Jos asuntoilmoituksessa ei tulevia remontteja
Jos asunnon myyntilmoituksessa ei ole tulevat remontit -kohtaa, joka ilmoituksissa yleensä on, jätetäänkö jotain kertomatta? Kyseessä 80-luvun alussa valmistunut kaksikerroksinen kerrostalo.
Kommentit (6)
Jos taloyhtiö on vain huonosti hoidettu, eikä remontteja suunnitella etukäteen vaan korjataan vasta kun joku sanoo poks.
Ei välttämättä jätetä kertomatta, saattaa olla myös huonosti hoidettu taloyhtiö, jossa ei ole tehty kunnossapitoselvityksiä.
No jos perinteinen putkiremontti on tehty, ja julkisivut, ja ikkunat ja ovet ja tuuletusparvekeovet ja mitä nyt onkaan, on äskettäin tehty, niin tulossa ei ehkä ole mitään merkittävää pitkään aikaan.
Varsinkin jos ilmoittaja on yksityinen, niillä jää usein tämä kohta tyhjäksi. Eli soita isännöitsijälle ja ota selvää mikä on tilanne. Ei välttämättä ole huonosti hoidettu talo, varsinkaan jos tehtyjen perusremppojen listä on pitkä.
No itse asun 2001 rakennetussa rivarissa. Alkuperäiset muovimattokylppärit eikä esim.terassien väliseinille ole tehty mitään. Näköpiirissä ei mitään lähimpään 5v luki myynti-ilmossa. Itse olen tässä vuokralla.
Ota isännöitsijältä selvää, mitä on tehty ja mitä on suunnitteilla.