Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En tiedä mitä jakaisin someen hyvällä omatunnolla

Vierailija
24.10.2020 |

Moi! Olen huomannut, että sosiaaliseen mediaan päivittäminen tuntuu vaikealta. Analysoin kauhean tarkkaan, jos laitan someen kuvia tai päivityksiä, kaikesta mitä tekisi mieli jakaa, tulee jotenkin kierolla tavalla huono omatunto, että mitä minäkin/muut kuvittelen itsestäni, jos tälläistä aion jakaa.. En oikeastaan paljoa sinne jaa, kun ahdistaa ajatus siitä, että vaikutanko pinnalliselta/itsekeskeiseltä jos jaan tekemisiäni tms.. Jotenkin tuntuu myös, etten tiedä mitä itsestäni haluisin jakaa ja jos esim. laittautuisin kauniiksi ja ottaisin selfieitä ja jakaisin someen, niin pelkäisin todella paljon, et ihmiset näkisivät minut vain siitä näkökulmasta. Oma kauneuskäsitykseni on myös perinteisen naisellinen ja jos laitan itsestäni kauniita kuvia nettiin, niin huolettaa myös kuinka vakavasti työelämässä minut otetaan sen jälkeen. En kuitenkaan tuomitse muita, jotka jakavat asioita someen, vaan tämä kohdistuu pääasiassa itseeni. Tiedän, että tämä on joku päähänpinttymä ja olen epävarma itsestäni. Jos siellä ruudun takana joku toinenkin pohtii tälläisiä asioita, niin jaa ihmeessä ajatuksiasi 😊 10 vuotta sitten ollessani alle kakskymppinen jaoin itsestäni enemmänkin someen ja nautin siitä ehkä vähän liikaakin, kun sain kommentteja ja huomiota. Pelkään varmaan, että ajaudun taas siihen, että koukkuunnun hyvään oloon mikä tulee siitä, kun kokee olevansa viehättävä/hyväksytty somessa tms. Sisäistän kyllä somen haittapuolen, ongelma ei siis ole suoranaisesti siinä. Kiitos, kun saan jakaa ajatuksia, tämän asian kirjoittaminen jo vähän auttaa hahmoittamaan ongelmaa..

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata jakaa mitään. Olen tosissani, tee minimi mikä on vaikka työn takia pakko.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kahdeksan