Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä amerikkalaista tapaa sinä olet ihmetellyt?

Vierailija
24.10.2020 |

Minulla ei ole kokemusta muusta kuin telkkarista, mutta oletan että nämä asiat ovat hyvin tavallisia Amerikassa.
-kokolattiamatot
-kengät jalassa sisällä
-kertakäyttöastiat

Kommentit (9006)

Vierailija
4821/9006 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keksitaikinan syöminen tuubista.

Juuston pursottaminen suuhun tölkistä, ties mitä sprayjuustoa se on.

Jne.

On taas varmaan TVssa nahtya.

Ei välttämättä.  Hyväähän keksitaikina monien mielestä on, ihan niin kuin kakkutaikinakin,

Niin ja jos keksitaikinan syömistä suoraan tuubista näkee juuri amerikkalaisissa tv-ohjelmissa, miksi se siksi olisi valetta.

Ei suomalaisissa tv-ohjelmissa syödä keksitaikinatuubista, koska täällä ei myydä eikä harrasteta sellaista.

Kyllä tv:stä ihan hyvin näkee amerikkalaisia tapoja, ei tämän ketjun usafanin tartte joka asiaan vängätä vastaan, mitä todistamme tv:n välityksellä. Kyllä sieltä hyvin näkee usalaisia tapoja, on se ihmeloota se näköradio.

Se on kylla pikkuleipataikinaa eika mitaan keksitaikinaa. :D

Aika pihalla olet myos jos luulet etta taalla kirjoittelee vain yksi usalainen tai usafani. Meita on aika liuta. Ympari maata asumme eri osavaltioissa ja siksi voimme kertoa erilaisista tavoista.

Keksitaikinaa, pikkuleipätaikinaa, tomato, tomatoe.

Voi hyvänen aika, sama asiahan se on. Ihmetyttää että mitään taikinaa syödään tuubista, sama vaikka ois kakkutaikinaa.

En ymmärrä että usafani näkee kokoajan vaivaa näistä ketjun vastauksista ja valehtelee että niin ja näin ei tapahdu, kun on ihan selvä että nämä asiat voi jokainen ihan itse nähdä netin ja tv:n aikakaudella mitä amerikkalaiset puuhaa ja mitä erilaisia tapoja siellä on.

Se ettet juuri sinä söisi keksitaikinaa tuubista, ei tarkoita ettei se olisi yleistä amerikkalaisille. Sinä olet suomalainen, sinä et varmasti söisikään keksitaikinaa tuubista, koska se olisi sinulle outoa.

Olen asunut USAssa niin monta vuotta etta tiedan tavoista ja menetelmista paljon enemman kuin joku 90-luvulla tassa maassa syntynyt.

"Keksitaikina " nyt vaan kuulostaa aika kummalliselta.

Take a chill pill.

Keksitaikina ei kuulosta kummalliselta, mutta ihmettelen että sitä myydään tuubeissa ja jotkut ostavat sitä syödäkseen sitä siitä suoraan.

Ei kukaan osta sita syodakseen raakana, tama on joku elokuvajuttu. Taikina siivutetaan pellille ja leivotaan. 10 vuotias lapsenlapsikin osaa taman tehda.

Kaikkea sita suomalaiset uskoo. Pitaisiko amerikkalaisten uskoa kaikki juoppojutut suomalaisissa elokuvissa?

Vierailija
4822/9006 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eniten ihmettelen, ettei niin suuren kansan joukosta löydy kunnollista presidenttiä. Presidentin (aloitus)ikä olisi 50-60 vuoden välillä. Mutta omaneduntavoittelijat haluavat sopivimman eikä pätevimmän.

Ei siellä mitään kansaa ole, vaan kaikki maailman kansat.

Ei ihme että ovat sekaisin, kun ovat vähän kuin kodittomia, ei ole omaa heimoa ja maata.

Nakyyko Suomessa Suomen lippu liehumassa joka niemen nokassa tai kerrostalon parvekkeella? Amerikkaan tulleet muut kansat ovat omaksuneet amerikkalaisuuden aivan eri tavalla kuin Eurooppaan tulleet ja ovat ylpeita uudesta kotimaastaan. Kaikki on otettu vastaan.

