Mitä amerikkalaista tapaa sinä olet ihmetellyt?
Minulla ei ole kokemusta muusta kuin telkkarista, mutta oletan että nämä asiat ovat hyvin tavallisia Amerikassa.
-kokolattiamatot
-kengät jalassa sisällä
-kertakäyttöastiat
Kommentit (9004)
juueipysty kirjoitti:
Mun mielestä amerikkalaiset on aitoja koska ne tavat on siellä keksitty, eniten ihmettelen sitä miksi kaikki muun maailman nuoriso haluaa matkia heitä ja väheksyvät kaikkia oman maansa perinteitä.
Ihan jo pelkkä syöminen mäkkärissä ihmetyttää mua kovasti jos se mäkkäri sijaitsee muualla kuin amerikassa. Ite en ole koskaan käynyt mäkkärissä syömässä, muutaman kerran olen ollut mukana ja katsonut kun muut syö, kerran kännissä jonku hampurilaisen siellä syöny. En syö roskaruokaa, siksi.
"En ole koskaan käynyt mäkkärissä syömässä, paitsi kännissä" : )
Vierailija kirjoitti:
Amerikan lippu on joka paikassa, jokaisessa huoneessa...
Ei oo tilaa missä se ei olisi.
Turhaa läpätystä, olisivat senkin ajan hiljaa 🤭
Vain ulkonäöllä on merkitystä . Silti syövät kuin possut, valtavat lautaset ( kaukalot🤣).
Teennäisyyden paratiisi. Elämä kuin karusellissä.
Jännää sinänsä että moni suomalainen haluaa pääästä karusellin asukkaaksi, koska maassa tienaa paljon paremmin kuin koskaan samassa ammatissa Suomessa. Ja verot on nekin paljon kevyemmät. Eli käteen jää palkasta aina useampi tonni.
Tämä se vasta ketuttaa kun Yhdysvalloissa työssä ollessa rikastuu ihan itsestään, kun kaikki on edullisempaa kuin Suomessa. 😂
Se kun niillä on aina sisätiloissa kengät jalassa jopa vuokrakasarmeissa.
Paljonkin mikä ihmetyttää. Kengät jalassa sisällä. Vaihdetaanko ulkokengät sisäkenkiin???
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä7437 kirjoitti:
Miksi paistavat vaahtokarkkeja ? Niin tekevät myös englantilaisetkin.
Koska voivat. Suuri mysteeri suomalaiselle.
Jotkkut Rillaa vaahtokarkkeja myös Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Ne juo kamalan paljon limsaa ruokailujen yhdeydessä, ruokailujen välillä, leffassa. Ihmettelin etteikö niitä pissata koko ajan!
Lisäksi saattoivat vetää puoli litraa kevytcokista ja sen päälle ison kahvikupin eli kofeiinitäpinöissään ovat.
Amerikkalaiset eivät juo ruokaillessa yleensä limsaa vaan sokererilla höystettyä jääteetä. Maistoin kerran oli kamalan makuista. Toiset juovat sitten cokista.
Mistä en tykännyt niin jäitä laitettiin aina kukkurallinen lasiin vaikka pyysi tavallista vettä.
Miksi amerikkalaisten tapoja yleensä ihmetellään koska eihän siellä ole kenenkään suomalaisen pakko asua. Maahan muutto on aina vapaaehtoista. Ja työn takia kannattaakin muuttaa koska USAn työkokemusta arvostetaan Keski-Euroopan hyväpalkkaisissa maissa. Eikä palkka edes huonone, päinvastoin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysytään kuulumisia, vaikka ei haluta tietää niitä.
No sehän on samanlainen tapa kuin Suomessa eli ihmisiä tervehditään. Ei sen kummempaa.
Kyllä minä saatan sanoa muutakin kun tervehdyksen, asun Hgissä kerrostalossa.
Arkkitehti1 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asunnot korjataan sukulaisia varten että ne viihtyvät vierailuilla, omat huoneet, kylppärit ym. Ei kai ne sukulaiset koko ajan vieraile.
