Olen saanut Vastaamo-kiristysviestin
Sanokaa nyt joku muutamalla selkeällä ranskalaisella, mitä minun pitää tehdä?
Kommentit (8)
Tärkein asia on tehdä rikosilmoitus. Auttaa mm. jos käy ilmi, että joku on käyttänyt tietojasi väärin.
Lisää ohjeita ja linkit Rikosuhripäivystyksen sivuilla:
https://www.riku.fi/toimi-nain-jos-tietojasi-on-vuodettu-verkkoon/
Rikosilmoitus poliisille, ei soittoa hätäkeskukseen
Poliisi kehottaa kaikkia kiristysviestin saaneita tekemään rikosilmoituksen asuinpaikkakunnan poliisille.
KRP tiedotti myöhään lauantai-iltana, että poliisin sähköinen asiointipalvelu on ruuhkautunut. Rikosilmoituksen tekemisessä voi olla siksi häiriöitä, ja rikosilmoituksen voi tehdä myöhemmin.
Sähköinen rikosilmoitusjärjestelmä ei ole käytössä yöllä kello 22.45–6.
Rikosilmoitukseen pitää kirjata tarkasti kaikki tiedot lähettäjästä viestin vastaanottamisen ajankohtaan. Lisäksi kaikki asiaan liittyvät sähköpostit, viestit ja muut mahdolliset todisteet pitää tallentaa ja säilyttää.
Poliisi toteaa, että tapaus on vakava ja herättää huolta etenkin asianomaisissa. Poliisi pyytää, että ihmiset eivät olisi kuitenaan yhteydessä hätäkeskukseen kiristyssähköposteihin liittyen. Hätäkeskus ei voi auttaa asiassa. Lisäksi asiaan liittyvät soitot kuormittavat hätäkeskusta.
Jos itse saisin kiristysviestin, niin vastaisin "Siinäpä levittelet tietojani"
Olen 85 vuotias ja joutunut tämän uhriksi.
Onko minulla kiire. pitääkö jo tänään tehdä rikosilmoitus. Voiko sen niitata poliisilaitoksen seinään? Mikä on Torverkko? Miten kä saa kuvak aappauksen?
Oletki avautunut siellä terapiassa, että sinua kiusataan vauvapalstalla?
Vierailija kirjoitti:
Poliisi kehottaa kaikkia kiristysviestin saaneita tekemään rikosilmoituksen asuinpaikkakunnan poliisille.
KRP tiedotti myöhään lauantai-iltana, että poliisin sähköinen asiointipalvelu on ruuhkautunut. Rikosilmoituksen tekemisessä voi olla siksi häiriöitä, ja rikosilmoituksen voi tehdä myöhemmin.
Rikosilmoitukseen pitää kirjata tarkasti kaikki tiedot lähettäjästä viestin vastaanottamisen ajankohtaan. Lisäksi kaikki asiaan liittyvät sähköpostit, viestit ja muut mahdolliset todisteet pitää tallentaa ja säilyttää.
Poliisi toteaa, että tapaus on vakava ja herättää huolta etenkin asianomaisissa. Poliisi pyytää, että ihmiset eivät olisi kuitenaan yhteydessä hätäkeskukseen kiristyssähköposteihin liittyen. Hätäkeskus ei voi auttaa asiassa. Lisäksi asiaan liittyvät soitot kuormittavat hätäkeskusta.
Jos nyt lähtee heti kävelemään poliisilaitokselle päin niin kerkiääkö aamuksi perille?
Terv. 85v
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos nyt lähtee heti kävelemään poliisilaitokselle päin niin kerkiääkö aamuksi perille?
Terv. 85v
Ota lääkkeet ja mene petiin. Ei ulos. Sielä sataa puukkooja ja voit loukkaantua. EIKÖ OLE LAPSIA JOS SOITTAISIT HEILLE?
Niin on 40 000 muutakin. Minä myös. Rikosilmoituksen tein sähköisenä eilen, liitin siihen viestin jossa oli henkilötunnukseni, sekä kuvakaappauksen tor-verkosta jossa näkyi että tietoni on ollut siellä julkaistuna.
Jotkut on tehneet myös luottokiellot itselleen sekä rekisteröinti- ja osoitteenmuutoskiellot. Itse en aio tehdä mitään noista, valvonpa vaan tarkkaan mitä tiedoilleni tapahtuu.