Suomalaisten ei tarvitse suitsuttaa teennäisesti isänmaallisuutta, koska meillä on hyvä olo omiemme parissa ja juurillamme.

Amerikkalaiset takertuvat lippuun, koska muuta yhteistä heillä ei ole, ovat turvattomia, irti juuriltaan. Ja osa ei edes tiedä juuriaan, että virtaako heissä mitä verta.

Ne jotka tietävät juurensa, ovat niistä ylpeitä, esim jos tietävät olevansa edes osaksi irlantilaista verta, juhlivat näyttävästi pyhän patrikin päivää jne.

Kyllä sen huomaa että ovat vähän hukassa, ja eri rotuiset pysyvät omissa karsinoissaan.

Ei se "kansojen sulatusuuni" olekaan niin toimiva idea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4823/9006 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostan piparitaikinaa syödäkseni sen suoraan. Mitä ihmeellistä?

Vierailija
4824/9006 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jne.

Ei välttämättä.  Hyväähän keksitaikina monien mielestä on, ihan niin kuin kakkutaikinakin,

Niin ja jos keksitaikinan syömistä suoraan tuubista näkee juuri amerikkalaisissa tv-ohjelmissa, miksi se siksi olisi valetta.

Ei suomalaisissa tv-ohjelmissa syödä keksitaikinatuubista, koska täällä ei myydä eikä harrasteta sellaista.

Kyllä tv:stä ihan hyvin näkee amerikkalaisia tapoja, ei tämän ketjun usafanin tartte joka asiaan vängätä vastaan, mitä todistamme tv:n välityksellä. Kyllä sieltä hyvin näkee usalaisia tapoja, on se ihmeloota se näköradio.

Aika pihalla olet myos jos luulet etta taalla kirjoittelee vain yksi usalainen tai usafani. Meita on aika liuta. Ympari maata asumme eri osavaltioissa ja siksi voimme kertoa erilaisista tavoista.

Voi hyvänen aika, sama asiahan se on. Ihmetyttää että mitään taikinaa syödään tuubista, sama vaikka ois kakkutaikinaa.

En ymmärrä että usafani näkee kokoajan vaivaa näistä ketjun vastauksista ja valehtelee että niin ja näin ei tapahdu, kun on ihan selvä että nämä asiat voi jokainen ihan itse nähdä netin ja tv:n aikakaudella mitä amerikkalaiset puuhaa ja mitä erilaisia tapoja siellä on.

Se ettet juuri sinä söisi keksitaikinaa tuubista, ei tarkoita ettei se olisi yleistä amerikkalaisille. Sinä olet suomalainen, sinä et varmasti söisikään keksitaikinaa tuubista, koska se olisi sinulle outoa.

Olen asunut USAssa niin monta vuotta etta tiedan tavoista ja menetelmista paljon enemman kuin joku 90-luvulla tassa maassa syntynyt.

Take a chill pill.

Keksitaikina ei kuulosta kummalliselta, mutta ihmettelen että sitä myydään tuubeissa ja jotkut ostavat sitä syödäkseen sitä siitä suoraan.

Ei kukaan osta sita syodakseen raakana, tama on joku elokuvajuttu. Taikina siivutetaan pellille ja leivotaan. 10 vuotias lapsenlapsikin osaa taman tehda.

Kaikkea sita suomalaiset uskoo. Pitaisiko amerikkalaisten uskoa kaikki juoppojutut suomalaisissa elokuvissa?

Kyllä moni ostaa. Sinä et edusta kaikkia amerikkalaisia, itseasiassa suomalaisena et edusta yhtäkään amerikkalaista, vaikka olisit siellä asunut.

Vierailija
4825/9006 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Takat. Siis takka pitää olla, vaikka se olisikin vain koriste. Tyyliin kerrostalossa.

