Miten pitäisi suhtautua, jos näkee aaveen/hengen?
Pitäisikö sille puhua tms. vai olla kuin ei huomaisikaan?
Kommentit (55)
Hakeutuisin viipymättä lääkäriin. Hallusinaatiot eivät ole ihan tavattomia terveilläkään, mutta tuo voi toisaalta olla vakavankin sairauden oire.
Ei kai sille mitään tarvitse puhua,josse ei näytä siltä että olisi mitään asiaa. Kai mä ainakin vaan katselisin ja ihmettelisin. Sitten jos se näyttäisi siltä, että yrittäisi jotenkin ottaa yhteyttä. niin sit yrittäisin kysyä mitä asiaa.
[quote author="Vierailija" time="01.02.2014 klo 21:52"]
Käskeä sitä häipymään Jeesuksen Kristuksen nimessä ja veressä.
[/quote]
Jaa, minkähän takia? Miksei kummituksilla olisi muka yhtä suuri oikeus olla kuin ihmisilläkin? Ja jos tarkoitat että ne olisi jotenkin vaarallisia, niin kuinkahan moni kummitus on muka tappanut ihmisiä? Elävät ihmiset sitä tekee, HALOOO hölmö.
Joo minäkiin joskus nähnyt. Pyydän jos teillä ei oo muuta tekemistä,niin ei tarvitsee haukkua ihmisia. Ilmeisesti henki on eksynyt tai ehkä ei tiedä että on kuollut. Sellaiset ,he käy yleensä tapamassa ystäviä tai sukulaisi tänne jätettyä,hän ikä öö ja yrittä löydä,tai voi olla häneltä on jäännyt keskieräisiä asioita-puoliso,lapset,ystävä. Kannatta pyydä mennä Isän luokse tai Jeesuksen Kristuksen nimessä pyydä poistumaan-kehotta siirtyä eteenpäin -henkimaailmaan. Meidän tosi hyvä ystävä tuli meidän luokse-me äidin kaa sitä nähtiin yhdessä,hän tuli hyvästelemään ja kiittämään. Jos te ette itse usko eikä nähnyt niin on törkeä haukkua sairaaksi ,on todella moukkamaista.Sivistystä kehiin. Tai voi pyydä pappia siunamaan asunto;kun kaikki henget eivät ole hyviä. Pikaisesti rukous autta,lukea ihan Isä meidän rukous vaikka,kannatta suhtautua eksyneisiin "tyyppeihiin"myötätunnolla,ei tarvi vihata tai pelätä :).
Vai ihan pappia tarvittaisiin asuntoa siunaamaan..herää kyllä kysymys, elämmekö todellakin länsimaisessa yhteiskunnassa 2000-luvulla ;)
Aina voi tietysti soittaa sosiaalipäivystykseen. Ensimmäisenä kannattaisi lopettaa pössyttely ja dokaaminen.
[quote author="Vierailija" time="02.02.2014 klo 23:52"]Itse yleensä kysyn miksi on/ovat siinä ja mitä haluavat sanoa. Kuten tuossa jo osalta tuli, niin ovat monesti hieman hukassa missä ovat, eivätkä ole tajunneet lähteä valoon. Pyydä apua Jumalalta, Jeesukselta, Pyhältä Hengeltä, omalta Suojelusenkeliltäsi tai Arkkienkeliltä saattamaan ko sielu takaisin valoon.
Voin sanoa, että olen pienestä pitäen nähnyt ihmisiä sekä läpinäkyviä ihmisiä (ekat muistikuvat n. 3v). Mm. edesmenneeni ukkini (joka kuoli ennen syntymääni) pellolla mummoni (elossa oleva) kanssa. Minusta oli ihan normaalia, että osa oli läpinäkyviä. Ja psykoosi tuli myöhemmällä iällä, kun jankutettiin, että olet hullu, ei enkeleitä, aaveita, kuolleita jne ole olemassa. Mut sekin parani, kun hyväksyi, että kykeni näkemään, mitä kaikki ei näe. Edelleen mulle välillä on outoa, etteivät ihmiset näe kuten minä. "Ai, etkö sä näekään tuota kuollutta naista tossa nurkassa?" :D
Ja jos aaveet alkaa liikaa häiritsee, niin voit pyytää, etteivät he häiritse sinua enää, vaan haluaisit keskittyä muihin asioihin. Ja jos enempi kiinnostaa, niin ottaa aiheesta selvää ja vaikka etsiä käsiinsä hlö, joka ollut asian parissa enempi tekemisissä.
[/quote].
en kyllä kehtais tunnustaa täällä että viiraa päästä. Näin itsekin lapsena kummituksia mutta kärsinkin silloin ylivilkkaasta mielikuvituksesta.
[quote author="Vierailija" time="02.02.2014 klo 23:52"]Itse yleensä kysyn miksi on/ovat siinä ja mitä haluavat sanoa. Kuten tuossa jo osalta tuli, niin ovat monesti hieman hukassa missä ovat, eivätkä ole tajunneet lähteä valoon. Pyydä apua Jumalalta, Jeesukselta, Pyhältä Hengeltä, omalta Suojelusenkeliltäsi tai Arkkienkeliltä saattamaan ko sielu takaisin valoon.
