Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauvan hoitopöydän tarvikkeet?

Vierailija
02.02.2014 |

Mitä pitäisi olla käsillä?

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
02.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

21 lisää vielä että alkuun vanupuikot ja puhdistuslaput ovat tosi tärkeitä samoin kuin septidin navan putsaukseen. Olin jo unohtanut kun kuopuskin on jo pian 4 kk eikä tarvi enää joka välissä putsailla napaa. Kynsisakset vielä ehkä myös hyvä olla lähellä tosin meillä kyllä kynnet leikattu muualla (ja kahden ekan viikon aikana vauvan kynsiä ei saa leikata!)

Vierailija
22/41 |
02.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysytkö, ettäs mitä ihmiset säilyttää siinä pöydällä vai mitä ylipäätään tarvitsee vauvanhoitoon?

Napanuoran tynkä on kiinni pari viikkoa. Siihen tarvitsee niitä vanupuikkoja. Septidiniä en ole tarvinnut, mutta voi se jollain olla tarpeen. Mutta en mä tiedä mihin muuhun niitä käytetään, ei kannata ostaa mitään perhepakkausta.

Sinkkovoide ja Bepanthen on sellaisia, joita voi käyttää tarvittaessa. Vastasyntyneillä on harvoin vaippaihottumaa, se on yleensä isompien vaiva. Koska ne ovat lääkkeitä, en pitäisi lasten saatavilla. Nimittäin ei aikaakaan, kun se pieni vauva osakin tarttua ja syö lääkevoidetta. Myös kynsisakset pitäisin lääkekaapissa tai muuten ulottumattomissa. Mä ostaisin noi voiteet vasta kun on tarve. Läheskään kaikki ei tarvitse ollenkaan.

Samoin kaikki kylpyöljyt, talkit. En ole tarvinnut omillani.

Mä pitäisin hoitopöydällä pyyhettä ja paria vaippaa. Jotkuthan pitää vaikka vaatteitakin, mä tykkään pitää tavarat kaapissa.

Mutta ihmiset on niin erilaisia. Mä en ole käyttänyt hoitopöytää ollenkaan. Mä oikeastaan vaihdoin aina sylissä tai lattialla vaipat.

Jotkut käyttää niitä kosteuspyyhkeitä kotonakin. Me ollaan kaupungin veden piirissä, joten hanasta tulee heti riittävän lämmintä. Vesipesu on useimpien iholle ystävällisin. Hoitolaukussa ne kosteuspyyhkeet on käteviä. Ja samoin jos on toi, että lämmintä vettä ei ole käytettävissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
02.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä usein pyyhitään suurimmat kosteuspyyhkeillä ja perään huuhdellaan vedellä, joten ihan kotioloissakin on hyväksi osoittautuneet. 

Jos tosiaan hoitopöydässä itsessään tai lähellä on kaappitilaa, niin vaatteet ovat siinä käteviä. Bepanthenia ja Septidiniä meiltä löytyy muutenkin aina kaapista, joten niitä oli luonnollisesti myös vauvan hoitopöydän antimissa.

Pitkälti täällä on jo kaikki mieleeni tuleva mainittu.

Vierailija
24/41 |
02.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.02.2014 klo 13:22"]

[quote author="Vierailija" time="02.02.2014 klo 13:19"]

Kylpyöljy vielä hankintalistallesi vauvan kylpyveteen laitettavaksi, jollei sinulla sitä vielä ole :)

[/quote]

Kiitos, tämänkin lisään listalle. Oletteko kokeneet käteviksi ammeisiin laitettavat istuimet kylvetyksen helpottamiseksi, jotta saatte molemmat kädet paremmin käyttöön, eikä lasta tarvitse kannatella?

ap

[/quote]

Tai sitten jää ne molemmat kädet vapaaksi vauvapalstalle kirjoittamiseen, (että mistä kohdin pitää pestä). Tsiisus, jos lähtökohta on tuo, että vauvaa ei tarvitse kannatella, hommaa samalla ammattihoitaja sille lapselle.