Eivät ne pelkkiä koristeita ole. Talothan lämpiävät yleensä kaasulla (forced air), joten kaasutakkaa on helppo käyttää, vain seinäkatkausimesta päälle ja pois. Itse pidän nykyään tehtävistä usein joka suuntaan lasiseinäisistä esim. tilanjakajina. Ja kyllä, ne todella myös lämmmittävät. Olen asunut mantereella vuosikymmeniä.

Niin, ja ei hampaita tarvitse yhtä aikaa pestä, vaikka olisikin kaksi lavuaaria. Kannattaa myös muistaa, että nämä remppa vai muutto -ohjelmat ovat käsikirjoitettuja ja kaikki esiteltävät asunnot eivät ole edes myynnissä eivätkä kaikki remppaajat ole muuttamassa. Samoin niissä on aina sama kaava, että rempasta tulee ongelmia mutta lopputulos on silti ”ihana”. Kaikkea tosi-tv:tä kannattaa katsoa viihdemielessä.

Vierailija
4826/9006 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Amerikkalaispissa taloissa ei ole eteistä, vaan ulko-ovesta tullaan suoraan esim. olohuoneeseen.

Meillä tullaan suoraan olohuoneseen eli vieraat tulevat, silloin kun tulevat. Me käytämme arkikäytössä toista sisäänkäyntiä, joka tulee autotallista ensin utility roomiin (pyykinpesu, kaappeja yms.) ja siitä keittiöön/muihin talon tiloihin. Todella kätevää kantaa kauppaostokset autosta sisälle. Vaikka poistutaan talosta jalkaisin, niin silloinkin käytetään tätä autotallista tulevaa sisäänkäyntiä.

voitko lopettaa tämän "minä olen asunut amerikassa minä minä minä tiedän paremmin te olette väärässä minä katsokaa minua", toisaalta aika amerikkalainen asenne :D

Vierailija
4827/9006 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

40 vuotta työuraa hyvällä palkalla, joten kyllä se ss eläke nousee useampaan tuhanteen dollariin. Maksimi on määritelty.

Maksimieläkettä social securitystä saa kun jää eläkkeelle määräyssä eläkeiässä, sanotaan nyt vaikka 67 v. Eläkkeelle voi jäädä aiemminkin, mutta maksettava ss eläke maksetaan vähennettynä. Jos oikein muistan, niin 62 vuotiaana voi jäädä eläkkeelle, ja silloin ss eläkettä maksetaan n. puolet siitä mitä se olisi, jos jäisi töihin maksimieläkeikään saakka. Tämän eläkkeen lisäksi voi alkaa nostaa itse säästetty/firman tukemaa 401k eläkettä, joka monella voi olla 40+ työuran jälkeen huomattava. Yksi tuttava jäi eläkkeelle tehtyään uraa n. 30+ vuotta, ja elelee nyt aika mukavasti.

Vierailija
4828/9006 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Amerikkalaispissa taloissa ei ole eteistä, vaan ulko-ovesta tullaan suoraan esim. olohuoneeseen.

Meillä tullaan suoraan olohuoneseen eli vieraat tulevat, silloin kun tulevat. Me käytämme arkikäytössä toista sisäänkäyntiä, joka tulee autotallista ensin utility roomiin (pyykinpesu, kaappeja yms.) ja siitä keittiöön/muihin talon tiloihin. Todella kätevää kantaa kauppaostokset autosta sisälle. Vaikka poistutaan talosta jalkaisin, niin silloinkin käytetään tätä autotallista tulevaa sisäänkäyntiä.

voitko lopettaa tämän "minä olen asunut amerikassa minä minä minä tiedän paremmin te olette väärässä minä katsokaa minua", toisaalta aika amerikkalainen asenne :D

Miten sinä noin hermostuit, kun kerroin miten meillä toimitaan?

Vierailija
4829/9006 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jne.

Take a chill pill.

Kyllä moni ostaa. Sinä et edusta kaikkia amerikkalaisia, itseasiassa suomalaisena et edusta yhtäkään amerikkalaista, vaikka olisit siellä asunut.

