 kg. Miten?
Minulla oli kamala sokerihimo. Päätin pitää viikon sokeritauon. Sen jälkeen ei enää olekaan tehnyt sokeria oikeastaan edes mieli.
Sitten aloin kiinnostua oikeasti omasta terveydestäni. Olin ollut kaksi viikkoa lähes liikkumatta. Aloitin sillä, että kävelin edes 15 min päivässä. Seuraavalla viikolla puoli tuntia. SItten 45 minuuttia, tällä viikolla 1 h. Edes osissa, jos en putkeen ehdi/tarkene/voi.
Aloin selvittää, mitä moskaa olen elimistööni lykkinyt esim. pakasteranskisten ja jäätelön muodossa. Nyt ajatuskin akryyliamidia sisältävistä ranskanperunoista etoo.
Syön aamulla puuroa + marjoja. Säännölliset terveelliset välipalat. Lautasmallin mukaan koostetut ateriat. Olen päättänyt sallia itselleni 1-2 herkkua/viikko. Mutt arvatkaa mitä? Mun ei tee niitä herkkuja just nyt edes enää mieli.
Ja se on ihme, koska kolme viikkoa sitten mun mielessä vaan pyöri: saispa karkkia, mitä mä nyt söisin, ai mä haluun jäätelön, illaksi ostettava pullaa, suklaatsuklaatasuklaata.
Viime viikolla söin yhden jäätelön. Mies osti kaksi pakettia jotain uutuusjäätelöitä. Maistoin lusikallisen, pari kumpaakin. Huom, teelusikallisen. Ihan ok. Mutta ei nyt mitään taivaallisen ihanaa, en välitä syödä. Mies söi ne yksin.
Terveellinen ruokavalio ja liikunta ainoastaan laihduttaa terveellisesti. Nuo keinotekoiset aineet on paras jättää kauppaan, jos terveyttään ajattelee.
Äkkiä ne kilot tulee takaisin, kun lopetat dieetin ja siirryt takaisin "normaaliin".
Paastopelleilyjen sijaan kannattaisi opetella syömään terveellisesti ja vähäkalorisesti ja ottaa liikunta osaksi säännöllistä arkielämää. Ei sitten kerry niitä kiloja, joita pitäisi paastoamalla sulattaa.
Toivottavasti pysyy kilot poissa! Tein hetken töitä erään naisen kanssa, joka oli laihduttanut parikymmentä kiloa nutraamalla ja tarkkailemalla syömisiään. Nyt, kun tapasin hänet pitkän tauon jälkeen, takaisin oli tullut ainakin 10 kg. Harmittaa hänen puolestaan, hän oli tehnyt niin ison työn painonpudotuksen eteen.
Tarkoitus ei ole pelotella, mutta oikeasti se takaisin lihominen on todella tavallista. SIksi kannattaa jatkaa tätä hyvin onnistunutta painonpudotusta muuttamalla elämäntapoja, siis syömällä paremmin ja tarkkailemalla ruuan määrää. Tsemppiä!
Miksi pitää hakea ketoosia tuollaisilla lisäainepussukoilla kärvistelemällä, kun ketoosiin pääsee helposti ja kivuttomasti syömällä mahan täyteen oikeaa ruokaa?
Mielenkiintoisella tavalla Nutrilet hoitaa nykyään mainostuksen. Fyrkat lopussa?
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 14:30"]
Miksi pitää hakea ketoosia tuollaisilla lisäainepussukoilla kärvistelemällä, kun ketoosiin pääsee helposti ja kivuttomasti syömällä mahan täyteen oikeaa ruokaa?
[/quote]
Ei tuossa ketoosia haeta, vaan mahdollisimman alhaista kalorinsaantia. Ketoosi on vain apukeino, joka vie nälän pois niin että pystyy elämään sillä 550 kcal:illa päivässä jonka päivän nutriletteista saa.
Mutta tosiaan, ei itse ketoosi mitään laihduta. Jos syö itsensä täyteen mutta on ketoosissa koska saa niin vähän hiilareita, niin kalorinsaanti on melkoinen ja laihtumista ei tapahdu. Kalorivaje se on mikä laihduttaa, ei ketoosi.
Nutraustahan ei edes suositella kuin max. muutaman viikon kuuriksi, elämäntavaksi siitä ei todellakaan ole. Kaikki on niin suhteellista! Ennemmin nutraan 14 päivää päästäkseni hyvään alkuun laihdutuksessa kuin syön joka päivä suklaata ja muita herkkuja. Sen jälkeen on jo tottunut pienempiin annoksiin, säännölliseen ruokailurytmiin ja olokin on kevyempi, kun pahin turvotus on lähtenyt. Kun on hyvä olo, tekee myös mieli hyvää ja terveellistä ravintoa. Jos joku nyt tänä vuonna syö 2 viikkoa ateriankorvikkeita ja loput 50 viikkoa suhteellisen terveellisesti, kokonaisuus on varmasti balanssissa.
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 14:27"]
Äkkiä ne kilot tulee takaisin, kun lopetat dieetin ja siirryt takaisin "normaaliin".