Vierailija
25/41 |
02.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.02.2014 klo 13:40"]

[quote author="Vierailija" time="02.02.2014 klo 13:22"]

[quote author="Vierailija" time="02.02.2014 klo 13:19"]

Kylpyöljy vielä hankintalistallesi vauvan kylpyveteen laitettavaksi, jollei sinulla sitä vielä ole :)

[/quote]

Kiitos, tämänkin lisään listalle. Oletteko kokeneet käteviksi ammeisiin laitettavat istuimet kylvetyksen helpottamiseksi, jotta saatte molemmat kädet paremmin käyttöön, eikä lasta tarvitse kannatella?

ap

[/quote]

Tai sitten jää ne molemmat kädet vapaaksi vauvapalstalle kirjoittamiseen, (että mistä kohdin pitää pestä). Tsiisus, jos lähtökohta on tuo, että vauvaa ei tarvitse kannatella, hommaa samalla ammattihoitaja sille lapselle.

[/quote]

Voi hyvänen aika, mikä sinua vaivaa. Meille on tarjottu ilmaiseksi tuota muovista istuinta. Nyt pohdin, kannattaako ottaa vastaan. En osannut itse sitä kaivata, mutta istuimen nykyinen käyttäjä on sitä kehunut. Kysyin käyttäjäkokemuksia, mikä siinä on niin väärin ja kamalaa?

ap

Vierailija
26/41 |
02.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti vielä jatkaa, että monesti tulee tunne, että vauvaa ei voi hoitaa ellei kaikkeen varaudu ostamalla etukäteen jotain vempelettä. Tosiasiassa ne tilanteet on kuitenkin sellaisia, että ei kaikkea voi tietää ja puolen vuoden kuluttua harmittaa kun on kotiin haalinut kaapit täyteen kaikkea turhaketta.

Se kylpytuki lienee kätevä jos on selän tai käsien kanssa ongelmia. Monille tulee imetyksen virheasennoista. Muuten se voi olla turhake. Sitten ihmisillä on niin eri tapoja, pientä vauvaa ei tarvitse mitenkään päivittäin kylvettää. Varsinkin siis jos pesee pepun vedellä eikä käytä mitään rasvoja, joita pitäisi pestä pois. Isompia sitten kyllä, mutta sittenhän ne osaa jo istua. Isompia siis siksi kun ne klähmii porkkanasosetta hiuksiin, ihan vastasyntyneenkin kanssa voi mennä suihkuun. Kaikki eivät siis kylvetä ollenkaan. Mä tein itse asiassa nuorempien kanssa just niin, suihkutin heidät. Amme sitten kun osasivat jo vähän istua ja tykkäsivät lelujen kanssa lotrata vettä. Meillä tuo 6 v käy mielellään usein just vauvan ammeessa pesulla, koska se lotraaminen on rauhoittavaa.

Kaupat ovat auki vielä kun vauva on syntynyt. Tarpeellisen tavaran hankkimisessa on monesti merkittävästi pienempi vaiva kun yrittää hankkiutua tarpeettomasta eroon. Muutenkin lapsiperheen elämä on monesti yhtä tavaranhallintaa. Kasvaville on uutta hommattavaa koko ajan, mutta pieneksi jääneille pitää löytää jotain paikkoja.

Havainnollistan: nyt sulla lienee vaatteita koossa 56-62. Muutama kuukausi, niin sen lisäksi on koot 68, 74 ja vuoden vanhalla jo 80-86. Sama setti koko ajan joka koossa, se tavaran määrä kasvaa eksponentiaalisesti.

Vierailija
27/41 |
02.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.02.2014 klo 13:26"]

Meillä on kestot käytössä niin hoitopöydän läheltä löytyy paljon näihin liittyviä juttuja ja myös vaatteita (varsinaisesti hoitotasolle meillä ei tavaraa mahdu koska on pesukoneen päällä, esikoisen kanssa meillä oli hoitopöytä, jossa oli paljon säiltytystilaa, kummatkin ovat toimineet hyvin).

[/quote]

Meillä oli myös hoitotaso pesukoneen päällä, joten itse tasolle ei mahtunut mitään. Muutama toimivaksi osoittautunut vinkki:

- Aiemmin mainittu hylly/kaappi käsivarren etäisyyden päähän, jossa voi säilyttää vaipat ja vaatteet. Meillä oli lastulevyhylly, joka kesti hyvin vaikka olikin kylpyhuoneessa, kun ei joutunut suoraan kosteudelle alttiiksi. Jos on pien kylppäri, joku korkea ja kapea säästää tilaa. (Ja korkeaan saa eniten käytetyt tavarat käsivarren korkeudelle kätevästi.)