Tohon vois vastata vaikka että entäs suomalaisten kämpät, koirankoppeja joissa tilaa nippa nappa Askon huonekaluiile, tarkkaan on mitoitettu ettei ole hukkaneliöitä 😁
Hotellit on sitä varten. Eriasia ihan lähimmäiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Julkisten WC:eiden olematon yksityisyys. Oven molemmin puolin isot usean sentin raot, joista näkee sisälle. Muutenkin ovet on usein paljon pienemmät kuin vaikka meillä Suomessa eli sekä oven alapuolelle että yläpuolelle jää myös isot raot.
Missä tällaisia julkisia vessoja olet nähnyt? Minä olen nähnyt ihan tavallisia. Mutta se mistä suoraan sanottuna pidän tosi paljon, niin pöntön päälle saa laittaa sellaisen koko renkaan kattavan paperin suojaksi. Kattaa siis koko ympyrän. Sellaisia kun saisi Suomeenkin pelkän vessapaperinpalan sijaan.
Vuoraan paperilla istuimen julkisissa jos nk iso hätä muuten puolistuma asento nesteelle
Onko nuilla sitä "vieraiden viihdyttämistä " oikeesti? jokaisessa ohjelmassa aina nainen snaoo että täällä voi hyvin viihdyttää viereita , kun katselevat kämppiä.
Tai "ei ole tarpeeksi tilaa vieraille"..
Mutta vastaako yhtään totuutta?
Minä ainaki ostin asunnon itselle, ei käyny mielessäkään vieraat yms.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on kokolattiamattoja ja myös puulattioita ja laattalattioita. Makuuhuoneissa pitää ehdottomasti olla kokolattiamatot. Meillä on kenkiä, mutta ne jalassa ei kävellä koskaan sisällä. Meillä syödään tavallisilta lautasilta, mutta joskus käytetään paperilautasia kun syödään ulkona.
eikö oo tiskikonetta? En voi sietää kertakäyttöpahvia josta syödään tai juodaan.
Mainittiin jo karmeat kokolattiamatot ja kengät jalassa sisällä.
Joskus kalifornialaisessa marketissa tuntui, että Jack Daniel'sia ei saanut puoltatoista litraa pienemmässä pullokoossa. Viinakaupat oli sitten eri asia.
Kalifornialaisessa marketissa piti näyttää paperit, vaikka osti vain yhden keppanaa vastaavan olutpullon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Julkisten WC:eiden olematon yksityisyys. Oven molemmin puolin isot usean sentin raot, joista näkee sisälle. Muutenkin ovet on usein paljon pienemmät kuin vaikka meillä Suomessa eli sekä oven alapuolelle että yläpuolelle jää myös isot raot.
Missä tällaisia julkisia vessoja olet nähnyt? Minä olen nähnyt ihan tavallisia. Mutta se mistä suoraan sanottuna pidän tosi paljon, niin pöntön päälle saa laittaa sellaisen koko renkaan kattavan paperin suojaksi. Kattaa siis koko ympyrän. Sellaisia kun saisi Suomeenkin pelkän vessapaperinpalan sijaan.
Vuoraan paperilla istuimen julkisissa jos nk iso hätä muuten puolistuma asento nesteelle
Mitä siitä vessanrenkaasta voisi tarttua? Siis reidethän siinä on kiinni, eikä sukuelimet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vain ulkonäöllä on merkitystä . Silti syövät kuin possut, valtavat lautaset ( kaukalot🤣).
Teennäisyyden paratiisi. Elämä kuin karusellissä.Jännää sinänsä että moni suomalainen haluaa pääästä karusellin asukkaaksi, koska maassa tienaa paljon paremmin kuin koskaan samassa ammatissa Suomessa. Ja verot on nekin paljon kevyemmät. Eli käteen jää palkasta aina useampi tonni.
Tämä se vasta ketuttaa kun Yhdysvalloissa työssä ollessa rikastuu ihan itsestään, kun kaikki on edullisempaa kuin Suomessa. 😂
Kuka HALUAA vapaaehtoisesti mennä KEINOKUITU -MAAHAN 🤮
Siellä ei oo aitoo kuin ne tuotteet mitkä tulevat alapäästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teennäisyyden paratiisi. Elämä kuin karusellissä.Jännää sinänsä että moni suomalainen haluaa pääästä karusellin asukkaaksi, koska maassa tienaa paljon paremmin kuin koskaan samassa ammatissa Suomessa. Ja verot on nekin paljon kevyemmät. Eli käteen jää palkasta aina useampi tonni.
