Juhannus vai joulu?
Kommentit (45)
Joulua odotan koska se on seuraavana vuorossa.
Vierailija kirjoitti:
Juhannus on kuin mikä tahansa kesäviikonloppu. Mökkiä, alkoholia ja grillausta. Mikä sen pointti on?
niin on joulukin
Tykkään kyllä molemmista kovasti. Niihin liittyy lapsuudesta asti niin paljon tärkeitä ihmisiä ja perinteitä ( vaikka muuttuneitakin myös)
Mutta jos jompikumpi pitäisi jättää jostain syystä viettämättä niin ennemin sitten jättäisin juhannuksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juhannus on kuin mikä tahansa kesäviikonloppu. Mökkiä, alkoholia ja grillausta. Mikä sen pointti on?
niin on joulukin
Meillä ei grillata jouluna.
Juhannus alkaa olemaan ovella ja jouluaatto 6 kuukauden päästä.
Joulu on juhla, jossa perinteet ja valmistautuminen on mulle tärkeätä. Juhannus taas menee siinä sivussa sen kummemmin valmistautumatta, mutta myöskin stressaamatta.
Tällä hetkellä odotan tietenkin tuota juhannusta, mutta joulu on itselleni paljon tärkeämpi ja suurempi juhla. (Eikä mistään uskonnollisista syistä siis.)
Juhannus on parempi. Saa olla rauhassa ilman "pakollisia" perinteitä eikä tarvi miellyttää ketään. Joskus mökkeilen juhannuksena, joskus voi olla grillijuhlat mutta tänä vuonna olen vaan kotona rauhassa.
Jos pakko valita ni juhannus. Joulu ahdistaa t erovanhempi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
niin on joulukin
Meillä ei grillata jouluna.
Viime jouluna meillä grillattiin (kokoonnuimme laavulle koronaturvallisesti), mutta silti ei se joulu mikään "kesäviikonloppu" ole...
Eri
Joulu-juhlista jaloin, juhannuskokolta taksilla.
Juhannus on joka vuosi, mutta joulu vaan kerran vuodessa. Joten joulu.
Nyt vastaan, että juhannus. Mutta kysypä jouluna; silloin vastaan luultavasti joulu.
Joulu, vuoden parasta aikaa. Aina ajattelen, että olisipa todella ikävää kuolla 23.12....
Minulla ei ole aikaa viettää kahta noin suurta juhlaa vuodessa joten olen yhdistänyt ne ja vietän joka syksy joulunnusta.
Juhannus löysin rantein. Parempi lämpötila ja valoisuus. Ei vaadi valmistautumista. Täytyy syödä jotain, mutta äkkiä kotona keittää uusia perunoita ja silliä tai pyöräretkellä halstrata onkikalan ja kasviksia. Voi tulla mieleen kerätä niittykukkia maljakkoon ja se on helppo toteuttaa. Voi nauttia kesäyöstä, uida, saunoa, jos sää suosii yöpyäkin ulkona, alkoholia enintään nimeksi. Kaupungissa rauhallista. Voi kävellä keskellä Mannerheimintietä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juhannuuuuuuuus
toinen hyvä juhla on vappu. Kumpikaan ei liity uskontoon millään tavalla.
Juhannus on Johannes Kastajan syntymäpäivä, siitä sen nimi tulee.
Ja vappuna jumaloidaan demareita.
tai juhlitaan vanhaa valkoista lakkia
Molempia yhtä paljon, ovat minun vuoden kohokohtia. Juhannus ja ihana suomen kesä, joulu ja kaunis seesteinen tunnelma.