Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Määräaikaisista työsopimuksista kysymys?

Vierailija
31.01.2014 |

Tilanne tämä olin itse töissä useamman vuoden työpaikassa jossa minun vika määräaikainen sopimus oli 3 vuoden pituinen. 

Myös toisella henkilöllä oli määräaikainen sopimus joka loppui ennen minua ja joka on muutaman vuoden työskennellyt aina vajaan vuoden työsopimuksilla.

Minun työsopimustani ei jatkettu , mutta tämän toisen henkilön jatkettiin vaikka hänen sopimuksensa päättyi ennen minun sopimustani ja hänellä ei ole edes alan koulutusta.

Onko homma hoidettu ihan laillisesti oikein? Vai onko työnantajalla ihan vapaa oikeus valita tälläisessä tapauksessa kumman työntekijän haluaa jatkavan työssä kun yksi työyhteisöstä piti kuitenkin irtisanoa taloudellisista syistä?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
01.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

?

Vierailija
2/5 |
01.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
01.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vapaa oikeus valita, kuka jatkaa. Määräaikainen sopimuksesi päättyi, sitä ei erikseen irtisanottu.

Vierailija
4/5 |
01.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis joku vakituinen on myös irtisanottu sen lisäksi, että sinun sopimustasi ei jatkettu?

On oikeus valita, jos ei syrji rodun, uskonnon, sukupuolen, sukupuolisen suuntautumisen jne perusteella. Jos tehtävään vaaditaan jotain tiettyä koulutusta tai tutkintoa, ei voida ottaa epäpätevää, jos saatavilla olisi pätevä. Tämä on ainakin opettajien kelpoisuusehdoissa mainittu.

Vierailija
5/5 |
01.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka hullu allekirjoittaa 3v pituisen määräaikaisen sopimuksen?!