Ajo-opetus stressaa
Miten olette selvinneet ajo-opetuksen yllättävistä tilanteista liikenteessä opettajina? Mun pitäisi hakea opetuslupaa toiselle lapselle, mutta olen sydänkohtauksen partaalla, kun tämä ensimmäinen opetettava ajaa. Taas oli liikenteessä tunnin aikana 4 yllättävää tilannetta, jotka saivat pulssin nousemaan. Kaupunkiliikenteessä tapahtuu koko ajan: on pimeää, tietöitä, sääntöjä rikkovia autoilijoita, tielle hyppiviä jalankulkijoita, ahtaita parkkipaikkoja. Tarkoituksena on, että teini ajaisi niitä matkoja, mitä muutenkin perheenä ajettaisiin, mutta en tiedä kestääkö hermoni. Onko tämä normaalia vai olenko tavallista hermoheikompi? Pääkaupunkiseudulla asutaan siis.
Kommentit (7)
Ajata sitä ensin rauhallisilla seuduilla, kunnes homma alkaa sujua. Siis opettaminen ilman hermoromahdusta.
Sinä et ehkä ole paras opettamaan liikenteessä. Kaikilla ei hermo kestä sitä.
Lapset autokouluun. Siellä on pätevät opettajat hyvillä hermoilla ja kaikkea jo nähneinä.
Vierailija kirjoitti:
Ajata sitä ensin rauhallisilla seuduilla, kunnes homma alkaa sujua. Siis opettaminen ilman hermoromahdusta.
Rauhallisilla alueilla on jo ajettu aika paljon (teinin isä opettanut), mutta nyt pitäisi laajentaa reviiriä myös niille alueille, missä oikeasti joudumme autoilemaan.
Vierailija kirjoitti:
Sinä et ehkä ole paras opettamaan liikenteessä. Kaikilla ei hermo kestä sitä.
Lapset autokouluun. Siellä on pätevät opettajat hyvillä hermoilla ja kaikkea jo nähneinä.
No tähän tulokseen olen itsekin tullut. Ehkä luovutan homman muille.. :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rauhallisilla alueilla on jo ajettu aika paljon (teinin isä opettanut), mutta nyt pitäisi laajentaa reviiriä myös niille alueille, missä oikeasti joudumme autoilemaan.
Et tainnut nyt ymmärtää. Rauhallisella seudulla ajatetaan siksi, että opettaja oppisi olemaan stressaamatta. Siis sinä. Nyt menet sen teinin kanssa niille samoille paikoille, missä hän on isänsä kanssa ajanut, ja opettelet opettamaan ilman hermoromahdusta. Siitä sitten etenet vilkkaammille paikoille, kun sulla on hermot hallinnassa.
Ois kaikille varmasti parempi ja turvallisempaa ottaa ihan autokoulun opettaja lapsillesi.