Miten pitäisi suhtautua, jos näkee aaveen/hengen?
Pitäisikö sille puhua tms. vai olla kuin ei huomaisikaan?
Kommentit (55)
[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 08:48"]
Ensimmäiseksi tervehdi:onhan hän inhimillinen olento, kuten sinäkin-vain tiivis keho puuttuu. Sitten kysy, miksi hän on täällä. Ehkä hän ei tiedä olevansa kuollut ja hän on hämmentynyt. Voit sanoa vaikka jotain tällaista: " Olet kuollut ja se voi olla hämmentävää olla yhä täällä. Voinko jotenkin auttaa sinua pääsemään eteenpäin?" Jos pelottaa, muista, että sinut erottaa hänestä, että sinulla on keho. Hän on vain irtautunut kehostaan eikä pääse tai osaa päästä eteenpäin. Voit myös pyytää kummitusta ystävällisesti lähtemään eteenpäin.
[/quote]
Juuri näin. Kaikki henget eivät myöskään halua lähteä eteenpäin, ainakaan vielä, ja jos itseä ei kauheasti pelota, voi hengen tai henkien antaa ollakin vaan. Niitä voi myös pyytää olemaan häiritsemättä jos esim. joku ääni häiritsee.
Kun olin lapsi, asuin itse vanhassa talossa jossa kaikki perheessä piti ihan faktana että talon entinen kotiapulainen edelleen siellä jatkoi elelyään. Minä ja äitini joskus hänet ihan nähtiinkin, mutta kaikki muutkin kuulivat, kun öisin kuului keittiöstä kaapien ovien kolahduksia jne. Äiti joskus vaan sanoikin että Ella-neiti on nyt vähän hiljempää kun talonväki yrittää nukkua, ja aina sitten hiljenikin ainakin loppuyöksi. Kellään meistä ei ollut halua päästä kummituksesta eroon, se oli sympaattinen hahmo, eikä henkikään selvästi välittänyt jatkaa toistaiseksi minnekään eteenpäin.
Ensimmäiseksi tervehdi:onhan hän inhimillinen olento, kuten sinäkin-vain tiivis keho puuttuu. Sitten kysy, miksi hän on täällä. Ehkä hän ei tiedä olevansa kuollut ja hän on hämmentynyt. Voit sanoa vaikka jotain tällaista: " Olet kuollut ja se voi olla hämmentävää olla yhä täällä. Voinko jotenkin auttaa sinua pääsemään eteenpäin?" Jos pelottaa, muista, että sinut erottaa hänestä, että sinulla on keho. Hän on vain irtautunut kehostaan eikä pääse tai osaa päästä eteenpäin. Voit myös pyytää kummitusta ystävällisesti lähtemään eteenpäin.
[/quote]
Mitä vittua mä just luin?
Uskomatonta paskaa.
Mene lääkäriin. Jos haluat rikkaaksi, ota yhteyttä skepsikseen tai J.Randyyn.
[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 13:24"]
Mene lääkäriin. Jos haluat rikkaaksi, ota yhteyttä skepsikseen tai J.Randyyn.
[/quote]
Miten sillä rikkaaksi tulisi, kun eihän noita ilmiöitä yleensä mitenkään voi todistaa. Minusta ne on jotenkin todellisuuden eri "tasolla" tai "taajuudella" kokonaan, jotkut ihmiset vaan pystyy aistimaan sopivassa mielentilassa niitä silti. Ja toki on paljon kokemuksia siitä että jollain tavalla henget pystyisivät vuorovaikuttamaan fyysisen maailman kanssa, mutta saisiko ne tekemään sen "käskystä" juuri kun on Randyn koe?
Itse en ole kyllä kokenut noita aineellisia vaikutuksia ollenkaan, vaikka olenkin lapsesta asti vaistonnut henkiolentoja ja voinut joskus kommunikoidakin niiden kanssa. En ole siis varsinaisesti fyysisillä silmillä nähnyt henkeä vaan vain "sisäisin silmin", en ole nähnyt esineiden liikkuvan tms yliluonnollista. Olen vain kokenut läsnäolon ja kun olen avannut mieleni kommunikaatiolle, on se läsnäoleva saattanut tuoda minun mieleeni kuvia menneisyydestään ja ajatuksistaan. Tällaisella ei toki palkkioita saada, se on valtavan helppo kuitata mielikuvitukseksi vaan.