Seinään saa säilytystilaa kiinnittämällä siihen lokerikon tai vaikka tällaisia.

http://www.ikea.com/fi/fi/catalog/products/70103207/

Tai laittamalla esim kankaisen pussukan roikkumaan seinästä tai pesukoneen/hoitopöydän reunasta.

t. 12

Vierailija
28/41 |
02.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.02.2014 klo 13:46"]

Piti vielä jatkaa, että monesti tulee tunne, että vauvaa ei voi hoitaa ellei kaikkeen varaudu ostamalla etukäteen jotain vempelettä. Tosiasiassa ne tilanteet on kuitenkin sellaisia, että ei kaikkea voi tietää ja puolen vuoden kuluttua harmittaa kun on kotiin haalinut kaapit täyteen kaikkea turhaketta.

Se kylpytuki lienee kätevä jos on selän tai käsien kanssa ongelmia. Monille tulee imetyksen virheasennoista. Muuten se voi olla turhake. Sitten ihmisillä on niin eri tapoja, pientä vauvaa ei tarvitse mitenkään päivittäin kylvettää. Varsinkin siis jos pesee pepun vedellä eikä käytä mitään rasvoja, joita pitäisi pestä pois. Isompia sitten kyllä, mutta sittenhän ne osaa jo istua. Isompia siis siksi kun ne klähmii porkkanasosetta hiuksiin, ihan vastasyntyneenkin kanssa voi mennä suihkuun. Kaikki eivät siis kylvetä ollenkaan. Mä tein itse asiassa nuorempien kanssa just niin, suihkutin heidät. Amme sitten kun osasivat jo vähän istua ja tykkäsivät lelujen kanssa lotrata vettä. Meillä tuo 6 v käy mielellään usein just vauvan ammeessa pesulla, koska se lotraaminen on rauhoittavaa.

Kaupat ovat auki vielä kun vauva on syntynyt. Tarpeellisen tavaran hankkimisessa on monesti merkittävästi pienempi vaiva kun yrittää hankkiutua tarpeettomasta eroon. Muutenkin lapsiperheen elämä on monesti yhtä tavaranhallintaa. Kasvaville on uutta hommattavaa koko ajan, mutta pieneksi jääneille pitää löytää jotain paikkoja.

Havainnollistan: nyt sulla lienee vaatteita koossa 56-62. Muutama kuukausi, niin sen lisäksi on koot 68, 74 ja vuoden vanhalla jo 80-86. Sama setti koko ajan joka koossa, se tavaran määrä kasvaa eksponentiaalisesti.

[/quote]

Kuka sanoo, että ap on menossa heti ostamaan kaikki täällä mainitut tarvikkeet? Eiköhän hän saa näistä kattavan kuvan siitä, mitä monet ovat kokeneet tarpeelliseksi ja ostelee osan etukäteen, osan sitten sitä mukaan kun tulee tarpeelliseksi. Esikoisen kohdalla kun ei osaa kaikkea ajatella etukäteen, siksi on mielestäni ihan viisasta kysyä kokeneemmilta.

Vierailija
29/41 |
02.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos lukuisista vinkeistä. Monia en ollut tullut ajatelleeksi. Meilläkin löytyy jo ennestään kaapista Septidiniä ja Bepanthenia, joten niitä en mitenkään erikseen ole ostanut. Vaipat, pyyhkeet ja harsot kyllä, samoin kosteuspyyhkeet.

Muiden tarvikkeiden suhteen katselen, kuinka tarpeeseen tulevat ja sen mukaan ostelen. 

Tarkoituksena ei ole hamstrata turhaa tavaraa kaappeihin, siksi kyselenkin mm. tuosta istuimesta kokemuksia. Turhaan en viitsisi edes ilmaiseksi kaappiin ottaa, toisaalta helposti siitä eroonkin varmasti pääsisi. 