Paastopelleilyjen sijaan kannattaisi opetella syömään terveellisesti ja vähäkalorisesti ja ottaa liikunta osaksi säännöllistä arkielämää. Ei sitten kerry niitä kiloja, joita pitäisi paastoamalla sulattaa.
[/quote]
No eihän tietenkään siihen entiseen pidä palata, millä on lihavaksi tullut.
Mutta kyllä minulle ainakin oli paljon helpompaa ottaa ne liikakilot vaan kertarysäyksellä nutraamalla pois, ja sen jälkeen siirtyä kevyempään syömiseen, kuin jaksaa tuskastuttavan hidasta painonlaskua normaaliruokaa syöden... Kohta 3 vuotta jo pysynyt pois 16 kg jotka pudotin yhtäjaksoisella nutrauskuurilla.
Voi rakas 23, nutrata voi kuukausia, ihan terveydenhuollon valvonnassa. Jopa laihdutusleikkaukseen tulevat joutuvat nutrauskuurille.
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 14:34"]
Nutraustahan ei edes suositella kuin max. muutaman viikon kuuriksi, elämäntavaksi siitä ei todellakaan ole. Kaikki on niin suhteellista! Ennemmin nutraan 14 päivää päästäkseni hyvään alkuun laihdutuksessa kuin syön joka päivä suklaata ja muita herkkuja. Sen jälkeen on jo tottunut pienempiin annoksiin, säännölliseen ruokailurytmiin ja olokin on kevyempi, kun pahin turvotus on lähtenyt. Kun on hyvä olo, tekee myös mieli hyvää ja terveellistä ravintoa. Jos joku nyt tänä vuonna syö 2 viikkoa ateriankorvikkeita ja loput 50 viikkoa suhteellisen terveellisesti, kokonaisuus on varmasti balanssissa.
[/quote]
Jaa jaa. Onhan se noinkin. Mutta miksi tässäkin ketjussa on ihmisiä, jotka nutraa jo kolmatta tai neljättä kertaa? Kuinka terveellistä se sitten on?
Ja jos syytää itseensä fruktoosia noiden laihdutuspatukoiden muodossa, ei taatusti ole helppoa niiden jälkeen siirtyä vähäsokeriseen ruokavalioon. Nehän addiktoi sokerille tehokkaammin kuin valkoinen sokeri.
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 14:36"]
Voi rakas 23, nutrata voi kuukausia, ihan terveydenhuollon valvonnassa. Jopa laihdutusleikkaukseen tulevat joutuvat nutrauskuurille.
[/quote]
Puhutteletpa sinä alentavasti muita, tuntemattomia ihmisiä. Oleellista on tuo terveydenhuollon valvonta, sillä omatoimista nutrausta ei todellakaan suositella kuukausikaupalla tehtäväksi!
Jos terveydenhuollon ammattilaisetkin suosittelevat ateriankorvikkeita, eivät pirtelöiden ja keittojen koostumukset taida niin kovin vaarallisia olla lisäaineineen.
t. 23
Minä nutraan varmaan viidettä kertaa, saan sillä tiputettua viitisen kiloa. Ei uskalla edes ajatella mitä mun paino olis, jollen näitä kilojentiputuskuureja pitäisi?
Terveydenhuollon valvonta on pikkasen sama kuin "contact your doctor before.." pesevät kätensä, mutta onnistuu hyvinkin ilman kontrollia.
Hai,
Minunkin Cambridge proggikseni etenee: http://projektis.wordpress.com/
Paino on laskenut 3vk:ssa 5,6kg vaikka olinkin pelkällä paastolla vain viikon ja paastoplussa 200kcalorin lisällä 2vk. Nyt hyppäsin tasolle 2 ja saan syödä marjoja ja jogurttia. Siksi suu korvissa. :D
/Pikku Pinatubo
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 14:41"]
Ja jos syytää itseensä fruktoosia noiden laihdutuspatukoiden muodossa, ei taatusti ole helppoa niiden jälkeen siirtyä vähäsokeriseen ruokavalioon. Nehän addiktoi sokerille tehokkaammin kuin valkoinen sokeri.
[/quote]
No ei mulla ainakaan. Olen aina ollut suolaisen ja rasvaisen perään, en makean, eikä tämä ole nutraamallakaan mihinkään muuttunut.
Lisäksi tuo keiton pääainesosa, soijaproteiini, ei ole mikään harmiton vekkuli sekään. Tutkimuksissa on havaittu sen aiheuttavan esim. lapsettomuutta ja vaikeita kuukautisia.
http://articles.mercola.com/sites/articles/archive/2011/12/08/the-dirty-little-secret-hidden-in-much-of-your-health-food.aspx
Onko tuo noissa tuotteissa käytetty sojaproteiini varmasti GMO-vapaata?
Aika erikoista, että tällä vauvapalstallakin on ollut noiden ateriakorvikkeiden mainoksia... Vaikka saattaa olla, että ne ehkä aiheuttaa lapsettomuutta.