Ärsyttää, kun mies ja poika puhuvat miehen äidinkieltä!
Minulla on arabiankielinen mies (joka osaa siis ihan hyvin suomea). Hän on opettanut 8-vuotiaalle pojallemme arabiaa. He puhuvat aina välillä arabiaa, josta minä en tajua mitään! Ärsyttää. Opetan sitten tyttärellemme (nyt 9kk) omaa äidinkieltäni! Yhteinen kieli meillä miehen kanssa on vain suomi. Sitten mies tietää, miltä minusta tuntuu!
Kommentit (28)
Ihan itse olet valinnut ulkomaalaisen miehen. Elä sen kanssa ja kanna seuraukset.
Suositushan on että vanhemmat puhuvat lapsilleen omaa äidinkieltään. Sinun vika jos et opiskele miehesi kieltä.
tämä on provo. tietenkin vanhempi opettaa lapselleen oman kielensa. puss
No miksi v*tussa et ole opettanut pojallesi sitä sinun äidinkieltäsi!!!!????
Olisit "valinnut" suomiäijän, niin ei tarvitsisi miettiä täällä muuta, kuin sen pettämisiä.
En ole koskaan ikinä ennen sanonut näin mutta; kai tämä on provo?
Siltä varalta että ei ole; totta kai mies opettaa lapselle äidinkieltään. Mikset sinäkin opeta lapselle omaa äidinkieltäsi? Kyllä lapsi helposti oppii kolme kieltä.
اقول ابنك هنا. لا يعرف كيف يقرأ هذا؟ وزوجك تعليم ابنك، لذلك، لقراءة اللغة العربية؟
Ihme, ettei mies ole jo lähtenyt lätkimään luotasi. Olet tosi pinnallinen.
Miehesi tekee aivan oikein. Miksi sinä et ole puhunut lapsillesi omaa äidinkieltäsi?
Miten oikein kommunikoit lapsesi kanssa, jos et puhu hänelle äidinkiletä? Siis oletko ollut hiljaa lapsellesi 9kk?
Järkyttävää paskaa!
Minä olisin täysin 2kielinen jos vain äitini olisi saanut puhua minulle omaa äidinkieltään kun minä olin pieni.
Mutta ei! Narsisti hullu isäni kielsi ehdottomasti äitiäni puhumasta muuta kuin suomea kun oli niin kontrollifriikki ja mustasukkainen hullu ettei kestänyt sitä kun ei ymmärtänyt kaikkea mitä äitini olisi puhunut minulle.
oli äidinkielie mikä tahansa, äidin tulee aina puhua sitä lapselleen. aina.
[quote author="Vierailija" time="23.12.2013 klo 14:19"]
Miten oikein kommunikoit lapsesi kanssa, jos et puhu hänelle äidinkiletä? Siis oletko ollut hiljaa lapsellesi 9kk?
[/quote]
Enemmän mua ihmetyttää se vanhempi lapsi... Mitähän kieltä AP hänen kanssaan on puhunut?
:) Miksi sä et ole opettanut pojallesi sun äidinkieltä jo heti vauvasta asti. se että lapsesta tulisi 3 kielinen olisi vain suuri rikkaus sille lapselle.. nyt äkkiä kirimään asiassa, ei se suomenkieli ole maailmassa se tärkein :)
[quote author="Vierailija" time="23.12.2013 klo 14:05"]
Minulla on arabiankielinen mies (joka osaa siis ihan hyvin suomea). Hän on opettanut 8-vuotiaalle pojallemme arabiaa. He puhuvat aina välillä arabiaa, josta minä en tajua mitään! Ärsyttää. Opetan sitten tyttärellemme (nyt 9kk) omaa äidinkieltäni! Yhteinen kieli meillä miehen kanssa on vain suomi. Sitten mies tietää, miltä minusta tuntuu!
[/quote] Mokasit pahasti jo siinä vaiheessa kun antauduit ei-valkoiselle miehelle enkä tarkoita jotain ylikohteliasta ja fiksua japsia ja muita poikkeuksellisia kansoja.
??? Tämä aloitus on varmasti päivän pohjanoteeraus, ja näin joulun alla se on jo saavutus.