Koronajäljittäjistä on nyt jopa pulaa – työntekijöitä rekrytoidaan ympäri Suomea
https://www.iltalehti.fi/koronavirus/a/08a3fb86-99bd-410e-bead-3fe7df22…
No nyt saa koronatestaajatkin töitä? :) Näin se marginalisoituminen vihdoin loppuu ja työelämä kutsuu?
Kommentit (11)
Olisin valmis palvelukseen samoin tein, koska työ on istumatyötä. Mutta kun olen tk-eläkkeellä, enkä ammatiltani hoitaja, niin en kelpaa.
Harmi. Olisin hyvä tuossa.
Pitää olla sote -koulutus. Meiltäkin kyseltiin. Olen sosiaalityöntekijä ja omalla alallani on työvoimapula myös, joten jätin väliin.
Eikös tuo ole vaan haastattelua ja soittelua, mihin siinä hoitoalan koulutusta tarvitaan?
Kyllä me muutkin joudutaan pitämään suumme asiakkaan yksityisasioista.
jäljittäjä on ihan eri asia kuin testaaja
Eikös jäljittäjäkin tarvinnut terveydenhoitopuolen koulutuksen. Tuo työ kelpaisi minulle mutta enpä kelpaa sinne kun ovat niin tarkkoja jäljittäjän koulutuksesta...
Jaa? Työkkärin sivuilla ei yhtäkään työpaikkailmoitusta ja duunitorilla 1 vuokratyöfirman ilmoitus.
Vierailija kirjoitti:
Eikös tuo ole vaan haastattelua ja soittelua, mihin siinä hoitoalan koulutusta tarvitaan?
Kyllä me muutkin joudutaan pitämään suumme asiakkaan yksityisasioista.
Esimerkiksi kaupan kassalle pääsee töihin ilman mitään koulutusta, ja heilläkin on vaitiolovelvollisuus.
- eri
No kyllä minä ymmärrän, että halutaan jokin koulutus taustalle näille, koska tuossa kuitenkin pääsee arkaluontoisiin henkilötietoihin käsiksi, niin aika iso kynnys ottaa hommiin ihan ketä tahansa puskatyötöntä.
Vierailija kirjoitti:
No kyllä minä ymmärrän, että halutaan jokin koulutus taustalle näille, koska tuossa kuitenkin pääsee arkaluontoisiin henkilötietoihin käsiksi, niin aika iso kynnys ottaa hommiin ihan ketä tahansa puskatyötöntä.
Niin, siksi mainitsinkin esim. opettajat, hekin ovat tottuneet vaitiolovelvollisuuteen.
Aiempi vastaaja
Monessa työssä on vaitiolovelvollisuus ja siitä kirjoitetaan soppari työsopimuksen yhteydessä, ellei se ihan sisälly siihen. Niinhän tässäkin pitäisi toimia. Itsekin voisin kuvitella tekeväni tällaista työtä, mutta ei minulla oli terveysalan koulutusta.
Hoitajia nyt ei muutenkaan ole kauheasti työttömänä.
Ihmettelen että eikö muut kelpaa. Vaikka työttömät opettajat? Ei tuossa mitään hoitotyötä kuitenkaan tehdä.