Kyllä täällä saa ihmiset hermostumaan helposti pienillä ja harmittomilla kyselyillä.

ap

Vierailija
30/41 |
02.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, näistä vastauksista saat vähän ensimakua siitä, mitä turhautumista ja ikävää oloa äitiys joillekin teettää. Sitten pitää tulla purkamaan pahaa oloaan tänne vauvapalstalle. Toivottavasti sinulle ei käy niin. Tsemppiä!

Vierailija
31/41 |
02.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en tietenkään tiedä mitä ap on tekemässä, mutta aika moni haluaa varustautua ja suunnitella hyvin. Mutta kuten tästäkin ketjusta on käynyt ilmi, eri ihmisille on eri ratkaisut olleet tarpeellisia ja käteviä. Yritin sanoa sitä, että kaikkea mitä joku käteväksi kehuu, ei kannata hommata vaikka tarjolla olisikin. Meillä esim noi vanupuikot, ne varmasti on monille tarpeellisia koska niitä kaupoissa myydään. Itse en niitä mihinkään käytä, paitsi juuri siihen vauvan navan puhdistamiseen ennen kuin se tynkä irtosi. Mä olen selvinnyt kolmen lapsen kanssa ehkä noin 50 vanupuikolla, sen jäljiltä mulla on kaapissa joku 450 vanupuikkoa koska tulin ostaneeksi jonkun jättipakkauksen kun niin moni niin kehui niitä käyttäneensä, mulle ei tullut tarvetta. Septidiniä en ole lapsille tarvinnut, itselleni kyllä kun joskus sain tikun jalkaan ja haava tulehtui. Meidän lapset eivät tähän mennessä ole olleet kovin tapaturmaherkkiä.

Sinkkovoide on meillä ollut tarpeellinen 6-8 kk iässä kun kakka on muuttanut muotoaan ja aiheuttanut ärtymystä. Samoin hampaiden puhkeaminen on ärsyttänyt vaippa-aluetta. Bepanthenia ostin ennen esikoisen syntymää, kun se kaikilla listoilla oli. Vein sen vähän aikaa sitten lääkekeräykseen, kun en ole tarvinnut. Varmasti tarpeellinen monille, mutta ei kaikille.

Yritän siis kannustaa miettimään niitä omia tarpeita ja elämäntilannetta, koska sitä tavaraa on kaupat pullollaan. Ja tyypillisesti esikoisen odottajille monet tuppaavat dumppaamaan vielä omat virheostoksensa. Heti kun vauva syntyy, niin lupaan että jokainen ovesta sisääntulija tulee jonkun tavarapaketin kanssa.

Tunnistan siis itsessäni tuon varustautumistarpeen ennen esikoisen syntymää, se liittyy siihen pesänrakennusviettiin. Yritän vaan sanoa, että kannattaa kuunnella ja miettiä niitä omia tarpeitaan tarkasti ja kriittisesti. Ja tosiaan, niitä hankintoja voi tehdä myös tarpeen eteen tullessa, kaikkea ei tarvitse ostaa etukäteen.

Kestovaipat on muuten hyvä esimerkki tuosta. Jos niihin haluaa lähteä, niin kannattaa hommata aluksi muutama erilainen. Käytössä vasta huomaa mikä itselle sopii. Hommaa niitä sitten lisää. Eikä niin, että ostaa ensin koko tarpeen yhtä lajia ja sitten huomaa että tällä vauvalla olisi joku muu ollut kätevämpi.

Vierailija
32/41 |
02.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en tietenkään tiedä mitä ap on tekemässä, mutta aika moni haluaa varustautua ja suunnitella hyvin. Mutta kuten tästäkin ketjusta on käynyt ilmi, eri ihmisille on eri ratkaisut olleet tarpeellisia ja käteviä. Yritin sanoa sitä, että kaikkea mitä joku käteväksi kehuu, ei kannata hommata vaikka tarjolla olisikin. Meillä esim noi vanupuikot, ne varmasti on monille tarpeellisia koska niitä kaupoissa myydään. Itse en niitä mihinkään käytä, paitsi juuri siihen vauvan navan puhdistamiseen ennen kuin se tynkä irtosi. Mä olen selvinnyt kolmen lapsen kanssa ehkä noin 50 vanupuikolla, sen jäljiltä mulla on kaapissa joku 450 vanupuikkoa koska tulin ostaneeksi jonkun jättipakkauksen kun niin moni niin kehui niitä käyttäneensä, mulle ei tullut tarvetta. Septidiniä en ole lapsille tarvinnut, itselleni kyllä kun joskus sain tikun jalkaan ja haava tulehtui. Meidän lapset eivät tähän mennessä ole olleet kovin tapaturmaherkkiä.