En usko aaveisiin, mutta uskon, että maailmassa on enemmän kuin mitä ihminen pystyy käsittämään. Se hahmo ei sinua kuitenkaan voi satuttaa, joten tee mitä parhaaksi tuntuu.
Ihan ensin voisit tutkia, onko hahmo todellinen, vai esim. varjo tai heijastus - voi käydä niinkin, että vaikkapa täysikuun valo osuu vaikka peiliin joka heittaa kummia varjoja. Paljastuipa kaverini säikäyttämä, pahaenteinen tumma hahmo seinässä vuotavaksi vesiputkeksi, joka oli alkanut homehduttaa seinää... selitys voi olla hyvin maallinen
Jos on selväkin hahmo, niin sitten kyllä yhdyn muihin, ja kannattaa mennä lääkäriin... ei tarvitse olla hullu, mutta kai haluat tarkistaa, ettei ole vaikkapa silmissä vikaa tai kasvain joka painaa aivoja?
[/quote]
Tullut katsottua sitten vähän liikaa Aavekuiskaaja-tv-sarjaa :DD
Näet av:n juuri nyt! Sulje välilehti/selain!
Vierailija kirjoitti:
Vai ihan pappia tarvittaisiin asuntoa siunaamaan..herää kyllä kysymys, elämmekö todellakin länsimaisessa yhteiskunnassa 2000-luvulla ;)
Henget todellakin 2000-lukua. Harmi, että ovat aivan liian skeptiset ihmisetkin.
Ostakaa Samsung J5 siinä tarkka kamera ottaa myös aaveet kuviin ja tämä on totta ,ei mitään feikkiä,aaveet elämät eri maailmoissa ja eivät ole pahoja,jos pelkää,rukous autta ja pyytää Jumalalta apua hakemaan aaveet takaisin taivaaseen.minulla on noin300 kuvaa aaveista niitä on joka puolella,ja ovat vanhoja monta sataa vuotta vanhoja. Ja tämä on aivan totta jonka jokaisen ihmisen pitäisi tietää.Se on sielujen vaellusta. Joka rikastaa elämämme....❤⛪
Vierailija kirjoitti:
Uskovaisena (ja ylpeänä siitä), voin kertoa, että en ole nähnyt henkiä. Kommenteista sain sellaisen käsityksen, että on hyviä ja pahoja henkiä molempia. Koska en ole varma, miten ne voi erottaa toisistaan, kannattaa ensimmäiseksi pyytää häntä poistumaan Jeesuksen nimessä ja veressä. Jos taas hahmo on tunnistettava (tai ei poistu), kuten syöpädiagnoosin saaneen tai (juuri) kuolleen isovanhemman/vanhemman/sisaren/tutun/sukulaisen hahmon näköinen eikä hän poistu, voit kuunnella hänen sanottavansa, sillä asia voi olla tärkeäkin. Pahat henget poistuu pyynnöstä, sillä ne eivät voi vastustaa Jeesusta Kristusta. Vaikka tämä kommentti haukuttaisiin paskaläjäksi, luotan omaan käsitykseeni, eli teidän mielipiteenne ei vaikuta minuun mitenkään. Kiva, jos olin avuksi :)
Olet ylpeä siitä että etä erota satuja todesta? Hip hei vaan...
Jumalia, henkiä, kummituksia jne ei ole katsos olemassa. Jeesus kuuluu samaan kategoriaan.
Kiva että saatoin olla hih hulille avuksi! :)
Henkimaailman puolesta kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vai ihan pappia tarvittaisiin asuntoa siunaamaan..herää kyllä kysymys, elämmekö todellakin länsimaisessa yhteiskunnassa 2000-luvulla ;)
Henget todellakin 2000-lukua. Harmi, että ovat aivan liian skeptiset ihmisetkin.
Ei kukaan järkevä ole uskonut henkiin enää satoihin vuosiin.
Ne katsos ovat satua.
2