Sopiva auton hinta?
Auto alkaa olla vanha ja kulunut. Olen miettinyt sen vaihtamista uudempaan ja katsellut liikenteessä eri vaihtoehtoja. Nyt löytyi mieleinen mutta hinta arveluttaa. Varaakin ehkä olisi, mutta mietin tässä että mikä on kohtuullista ja mikä rupeaa jo olemaan tuhlaavaista/nousukasmaista? Mitä mieltä?
Kommentit (36)
Kun perheessä on kaksi autoa, ostaako kumpikin itselleen millaisen haluaa vai ostetaanko yksi perheauto ja yksi ns kauppakassi? Kumpi ajaa kummalla?
Vierailija kirjoitti:
Kun perheessä on kaksi autoa, ostaako kumpikin itselleen millaisen haluaa vai ostetaanko yksi perheauto ja yksi ns kauppakassi? Kumpi ajaa kummalla?
Ikävä kyllä monesti vaino ajaa sillä kauppakassilla ja kuskaa lapsetkin sillä. Outoa.
Vierailija kirjoitti:
Pitäähän sen enemmän maksaa kuin naapurilla
P💩skat. Kahella donalla saa jo mahtavan koslan.
Osta sen hintainen auto johon sinulla on oikeasti varaa eli käteisellä, ei rahoituksella.
Me ostettiin keväällä uusi auto. Vanha oli niin loppuun asti käytetty että sen elämä päättyi siihen. Edellinen ostettiin myös uutena ja käytössä oli meillä 15vuotta.
Me ei kuuluta niihin jotka vaihtavat 3vuoden välein uusimpaan uuteen.
Kunhan et uutta osta. Pari vuotta vanha paras vaihtoehto.hybridi vähintään
Jos ostat uuden auton, niin mielestäni hintaluokassa 25-35000 saa sellaisia järkeviä perheautoja, jotka ajaa asiansa, et maksa brandistä tai herätä nousukasviboja.
Vierailija kirjoitti:
Meillä kumpikun ostaa omilla rahoillaan sellaisen kuin haluaa, ehtona vain että koko perhe mahtuu kyytiin.
Toinen uusi pienikulutuksinen kiihtyjä, toinen neliveto maavaralla. Sillä lähdetään liikenteeseen (yksin tai yhdessä) kumpi kyseiseen reissuun paremmin sopii.
Autoilu voi olla myös intohimoa. Vanhoilla prutkuilla ajavat eivät tiedä minkälaista on tehdä kauppa tuliterästä autosta ja odottaa 4-6kk kun saa noutaa sen. Kuin pikkupoika odottaisi joulupukkia ja se fiilis kun käännyt autoliikkeen pihasta maantielle uudella juuri sinulle valmistetulla autolla missä on juuri ne varusteet mitä itse valitsit 👍 Kaikkien pitäisi saada kokea millaista on ajaa uudella autolla 🤗
M33
Autoilu voi olla intohimoa, mutta sitä ei kyllä nämä uudet autot mulle aiheuta
Vierailija kirjoitti:
Osta sen hintainen auto johon sinulla on oikeasti varaa eli käteisellä, ei rahoituksella.
Voi kuinka vanhanaikaista ajattelua ajalta jolloin autolainassa oli kova korko! Tuolla asenteella ajelet 90-luvun koslalla. Autoliikkeistä saa lähes poikkeuksetta rahoituksen 0-korolla ja työssäkäyvälle ihmiselle ei ole vaikeuksia maksaa pari sataa euroa kuukaudessa hyvästä autosta.
Osta joku hieman vanhempi Volvo. Ostohinnat eivät ole isoja ja suurella todennäköisyydellä saat kestävän ja turvallisen auton vuosiksi :) Esim. noita 2000-luvun P2 Volvoja saa edullisesti jo, eivätkä ruostu... Vielä näkee takavetoisia laatikoitakin liikenteessä paljon.
Tonnin Volvolla olen körötellyt 9 vuotta, prisataatuhatta kilometriä, korjauskustannukset alle 500 euroa joka vuosi.
Auto ei ole muuta kuin peltilaatikko, millä siirrytään pisteestä A pisteeseen B.
Täysin järjetöntä sijoittaa suuria rahamääriä sellaiseen, jos oot perusduunari.
Itsellenikin ajankohtainen aihe. Olen katsellut sellaisia 25-30 tuhatta maksavia, pari vuotta ajettuja autoja. Tilillä olisi sellaiseen riittävästi ja vähän puskuriakin jäisi. Haluaisin kerrankin auton, jota olisi kiva ajaa. Kaikenlaisilla purkeilla olen tähän asti ajellut. Silti tuntuu ihan järjettömältä laittaa sellaista summaa kiinni autoon. Joku henkinen este mulla tässä asiassa on.
5000 eurolla esim. Toyota, Honda, Mazda(2.0l tai 2.5l bensamoottorilla). VW konsernin auto ilman TSI,TFSI moottoria. Bensa auto kannattaa ostaa vapaasti hengittävänä, eikä turbollisena.
Alle 210tkm ajettuna, mahdollisimman uusi vuosimallin osalta.