Sinkkovoide on meillä ollut tarpeellinen 6-8 kk iässä kun kakka on muuttanut muotoaan ja aiheuttanut ärtymystä. Samoin hampaiden puhkeaminen on ärsyttänyt vaippa-aluetta. Bepanthenia ostin ennen esikoisen syntymää, kun se kaikilla listoilla oli. Vein sen vähän aikaa sitten lääkekeräykseen, kun en ole tarvinnut. Varmasti tarpeellinen monille, mutta ei kaikille.

Yritän siis kannustaa miettimään niitä omia tarpeita ja elämäntilannetta, koska sitä tavaraa on kaupat pullollaan. Ja tyypillisesti esikoisen odottajille monet tuppaavat dumppaamaan vielä omat virheostoksensa. Heti kun vauva syntyy, niin lupaan että jokainen ovesta sisääntulija tulee jonkun tavarapaketin kanssa.

Tunnistan siis itsessäni tuon varustautumistarpeen ennen esikoisen syntymää, se liittyy siihen pesänrakennusviettiin. Yritän vaan sanoa, että kannattaa kuunnella ja miettiä niitä omia tarpeitaan tarkasti ja kriittisesti. Ja tosiaan, niitä hankintoja voi tehdä myös tarpeen eteen tullessa, kaikkea ei tarvitse ostaa etukäteen.

Kestovaipat on muuten hyvä esimerkki tuosta. Jos niihin haluaa lähteä, niin kannattaa hommata aluksi muutama erilainen. Käytössä vasta huomaa mikä itselle sopii. Hommaa niitä sitten lisää. Eikä niin, että ostaa ensin koko tarpeen yhtä lajia ja sitten huomaa että tällä vauvalla olisi joku muu ollut kätevämpi.

Vierailija
33/41 |
02.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.02.2014 klo 14:13"]

[/quote]

Ihme itsestäänselvyyksien toistelua. 

Vierailija
34/41 |
02.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en tietenkään tiedä mitä ap on tekemässä, mutta aika moni haluaa varustautua ja suunnitella hyvin. Mutta kuten tästäkin ketjusta on käynyt ilmi, eri ihmisille on eri ratkaisut olleet tarpeellisia ja käteviä. Yritin sanoa sitä, että kaikkea mitä joku käteväksi kehuu, ei kannata hommata vaikka tarjolla olisikin. 

[/quote]

Ja tätähän tässä ei kysytty. Ap kyseli, mitä itse kukin on hoitopöydälleen tarvinnut. Kai se nyt on itsestään selvää, että jokainen joka näistä listauksista itselleen ammentaa, käyttää järkeään ja soveltaa omiin tarpeisiinsa. 

Vierailija
35/41 |
02.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli hoitopöydän luona vaipat ja navanputsausvälineet(pari viikkoa), pari kertaa tarvittiin myös ihoöljyä ja pari kertaa perunajauhoja. Laitettiin pyyhe alle, sillä kuivattiin. Hoitopöytää käytettiin vaan pari kuukautta, sitten vaihdettiin sylissä tai sängyllä, ja n.puolenvuoden iän jälkeen oli helpoin laittaa uusi vaippa vauvan seisoessa. 

Vierailija
36/41 |
02.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.02.2014 klo 14:25"][quote author="Vierailija" time="02.02.2014 klo 14:13"]

No en tietenkään tiedä mitä ap on tekemässä, mutta aika moni haluaa varustautua ja suunnitella hyvin. Mutta kuten tästäkin ketjusta on käynyt ilmi, eri ihmisille on eri ratkaisut olleet tarpeellisia ja käteviä. Yritin sanoa sitä, että kaikkea mitä joku käteväksi kehuu, ei kannata hommata vaikka tarjolla olisikin. 

