Täysimetyksen aikana raskaaksi tulleita?
Imetän nyt 2.5kk ikäistä esikoistani ja k-18 juttuja on kokeiltu ilman ehkäisyä. Kuukautisia ei minulla ole vielä ollut, joten en mielestäni pysty vielä raskaaksi tulemaan. Vai löytyykö niitä jotka ovat tulleet? Olisi mukava kuulla, jos näin on päässyt käymään minkä ikäinen vauva tuolloin oli? Tuntuiko raskaus ja sitten kahden pienen hoitaminen yhtäaikaa raskailta?
Meidän vauva on niin mukava ja " helppo" tapaus ettei toinen odotus tähän heti perään tuntuisi ihan mahdottomalta. Vauvakuume tuntuu jo vähän nostavan päätään, vaikka ensimmäinenkin on vielä ihan vauva..
Pikkumiina
Kommentit (3)
raskaaksi kun esikko oli 4kk, täysimetyksellä oltiin, ihan vähän oltiin vasta kiinteitä maisteltu mutta tosi vähän siis ja yölläkin tisuteltiin vielä moneen otteeseen..
meidän poika oli vaativa vauva ja kun sai jalat alleen, mentiin ja lujaa. Ikäeroa lapsillemme tuli 1v2kk. Sain onneksi paljon apua ja uusi vauva oli helppo hoitaa.
ja mainittakoon vielä, että ei kyllä moneen otteeseen ilman ehkäisyä oltu!
Venla 41+0
Esikoinen oli täysimetyksellä kun aloin odottaa seuraavaa, 4kk vanha oli vauva kun raskaustesti näytti plussaa, laskettu aika oli uudella tulokkaalla päivää myöhemmin kuin esikoisella =) Esikoinen kylläkin syntyyi pari viikkoa etuajassa, joten ikäeroksi tuli 1v3vko.
Helppo oli vauva meilläkin, tosin pulautteli yli äyräiden, viidet-kuudet vaatteet meni päivässä sekä äidillä että vauvalla, pyykkiä siis riitti. Mutta nautin vauva-ajasta siitä huolimatta niin paljon, että pikkusisar oli heti haaveissa. Ja onneksi semmoinen saatiinkin =)
En ole osannut pitää kahden pienen kanssa elämää ollenkaan raskaana, vaikka käytännössä arki onkin minun vastuulla, mies kun on aina töissä. Lapset ovat kuin paita ja peppu, kaksosista kävisivät =) Nyt odotan kolmatta, esikoinen on 3,5v kun tämä syntyy, enkä osaa vieläkään pelätä tulevaa. Uskon että selviämme. Ja jos vauva on yhtä " helppo" kuin isot sisarensa, niin unelmien täyttymys olisi saada neljäs heti perään.
Että eikun antaa mennä vaan jos sille tuntuu! Meillä on muuten päinvastoin ollut tuon rankkuuden kanssa, eka kuukausi on ollut rankempi kun jatko, kun vauvan rytmi on löytynyt ja mahavaivat helpottaneet ei hampaiden tulemiset ja liikkeellelähdöt ole haitanneet.
Hinpu
Ihan vain kommentoisin tuohon, että2,5kk ikäinen vauva vielä yleensä onkin todella helppo: syö ja nukkuu eikä juuri muuta teekään. Jotta saisit käsitystä, millaista lapsen kanssa oleminen todella on ja omaa jaksamista kahden kanssa ajatellen on hyvä ehkä odotaa vielä. Mulla itsellä oli mieletön vauvakuume, kun vauva oli 3kk. Sen jälkeen tuli hampaita,liikkeellä lähdöt, seisomaan opettelut keskellä yötä, kiukuttelut, syömissotkut jne jne.Kaiken kaikkiaan jälkeenpäin ajatellen olen enempi kuin helpottunut, että ikäeroa meidän lapsille tulee 2v ja 4kk.Kuukautisia ei tarvitse väissä tulla, voit tulla raskaaksi ilman, että yksiäkään ehtii tulla.