En ole enaa suomalainen ja asun edelleenkin USAssa. Kuinka monta vuotta sina olet Suomessa asunut? Syntymavuosi?

On se kumma etta suomalaisilla on naita kasityksia joita ei sitten paikanpaalla asujat saa oikaista.

Vielako Helsingissa on paljonkin jaakarhuja?

Vierailija
4830/9006 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmetyttää kaikki taifuunit ja hurrikaanit. Pelottaisi asua näillä alueilla.

Vierailija
4831/9006 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne saadaan aikaan säänmiokkaus laitteilla joita on useampia esim. Haarp Alaskassa ja Norja.Saksa, Brasilia. by cabal.

Vierailija
4832/9006 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmiiksi nauretut sitcomit ovat aika rasittavia.

Vierailija
4833/9006 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, miten hampaattomasti USA suhtautuu isoihin roskaruokafirmoihin, jotka rappeuttavat koko kansakunnan. Ja lisää rahaa tehdään tekemällä ohjelmia näistä transrasvoihin koukkuun jääneistä ihmisraunioista.

Money talks, kaikessa.

Vierailija
4834/9006 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jne.

Take a chill pill.

Ainakin jenkkien itsensä mukaan cookietaikinaa vedetään nimenomaan raakana. Maistuu kuulemma paremmalta kuin paistettu lopputuote.

http://www.city-data.com/forum/food-drink/1779429-eating-raw-cookie-dou…

https://old.reddit.com/r/AskAnAmerican/comments/k62a77/bakers_of_americ…

https://www.washingtonian.com/2018/08/07/the-raw-cookie-dough-trend-exp…

Vierailija
4835/9006 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että tissivalokuvamallitraditio on nimenomaan jenkeistä, mutta siellä suhtaudutaan erittäin neuroottisesti julkisella paikalla imettämiseen.

Vierailija
4836/9006 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se, että tissivalokuvamallitraditio on nimenomaan jenkeistä, mutta siellä suhtaudutaan erittäin neuroottisesti julkisella paikalla imettämiseen.

Ei kai.

Itse vierastan ajatusta, että julkisella paikalla rinnat esillä. Oli sitten kyse imettämisestä tai tietoisesta rintojen esittelystä. Ihmettämisenkin voi tehdä julkisella paikalla hyvinkin korrektisti, eikä se häiritse ketään.

Vierailija
4837/9006 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joe Biden ja Vladimir Putin puhelinkeskustelu eilispäivänä.

- So Mr Putin, why would you put in?

- ?

Presidentti Niinistö kommentoi keskusteluja diplomaattisesti diplomaattiseksiksi.. 

Vierailija
4838/9006 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se, miten hampaattomasti USA suhtautuu isoihin roskaruokafirmoihin, jotka rappeuttavat koko kansakunnan. Ja lisää rahaa tehdään tekemällä ohjelmia näistä transrasvoihin koukkuun jääneistä ihmisraunioista.

Money talks, kaikessa.

Mitä sinusta valtion pitäisi tehdä itsenäisesti toimiville yrityksille, jotka toimivat lain puitteissa? Nykyään kilokalorit, rasvamäärät, sokerit ym. ainesosat pitää syötäväksi tarkoitetussa tuotteessa ilmoittaa. Ne eivät ole salaista tietoa. Minua ei ole koskaan kukaan pakottanut syömään mitä en ole halunnut.

Vierailija
4839/9006 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei USAssa ole taifuuneja.

Vierailija
4840/9006 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jne.

Take a chill pill.

Ainakin jenkkien itsensä mukaan cookietaikinaa vedetään nimenomaan raakana. Maistuu kuulemma paremmalta kuin paistettu lopputuote.

http://www.city-data.com/forum/food-drink/1779429-eating-raw-cookie-dou…

https://old.reddit.com/r/AskAnAmerican/comments/k62a77/bakers_of_americ…

https://www.washingtonian.com/2018/08/07/the-raw-cookie-dough-trend-exp…

Luitko edes osaakaan noista artikkeleista?