[/quote]

Ja tätähän tässä ei kysytty. Ap kyseli, mitä itse kukin on hoitopöydälleen tarvinnut. Kai se nyt on itsestään selvää, että jokainen joka näistä listauksista itselleen ammentaa, käyttää järkeään ja soveltaa omiin tarpeisiinsa. 

[/quote]

No siihen nähden kuinka paljon on myynnissä vähän käytettyä tai käyttämätöntä vauvantarviketta, niin sanoisin että monet eivät tee mitään valintaa vaan ostavat kaiken mitä joku keksii ehdottaa :-)

Vierailija
37/41 |
02.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.02.2014 klo 14:32"]

[quote author="Vierailija" time="02.02.2014 klo 14:25"][quote author="Vierailija" time="02.02.2014 klo 14:13"]

[/quote]

[/quote]

No siihen nähden kuinka paljon on myynnissä vähän käytettyä tai käyttämätöntä vauvantarviketta, niin sanoisin että monet eivät tee mitään valintaa vaan ostavat kaiken mitä joku keksii ehdottaa :-)

[/quote]

Kysehän ei voi olla siitä, että monen asian käyttötarvi pienellä vauvalla on vain viikkoja tai kuukausia. Vai ajattelitko, että kaikki myynnissä olevat vähän käytetyt 50 ja 56 senttiset vauvavaatteet olivat virheostoksia. Nyt järkeä käyttämään, kiitos.

Vierailija
38/41 |
02.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en tietenkään tiedä mitä ap on tekemässä, mutta aika moni haluaa varustautua ja suunnitella hyvin. 

[/quote]

Jos vaan lukisit, niin tietäisit.

Vierailija
39/41 |
02.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

9 kk vauvakokemus takana. Meillä on hoitopöydällä vaipat, kynsisakset, talkki, voiteet, pikkupyyhkeitä ja puhtaita vaatteita.

Vierailija
40/41 |
02.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.02.2014 klo 13:11"][quote author="Vierailija" time="02.02.2014 klo 13:00"]

[quote author="Vierailija" time="02.02.2014 klo 12:57"]

Auttaisko, jos miettisit, mitä aiot sille vauvalle siellä hoitopöydällä tehdä. Voi tätä uusavuttomuuden määrää...

[/quote]

Voi kuinka avulias vastaus esikoistaan odottavalle äidille. Kiitos, olet hieno ja empaattinen, sekä äärimmäisen ystävällinen ihminen.

Tällä hetkellä hoitopöydältä löytyy vaippoja, pyyhkeitä, harsoja, bepanthenia ja kosteuspyyhkeitä. Mietin tässä, että mitä vielä lisäksi. Helpommin saan kattavan listan kasaan kun kysyn muilta ihmisiltä, mitä he ovat kokeneet tarpeellisiksi. Olisiko sinulla jotain kontribuutiota itse aiheeseen?

- ap

[/quote]

Mietin vain, kuinka selvisin 20v sitten kun esikoisen sain. Ei ollut nettiä, vaan kyllä piti tuollaisetkin asiat ihan itse pähkäillä. Liemessä olet jos joudut jokaista asiaa netistä tiedustelemaan. Yksikätisenä on vauvaa hankala hoitaa jos toisella kädellä pitää vauvapalstalle kirjoitella. Luota itseesi ja omiin vaistoihisi, kyllä sinä selviät, vaikka ihan itse pähkäilisit asioita. Ei lillukan varsiin kannata hakea vahvistusta nettipalstoilta.

Pyllypyyhkeet hoitopöydällä?, ehkä tarpeellisemmat siellä vesipisteen lähellä kuitenkin. Kosteuspyyhkeitä? Ihan turhaa, aralle vauvan iholle kotioloissa. Vesi vanhin voitehista. Pissan jälkeen ei tarvitse joka kerta pestä ja kakka tietenkin vedellä eikä millään kosteuspyyhkeillä, eikä varsinkaan millään puhdistusaineilla.

Se empatiakyvytön, nykyään 8 lapsen äiti.

[/quote]

8? Ei helvetti! Tästä sen huomaa että ne ihmiset, joiden ei todellakaan pitäisi hankkia lapsia, hankkivat niitä eniten.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yhdeksän