Yhden kerran kannabista kokeilleet?
Yhden tai vain muutaman kerran kannabista kokeilleet, mitä piditte? Ja miksi se jäi vain pariin kertaan?
Kommentit (47)
[quote author="Vierailija" time="02.02.2014 klo 08:16"]En uskalla toista kertaa. Ekasta kerrasta näin ikäviä hallusinaatioita, en tiennyt missä olin tai mitä tapahtuu ja ahdisti tosi pahasti. Näin jälkeenpäin ajateltuna en edes tiedä, mitä se kama oikeasti oli.
Siksi kannatankin kannabiksen laillistamista, ja sen myymistä Alkossa. Silloin saisi ainakin turvallista ja vakioitua tuotetta.
[/quote] väärä peukku... Samaa mieltä tosta alkohommasta. Tietäis ainakin mitä saa. Mielestäni voi verrata narkkareiden ilmasiin neuloihin, Se tukee rännitystä mutta on parempi kun likaset neulat.
[quote author="Vierailija" time="02.02.2014 klo 01:37"]Olin opiskelijavaihdossa yliopistossa Saksassa. Illanvietoissa monet polttelivat ja kokeilin muutaman kerran oikeastaan vain uteliaisuuttani ja muiden silmissä coolilta vaikuttaakseni. Nauratti hysteerisesti pari minuuttia ja siinä se. Vaikutus ei ollut sellainen, että olisi saanut jatkamaan kokeilua, ja kouluaikojen valistus huumeiden vaaroista kai myös vaikutti asiaan. Pikkusalamyhkäinen, mukayhteisöllinen pössyttelykulttuuri tuntui tympeältä.
[/quote]
Mulla kävi samalla tavalla, tosin kokeilu jäi vain yhteen kertaan ja tapahtui Suomessa. Sen naurukohtauksen jälkeen olo tuntui vain todella tyhmältä kun tuntui etten saa mitään aikaiseksi ja makasin sitten vain kotona rasittavassa jumituksessa.
Pari kertaa kokeillut. Ekalla kerralla ilmeisesti poltin liikaa(?), koska tuli aivan kamala olo ja väsytti. Menin sohvalle lepäämään ja aina silmät sulkiessa tuli epätodellinen olo, ihan kuin en olisi ollut enää omassa ruumiissa vaan sen yläpuolella.
Toisella kertaa tuli kamala nälkä, väsytti ja tuntui humaltuneelta.
[quote author="Vierailija" time="02.02.2014 klo 09:11"]Pari kertaa kokeillut. Ekalla kerralla ilmeisesti poltin liikaa(?), koska tuli aivan kamala olo ja väsytti. Menin sohvalle lepäämään ja aina silmät sulkiessa tuli epätodellinen olo, ihan kuin en olisi ollut enää omassa ruumiissa vaan sen yläpuolella.
Toisella kertaa tuli kamala nälkä, väsytti ja tuntui humaltuneelta.
[/quote] Niin, ilmeisesti en osaa lukea, koska en vastannut kysymyksiin ollenkaan. En pitänyt yhtään, joten eiköhän tämä jää tähän.
Olin opiskelijavaihdossa yliopistossa Saksassa. Illanvietoissa monet polttelivat ja kokeilin muutaman kerran oikeastaan vain uteliaisuuttani ja muiden silmissä coolilta vaikuttaakseni. Nauratti hysteerisesti pari minuuttia ja siinä se. Vaikutus ei ollut sellainen, että olisi saanut jatkamaan kokeilua, ja kouluaikojen valistus huumeiden vaaroista kai myös vaikutti asiaan. Pikkusalamyhkäinen, mukayhteisöllinen pössyttelykulttuuri tuntui tympeältä.
Ei niitä ole, kaikki menneet porttiteoriaportista heroiinimaailmaan ja kuolleet piikki kädessä.
Munkin piti vain kokeilla, mutta kuolinkin jo kerrasta.
Olen jokusen kerran kokeillut. Ei se ekalla kerralla edes oikein miltään tuntunut. Sitten jollain kerralla oli sellasta hihittelyä. Enää en näe järkeä oikein minkään päihteen käytössä, joskus tosin on ihan ok ottaa viiniä ruuan kanssa tai vaikka yksi hyvä siideri. Olen myös liian läheltä nähnyt, kuinka kannabiksen käyttö on johtanut myös muihin aineisiin (vaikkakin kannabista on mennyt eniten) ja sitä kautta mielenterveyden pettämiseen.
Olen kerran kokeillut ulkomailla yksissä bileissä. Ei ollut mitenkään erityinen kokemus, olin jo melko humalassa (en kuitenkaan missään räkäkännissä) ja fiilis oli muutenkin hyvä. Hauska ilta oli, mutta en huomannut mitään eroa tavalliseen bileiltaan ja sen iloiseen humalaan. Jos vielä joskus eksyisin vastaaviin bileisiin, voisin kokeilla uudestaan, mutta ei siinä ainakaan ensimmäisellä kokeilulla mitään niin ihmeellistä ollut. Jos kannabis olisi Suomessa laillista ja helposti saatavissa esim. kaupasta, voisin kuvitella polttelevani korkeintaan 1-2 kertaa vuodessa.
Muutaman kerran olen kokeillut. En tykännyt. Kamalan ahdistava olotila.
Ekalla kerralla ei toiminut. Muilla kerroilla kunnon jumitustila. Siis jotenkin lamaantui ja alkoi vaan väsyttää saakelisti.
Sain myös paniikkihäiriön junnumpana, kun menin överidoset polttelemaan hasista. Hasis onkin paskaa.
