Vastaamon kiristyssähköposti
Sain kiristyssähköpostin liittyen tähän vastaamon varkauteen liittyen. Onko muut saanut? Siinä oli mun henkilötunnus! Enkä edes muista käyttäneeni yrityksen palveluita. Osaako joku sanoa mihin pitää olla yhteydessä?
Kommentit (21)
Tee heti rikosilmoitus. Liitteeksi kuvakaappaus kyseisestä sähköpostista.
Joo, mietin vaan että jollain on jossain mun henkilötunnus ja se voi käyttää sitä. Ettekö te huolestu tällaisesta?
Vierailija kirjoitti:
Mulle tuli mutta olen käyttänyt yrityksen palveluita. Tietojani ei ollut kuitenkaan julkaistu tor verkossa osana niitä 300 nimeä.
Mistä tämä selvisi? Ja oliko sullakin henkilötunnus viestissä?
Sain juuri samanlaisen sähköpostin. Varasin vuosia sitten sinne ajan ja sieltä soitettiin ja peruttiin se aika, kun sanoivat että väärä paikka. Mutta mun tiedot on sinne jääneet.
Mulle tuli myös. Ei kai siinä muuta kuin rikosilmoitus kehiin ja todnäk luottokielto myös. Muuta ei nyt voi. Kyllä tämä tästä selviää.
Vierailija kirjoitti:
Mulle tuli myös. Ei kai siinä muuta kuin rikosilmoitus kehiin ja todnäk luottokielto myös. Muuta ei nyt voi. Kyllä tämä tästä selviää.
Voikohan sen luottokiellon perua milloin vaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle tuli mutta olen käyttänyt yrityksen palveluita. Tietojani ei ollut kuitenkaan julkaistu tor verkossa osana niitä 300 nimeä.
Mistä tämä selvisi? Ja oliko sullakin henkilötunnus viestissä?
Mä olen ihan siellä tor verkon puolella käynyt katsomassa sen listan ja nimeäni ei löytynyt sieltä. Nythänse lista ei enää ole näkyvissä, eilen poistui.
Mutta se alkuperäinen kiristäjä Ransom Man oli postannut sinne ison tiedoston jonka tor hakkeripalstan jäsenet väittää olevan koko asiakastietokanta, ja että olisivat saaneet sieltä ladattua paljon asiakastietoa. Mahdollisesti jopa kaikki Vastaamon asiakastiedot, muutkin kuin ne 300 julkaistua.
Ei enää paljon auta että Ransom Man on poistanut julkaisunsa, kun se on jo ties kuinka monen pahantahtoisen hakkerin koneelle ladattu se materiaali.
Mullekin tuli. Kuvakaappaukset viesteistä ja rikosilmoitusta tekemään. Itse aloittelen juuri, tulin vain hakemaan täältä vertaistukea. Tuntui aivan hirvittävältä saada se viesti, vaikka osasinkin sitä odottaa.
Mitä ap siitä tänne kerrot.
Ohjehan on se, että pitää mennä heti poliisilaitokselle tuon sähköposti kanssa.
Mitä helvettiä tämä palsta muka sinua voi auttaa.
Ja lopettakaa tuo häiriköinti täällä noilla keksityillä sähköposteilla.
Se on niin lapsellista ja typerää, että oksettaa.
Vierailija kirjoitti:
Mullekin tuli. Kuvakaappaukset viesteistä ja rikosilmoitusta tekemään. Itse aloittelen juuri, tulin vain hakemaan täältä vertaistukea. Tuntui aivan hirvittävältä saada se viesti, vaikka osasinkin sitä odottaa.
Pakko tehdä myös omaehtoinen luottokielto.
Tästä on jo ketju täällä KIristäjältä tuli minulle hlökohtainen viesti... Käy lukemassa. On tullut tänään ja tuli minullekin viesti. Varmaan lähtenyt jo enemmän kuin se perus sadan setti?
Poliisin sivut kai jo tukossa?
On muuten vähän tukossa sähköisen rikosilmoituksen teko nyt. Vissiin koko 40 000 hengen asiakastietokannan ihmisille lähtenyt tuo viesti ja ne tekee nyt rikosilmoituksia.
Mutta milloin uskaltaa elää enää siten, että voi poistaa tuon luottokiellon? Apua.
Vierailija kirjoitti:
Tästä on jo ketju täällä KIristäjältä tuli minulle hlökohtainen viesti... Käy lukemassa. On tullut tänään ja tuli minullekin viesti. Varmaan lähtenyt jo enemmän kuin se perus sadan setti?
Poliisin sivut kai jo tukossa?
Taitaa olla, en ainakaan pääse tekemään rikosilmoitusta.
Vierailija kirjoitti:
On muuten vähän tukossa sähköisen rikosilmoituksen teko nyt. Vissiin koko 40 000 hengen asiakastietokannan ihmisille lähtenyt tuo viesti ja ne tekee nyt rikosilmoituksia.
Tuli tässä mieleen että yrittääkö joku tehdä palvelunestohyökkäyksen tällä tavalla poliisin palveluun...?
Luotto ja rekisteröinti kielto nyt ainakin päälle.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ap siitä tänne kerrot.
Ohjehan on se, että pitää mennä heti poliisilaitokselle tuon sähköposti kanssa.
Mitä helvettiä tämä palsta muka sinua voi auttaa.
Ja lopettakaa tuo häiriköinti täällä noilla keksityillä sähköposteilla.
Se on niin lapsellista ja typerää, että oksettaa.
Ylen uutisten nettisivuilla on jo kopio siitä sähköpostiviestistä (vain henkilötunnus ja nimi poistettu siitä).