Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauva 7kk nukkumisongelmat

Vierailija
02.02.2014 |

Heippa! Miten teillä on vauvat nukkuneet 7kk ikäisenä? Meidän poika on todella levoton nukkuja ja kaipaan apuja ja vinkkiä kuinka meille tulisi ehjemmät ja helpommat yöt (: Meille on tulossa vielä toinenkin vauva elokuussa joten ollaan pidetty aika tärkeänä, että sitä ennen yöt alkaisivat sujua edes hieman paremmin!

Meidän poika on luonteeltaan todella temperamenttinen muutenkin ja se näkyy kyllä näissä öissäkin sitten.

Selkeä päivärytmi meillä on, kiinteitä menee mielestäni ihan mukavasti ja riittävästi (aamulla puuro, aamupäivällä suolainen sose, iltapäivällä makea sose ja illalla puuro. Koko purkki harvemmin kerralla menee, mutta selvästi halusta syö ! Maitoa menee niin paljon kun haluaa vauva juoda)

Yöt ovatkin sitten todella epäsäännöllisiä. Nukkumaan laitetaan siinä klo 21, iltapuuron ja kylvyn jälkeen. Tämä meidän "ongelma? Alkaa jo nukuttelusta! Poika on tosi vaikea saada nukahtamaan. Ollaan yritetty, että silitellään poitsu uneen, mutta sitä silittämistä saakin sitten jatkaa koko yön!! Tutti on apuna nukuttelussa. Poika nukkuu omassa sängyssä meidän makkarissa.

Yöllä herätään n 1h - 1.5h välein! Maito on paras apu "takaisinnukuttamiseen", mutta osaa nukahtaa ilmankin.

apua! :D

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
02.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten nukkuu päikkäreitä?

Vierailija
2/11 |
02.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahaa! Mä tein juuri eilen samasta aiheesta aloituksen. Heräily on varmaan yleinen ongelma tuossa iässä. Imetätkö?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
02.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko vauvalla refluksia niin makuu asento ei ole mukava? Meillä lapsella refluksi ja nukahtaminen ja nukkuminen tosi hankalaa.. mutta toki voi syitä olla muitakin.. meillä heräiltiin myös tuolla välillä ja maidolla nukahti takaisin, sitten vaihdoin maidon veteen ja se ei sitten ollut niin hyvää että olisi vain juomaan herännyt.. yhä siis heräilee öisin mutta nyt riittää että käännän lapsen takaisin pitkälleen ja istun surffailen sängyn vieressä hetken. Lapsi nyt 14kk jotta voimia tiedän tuon tunteen meillekin kakkonen tulossa syyskuussa.. 

Vierailija
4/11 |
02.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yövierotus.

6kk pystyy hyvin nukkumaan yön yli ilman huikkaa, heräily johtuu siitä että kivaahan se vauvan mielestä on syödä.

Vierailija
5/11 |
02.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin isänä ja tuon läpikäyneenä voin kommentoida, että vastaavassa iässä ja vastaavassa tilanteessa meillä auttoi yövieroitus minun tekemänä. Uhrasin viikon unet siihen siten että yöllä koitin saada lapsen ensin rauhoittumaan silittämällä, kantamalla jne. kun helvetti repesi annoin sitten pulloa. Vähitellen lantrattiin korviketta enemmän ja enemmän vedellä. Nyt pelkkä vesi jo riittää ja selvitään yhdellä/kahdella heräämisellä yö.

Vierailija
6/11 |
02.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva on tottunut nukahtamaan pulloon/tissiin/silitykseen ja vaatii sen saman herätessään yöllä mihin on nukahtanutkin. Jotkut tarvitsevat sen yömaidon vielä 1-vuotiainakin eli se on yksilöllistä. Nukahtamistavat ovat muutettavissa ja vaatii vanhemmilta sitkeyttä opettaa pois jostain huonosta uniassosiaatiosta mikä ei enää toimi. Lue kirja "Unihiekkaa etsimässä". Siinä on paljon hyviä vinkkejä ja muiden kokemuksia kun lapsella on uniongelmia.

Meillä jo yli 1v joka heräilee edelleen satunnaisesti, joskus ei kertaakaan ja joskus taas useasti yössä. Vaatii havainnon äidistä tai isistä ja nukahtaa uudestaan ilman silittelyjä tai maitoja. Varmistaa että ollaan lähellä.