Voin sanoa, että olen pienestä pitäen nähnyt ihmisiä sekä läpinäkyviä ihmisiä (ekat muistikuvat n. 3v). Mm. edesmenneeni ukkini (joka kuoli ennen syntymääni) pellolla mummoni (elossa oleva) kanssa. Minusta oli ihan normaalia, että osa oli läpinäkyviä. Ja psykoosi tuli myöhemmällä iällä, kun jankutettiin, että olet hullu, ei enkeleitä, aaveita, kuolleita jne ole olemassa. Mut sekin parani, kun hyväksyi, että kykeni näkemään, mitä kaikki ei näe. Edelleen mulle välillä on outoa, etteivät ihmiset näe kuten minä. "Ai, etkö sä näekään tuota kuollutta naista tossa nurkassa?" :D
Ja jos aaveet alkaa liikaa häiritsee, niin voit pyytää, etteivät he häiritse sinua enää, vaan haluaisit keskittyä muihin asioihin. Ja jos enempi kiinnostaa, niin ottaa aiheesta selvää ja vaikka etsiä käsiinsä hlö, joka ollut asian parissa enempi tekemisissä.
[/quote].
en kyllä kehtais tunnustaa täällä että viiraa päästä. Näin itsekin lapsena kummituksia mutta kärsinkin silloin ylivilkkaasta mielikuvituksesta.
Ensimmäiseksi tervehdi:onhan hän inhimillinen olento, kuten sinäkin-vain tiivis keho puuttuu.
Sitten kysy, miksi hän on täällä. Ehkä hän ei tiedä olevansa kuollut ja hän on hämmentynyt. Voit sanoa vaikka jotain tällaista:
" Olet kuollut ja se voi olla hämmentävää olla yhä täällä. Voinko jotenkin auttaa sinua pääsemään eteenpäin?"
Jos pelottaa, muista, että sinut erottaa hänestä, että sinulla on keho. Hän on vain irtautunut kehostaan eikä pääse tai osaa päästä eteenpäin.
Voit myös pyytää kummitusta ystävällisesti lähtemään eteenpäin.
Yleensä kun näen aaveen, refleksinä on kysyä siltä jotain tyyliin "Miksi [tyylibloggari] on ihan vitun perseestä ja täysi paskahuora!?!?!!?"
[quote author="Vierailija" time="02.02.2014 klo 17:47"]Vai ihan pappia tarvittaisiin asuntoa siunaamaan..herää kyllä kysymys, elämmekö todellakin länsimaisessa yhteiskunnassa 2000-luvulla ;)
[/quote]
Itse asiassa tuo kaunis tapa on tullut muotiin vasta 2000-luvulla. Jos joku sen haluaa, niin en ymmärrä miten se sinuun vaikuttaa, ei se pakollinen ole, älä sitä pelkää.
Uskovaisena (ja ylpeänä siitä), voin kertoa, että en ole nähnyt henkiä. Kommenteista sain sellaisen käsityksen, että on hyviä ja pahoja henkiä molempia. Koska en ole varma, miten ne voi erottaa toisistaan, kannattaa ensimmäiseksi pyytää häntä poistumaan Jeesuksen nimessä ja veressä. Jos taas hahmo on tunnistettava (tai ei poistu), kuten syöpädiagnoosin saaneen tai (juuri) kuolleen isovanhemman/vanhemman/sisaren/tutun/sukulaisen hahmon näköinen eikä hän poistu, voit kuunnella hänen sanottavansa, sillä asia voi olla tärkeäkin. Pahat henget poistuu pyynnöstä, sillä ne eivät voi vastustaa Jeesusta Kristusta. Vaikka tämä kommentti haukuttaisiin paskaläjäksi, luotan omaan käsitykseeni, eli teidän mielipiteenne ei vaikuta minuun mitenkään. Kiva, jos olin avuksi :)
Ihmiset jotka näkevät aaveita eivät ole sairaita. Ja silloin lääkkeet ovat pahasta. Jos näet aaveen, tottakai voit puhua sille. Mutta älä mene liian lähelle. Jos se lähestyy sinua , sano kohteliaasti "Ole hyvä ja pysähdy." Älä katso häntä silmiin.
Mitähän mä just luin? Onko toi kummajaisten kans hengailu kovinkin yleistä? Mä nään aaveen vaan aamusin peiliin katsoessa. Täytyykin sanoo sille: Hus, mee valoon:)
Ei apua, ensimmäinen ajatus oli että näet/näit jonkun mamman täältä aaveelta.
Hyvin nopeasti se häviää, kun huomaan sen. Yleensä ensin tulee vahva tunne, että minua tarkkaillaan ja sitten kun käännyn, näen hahmon oven suussa. Tämä ei ole omassa kodissani.
En ole ennen nähnyt mitään vastaavaa, enkä erityisemmin uskonut tai ajatellut tällaisia asioita. Mutta ei se minusta toisaalta ole mikään kovin suuri ihme tai luonnoton asia, nyt kun sitä ajattelee. Eikä tuo yllättäen ole erityisen pelottava kokemus ollut, pikemminkin minulle on tullut sellainen olo, että minun tekemisiäni käydään tarkkailemassa. ap