Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä tapahtuu, jos ammatillisissa opinnoissa ei löydä työharjoittelupaikkaa?

Vierailija
26.10.2020 |

Eikö silloin valmistu? Stressaa jo nyt kun p+aska työtilanne muutenkin.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydät koulusta apua

Vierailija
2/5 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten ei valmistu. Oppilaitos voi yrittää auttaa paikan löytymisiessä, mutta ei hanki sitä puolestasi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koululta yrittävät järjestää jonkun teennäisen paikan, jos ala on vain sellainen, että voi järjestää. Jonkun verran koululla onkin paikkoja jo olemassa. Poika oli, oli van kuulemma tylsää kun ei ollut useinkaan mitään tekemistä. Yksi vaihtoehto on mennä johonkin yhdistykseen ja keksiä itse itselleen siellä hommaa. Yksi tuttu tekstiilialan opiskelija ainakin tietääkseni teki muutama vuosi sitten yhdistykseen, jossa äitinsä oli, myyjäisiin käsitöitä. Oikeasti teki ihan muitakin hommia, mitkä ei liity alaan, mutta päätoimeksi merkittiin tuo ja sitten jonkun nallen tai vastaavan sinne ompeli. Kannattaa hakea avoimin mielin muistakin kuin oman alan yrityksistä ja itse vaikka ehdottaa jotain, mitä siellä voisi tehdä. Suhteita, vähäisiäkin kannattaa hyödyntää. "Tietääkö joku missä voisi tarvita jotain tällaista". Itse kävin kk sitten kampaajalla, joka kertoi, että hänen olisi pitänyt valmistua keväällä, mutta ei saanut harjoittelupaikkaa, kun kampaamoissa oli vähän töitä ja tekee nyt viimeisiä harjoittelujaan. 

Itse olin jo kauan sitten tilanteessa, etten saanut harjoittelupaikkaa, joten tein sitten muun alan töitä, onneksi niitä sain. Valmistuin vain sitten vähän myöhemmin kuin muut. Tästä on niin kauan, että oli vielä opistoja ja joka opistossa ei ollut harjoittelupaikkaa. Ei se niin kamalaa ollut, sain ihan tavallisen palkallisen alaa sivuavan työpaikan joka kelpasi myös harjoittelupaikaksi ja valmistuin jo vakityössä ollessani. Toki tuohon aikaan työn saanti ei ollut niin vaikeaa, mutta harjoittelun oli, koska harjoitteluun laitettiin jo tosi varhaisessa vaiheessa opintoja. 

Vierailija
4/5 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on 16-19 -vuotias, koulu voi järjestää jotain, mutta ainakin aikuisten odotetaan löytävän omat paikkansa. Jos ei löydä, ei voi valmistua.

Vierailija
5/5 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erotetaan koulusta ja tulevaisuus pilalla.