Vierailija
7/11 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.02.2014 klo 23:08"]Miten nukkuu päikkäreitä?

[/quote]

aamulla n. Tunnin päästä heräämisestä nukkuu n. Puolen tunnin lisäunet, seuraavat päikkärit n14-16 (pitää silittää, että nukkuu pidempään kun 30min) ja illasta , viimeistään puoli kuusi, 30min!

ap

Vierailija
8/11 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.02.2014 klo 23:11"]Hahaa! Mä tein juuri eilen samasta aiheesta aloituksen. Heräily on varmaan yleinen ongelma tuossa iässä. Imetätkö?

[/quote]

en imetä, silloin kun imetin lapsi ei nukkunut kuin tissi suussa! Lopetin imettämisen jo vauvan ollessa neljä kuukautta kun kiinteät ruuat maistivat niin hyvin vauvalle --> maidontulo väheni tosi nopeasti! Eli meillä on nan 2 -korvike käytössä

Vierailija
9/11 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.02.2014 klo 23:17"]Olisiko vauvalla refluksia niin makuu asento ei ole mukava? Meillä lapsella refluksi ja nukahtaminen ja nukkuminen tosi hankalaa.. mutta toki voi syitä olla muitakin.. meillä heräiltiin myös tuolla välillä ja maidolla nukahti takaisin, sitten vaihdoin maidon veteen ja se ei sitten ollut niin hyvää että olisi vain juomaan herännyt.. yhä siis heräilee öisin mutta nyt riittää että käännän lapsen takaisin pitkälleen ja istun surffailen sängyn vieressä hetken. Lapsi nyt 14kk jotta voimia tiedän tuon tunteen meillekin kakkonen tulossa syyskuussa.. 

[/quote]

Ei ole refluksiaa! Eikä allergioita. Luulen, että on aika paljon "luonnekysymys". Olen itse kulemma ollut vauvana samanlainen, huono nukkumaan!

ap

(unohdin äskeiseen vastaukseen laittaa että olen ap, mutta korjaan asian tässä)

Vierailija
10/11 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.02.2014 klo 23:36"]Näin isänä ja tuon läpikäyneenä voin kommentoida, että vastaavassa iässä ja vastaavassa tilanteessa meillä auttoi yövieroitus minun tekemänä. Uhrasin viikon unet siihen siten että yöllä koitin saada lapsen ensin rauhoittumaan silittämällä, kantamalla jne. kun helvetti repesi annoin sitten pulloa. Vähitellen lantrattiin korviketta enemmän ja enemmän vedellä. Nyt pelkkä vesi jo riittää ja selvitään yhdellä/kahdella heräämisellä yö.

[/quote]

Meillä hoitaa kummatkin vauvaa öisin, mies jopa enemmän (valvoo muutenkin myöhään niin hoitaa vauvaa siinä valvoessaan)

Eli en tiedä johtuisiko tästä, etenkään kun en ole imettänyt pitkään aikaan!

ap

Vierailija
11/11 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.02.2014 klo 23:43"]Vauva on tottunut nukahtamaan pulloon/tissiin/silitykseen ja vaatii sen saman herätessään yöllä mihin on nukahtanutkin. Jotkut tarvitsevat sen yömaidon vielä 1-vuotiainakin eli se on yksilöllistä. Nukahtamistavat ovat muutettavissa ja vaatii vanhemmilta sitkeyttä opettaa pois jostain huonosta uniassosiaatiosta mikä ei enää toimi. Lue kirja "Unihiekkaa etsimässä". Siinä on paljon hyviä vinkkejä ja muiden kokemuksia kun lapsella on uniongelmia.

Meillä jo yli 1v joka heräilee edelleen satunnaisesti, joskus ei kertaakaan ja joskus taas useasti yössä. Vaatii havainnon äidistä tai isistä ja nukahtaa uudestaan ilman silittelyjä tai maitoja. Varmistaa että ollaan lähellä.

[/quote]

Olen ajatellut, että lapsi oppii nukkumaan kun oppii, mutta juurikin tällaiseen pyritään, että vauva osaisi nukahtaa itse! :)

Joskus on yritetty siirtää väsyneenä, mutta hereillä sänkyynsä, mutta tästä ei tullut meillä mitään menestystarinaa! ;-)

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kaksi