Amsterdam kutsuu toukokuussa o/
Mä kokeilin ekan kerran elämässäni vasta 29 -vuotiaana hasista ja marihuanaa. Polttelin sitten muutaman kuukauden harvakseltaan ja lopetin. Sitten 31 -vuotiaana polttelin taas muutaman kuukauden ja lopetin. Seuraavaksi polttelin pari kertaa 39 -vuotiaana ja nyt 44 -vuotiaana olen taas poltellut marihuanaa silloin tällöin ja kotoakin löytyy. Eli olen kausipolttelija ja sitten se taas alkaa tylsistyttää ja pidän vuosienkin taukoja.
Mulle joskus aiemmin se aiheutti hihittelyä, nykyisin rennon ja jotenkin kevyen olon. Jos vetää turhan vahvan jointin, niin jonkun verran tunto häviää käsistä ja jaloista, mikä ei ole erityisen kivaa minusta.
Yhdet hatsit vedin opiskelijavaihdossa ja luultavasti hyvinkin varovaisesti, suurin osa vain poskeen. Ei vaikuttanut mitenkään. Kaverit, jotka vetivät samalla olivat jonkin ajan päästä vähän enemmän sekaisin. Yksi näistä silloin ekaa kertaa kokeilleista kavereistani käytti sen jälkeen melko pitkään ja alkoi jossain vaiheessa kasvattaa itsekin. Onneksi pääsi irti lopulta, se kasvatuspuuha varsinkin taisi vähentää kaverien vierailuja hänellä. Se joka kääri jointin oli pian kovemmissa aineissa.
Kun tätä miettii nii tää on aika jännä juttu koska tiedän paljon porukkaa jotka on poltellu tyyliin vaan kerran tai kaks muttei tunne mitään vetoa asiaa kohtaan / on passiivisia ettei kiinnosta muttei mitään vastaakaan. Itseä taas kiinnostaa ja tykkään poltella ja siksi vaikea ymmärtää että kannabiksen voi lytätä jonain "pikkusalamyhkäisenä mukayhteisöllisenä harrastuksena" niinkuin joku tuolla ylempänä. Ihankuin se ei muka vaikuttais mitenkään.
Jos tosta joku väittää voivansa yhden kerran kokeilun perusteella vetää jotain johtopäätöksiä niin silloin munmielestä missaa vaan elämää. Siihen fiilikseen on niin monta vaikuttavaa seikkaa ettei se oo älykästä sanoa että kerran humalassa kokeilin , vähän hihitti ja turhaa touhua. Mut jokainen tyylillään. Olinkin väärä tyyppi vastaamaan tähän mitään , pitää joltain niiltä tutuilta kysellä syvemmin että onko ne koskaan ees ollu kunnon paukuissa vai ei.
En ole oikea tyyppi vastaamaan mutta
En kyllä ymmärrä, että miksi kannabiksesta vauhkoillaan Suomessa ihan kuin se olisi joku valtava huu-huu-huuuuumeeee!!! Apua, äitiiii! Taitaa olla nyrjähtäneen suomalaisen kasvatuksen tulosta. Suomessa saa vetää vaarallisinta mahdollista laillista huumetta nimeltään alkoholi ja jopa kännisekoiluille naureskellaan. Meillä on uskomatonta kyllä myös muutama päivä vuodessa koko kansan yhteisiä kännijuhlia (uudenvuoden aatto, juhannus, vappu) ja alkoholin aiheuttamiin haittoihin sairastuu ja kuolee suuri joukko suomalaisa joka vuosi.
Kun tätä vertaa kannabikseen joka ei ole todistetusti aiheuttanut yhtään yliannostusta, yhtään kuolemaa (kannabiksen piikkiin pistetyissä muutamissa kuolemissa kaikilla on ollut muita sairauksia, kuten sydänsairauksia) ja porttiteoriakin on useaan kertaan todettu vääräksi (ylivoimaisesti suurin osa kannabiksen käyttäjistä ei kokeile vahvempia huumeita, mutta sen sijaan suuri osa alkoholisteista kokeilee lääkkeitä ja huumeita), niin ei voi kuin ihmetellä.
Kannabiksen suurin haitta on rikollinen bisnes sen ympärillä, mutta eihän se ole koskaan kielloista heikentynyt. Kun Suomessa oli 30 -luvulla alkoholin kieltolaki, niin alkoholin kulutus ei laskenut lainkaan vaan sitä alettiin tislailemaan kotona ja salakuljettamaan.
Jos kannabis olisi laillista, kuten alkoholi ja tupakka, niin ne rikolliset markkinat loppuisivat ja siitä tulisi nuorillekin vähemmän kiinnostavaa. Näin on käynyt mm. Hollanissa ja Espanjassa kannabiksen dekriminalisoinnin seurauksena.
En uskalla toista kertaa. Ekasta kerrasta näin ikäviä hallusinaatioita, en tiennyt missä olin tai mitä tapahtuu ja ahdisti tosi pahasti. Näin jälkeenpäin ajateltuna en edes tiedä, mitä se kama oikeasti oli.
Siksi kannatankin kannabiksen laillistamista, ja sen myymistä Alkossa. Silloin saisi ainakin turvallista ja vakioitua tuotetta.
Sitten on myös meitä, jotka polttelemme todella harvoin. Mä oon polttanut ensimmäisen kerran kannabista joskus 20 vuotta sitten, mutta nykyisellään poltan ehkä 2-3 krt vuodessa. Raskaus- ja imetysaikoina en ole polttanut ollenkaan.
En ole kokeillut. Olenko jäänyt paitsi jostain?