Tämä se vasta ketuttaa kun Yhdysvalloissa työssä ollessa rikastuu ihan itsestään, kun kaikki on edullisempaa kuin Suomessa. 😂Kuka HALUAA vapaaehtoisesti mennä KEINOKUITU -MAAHAN 🤮
Siellä ei oo aitoo kuin ne tuotteet mitkä tulevat alapäästä.
HAPPAMIA OVAT sanoi...
Kovasti on tulijoita, harvempi paasee sisalle. Naillakin Amerikan arvostelijoilla on mahdollisuus korkeintaan turistina tulla vahan vilkaisemaan elamaa ulkoapain. Sisalle eivat paase.
Vierailija kirjoitti:
Kaikille huudellaan hei ja mitä kuuluu? En todellakaan usko , että tuntematonta kiinnostaa mitä minulle oikein kuuluu.
Kun vastaan hyvää kiitos, niin juttu loppuu siihen.
Se johtuu siita etta sina itse tukahdutat juttelun kun et osaa taman sosiaalisen kanssakaymisen kuvioita. Kylla juttu loppuu kun jatat kysymatta vastapuolen kuulumisia. Ja taas on amerikkalaisten vika.
Vierailija kirjoitti:
Paljonkin mikä ihmetyttää. Kengät jalassa sisällä. Vaihdetaanko ulkokengät sisäkenkiin???
Kengat. Elamaa suurempi juttu suomalaiselle. Onko ne jokin uutuus Suomessa?
Loystkaa pipoa.
DXTR kirjoitti:
Mainittiin jo karmeat kokolattiamatot ja kengät jalassa sisällä.
Joskus kalifornialaisessa marketissa tuntui, että Jack Daniel'sia ei saanut puoltatoista litraa pienemmässä pullokoossa. Viinakaupat oli sitten eri asia.
Kalifornialaisessa marketissa piti näyttää paperit, vaikka osti vain yhden keppanaa vastaavan olutpullon.
Monessa paikassa kysytaan papereita ihan jokaiselta joka ostaa alkoholia tai tupakkaa, ikaan ja ulkonakoon katsomatta.
Kaupalle lankeaa kovat sanktiot jos myyvat alaikaiselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pyllyn pyyhkimiseen liittyvät käytännöt.
Popcornin valmistaminen koneella.
Muotokuvat jokaisen kodin seinällä.
Lisäksi tuntuu todella oudolta, että koiran ulkoiluttamisen on tapana tehdä aina iltaisin. Liittyy siihen että vain työttömät ovat päivällä ulkona
Ei USAssa ketään kiinnosta onko joku työttömänä tai miksi yleensä joku päiväsaikaan liikkuu ulkona. Kun joku (työtön) liikkuu päiväsaikaan ulkona, niin miten ne muut työssäkäyvät ihmiset näkee sen. Ei täällä asuta työpaikan vieressä, vaan usein asutaan matkojen päässä. Työtön on myös aika outo sana täällä, koska ei ole työttömiäkään.
Ei ole työttömiä? Vain 9,5 miljoonaa viimeisten tilastojen mukaan (BLS, June 2021).
Oletko ollut USA:ssa? Etkö muka koskaan nähnyt katujen varsilla ihmisiä, joilla oli pahvikyltti, jossa luki "Will work for food"???
Jep, oletko koskaan ostanut subway sandwichia naille "tyontekijoille"? Ei ollutkaan nalka vaan rahan tarve jos sitakaan.
Onhan naita kavereita seurattu kun heidat tuodaan autolla muutaman korttelin paahan.
Se autokuski sattuu olemaan sen yömajan kuski joka vie jampat sinne mistä viime yönä poimittiin. Vai meinaatko että kävelevät yöllä sinne yömajaan? Siellä ajelee kymmeniä järjestöjen autoja iltasella keräämässä.
- Olen samaa ihmetellyt!! :D Miten nämä oikeasti löytävät asunnon euroopasta noilla vaatimuksilla? .... Ja vielä: Kiitospäivän kalkkuna pitäisi mahtua uuniin sekä keittiössä niin paljon tilaa, että voidaan leipoa yhdessä keksejä. Ja kaikilla pareilla sama 'laulu'. Miten ovatkin kloonattuja isossa maassa!