Onko miehelläni nupissä vaiko kropassa vikaa?
Hänellä on ollut vatsaongelmia lähes koko ikänsä. Ensin oli helikobakteeri joka hoidettiin pois.
Sitten hänellä todettiin laktoosi- intoleranssi ja ärtynyt vatsalaukku.
Ongelma on se ettei hän uskalla syödä juuri mitään, joskus syö vaan perunaa ja leipää.
Kerran tuli kotiin töistä ja väitti että hänen uuhunsa on tullut jotain näppyjä johtuen kalan syönnistä,
vaikka kuinka tiirasin sinne hänen suuhunsa, en nähnyt yhtään näppyä.
Joskus hän sanoo että verta tulee suusta ( en ole missään sitä verta nähnyt) taikka pyörryttää, on migreeniä jne. Tämä ei ole teeskentelyä, uskon että oikeasti hän tuntee niin.
Hän on luonteeltaan hyvin tunnollinen ja herkkä ihminen, mutta tämä välillä ottaa kyllä palloon. Helsingissä on kaksi ravintolaa joissa hän uskaltaa syödä.
Ulkomailla matkustellessa on tosi tylsää kun se syömisen kanssa niin vaikeata.
Kommetteja kiitos..
Kommentit (17)
Kyllä hänellä on ihan oikeasti vastaongelmia. Mutta kun niitä pakkaa olemaan kaikkia muutakin siis. Sitten hänellä on usein huulessa herbes, tosi usein. Hän on helposti stressaantuva. Itse en ole millekkään allerginen, eikä minulla ole koskaan ollut aikuisena edes vatsatautia. Tuo mies sitten sairastaa minunkin edestä.
ap
Jätä miehesi ja ota parempi tilalle. Miehesi on selvä luuseri, ei kukaan mies nirsoile noin.
5. joo tuo olikin tosi hyvä neuvo, kiitos.
Luuseihan se on. Tosi rasittava.
ap
Voi mies parka :( ja voi ap parka.
Musta tuntuu, että sillä on vähän kumpaakin, sairautta ja luulosairautta. Esimerkiksi itse en ole nirsoillut ruoasta kun ihan lapsena, ja nyt aikuisena syön kaikkea, mutta kun tulin raskaaksi nyt niin "pelottaa" syödä jotain ruokia, koska olen raskauspahoinvoinnin takia oksentanut niitä pois ja ne tuntuvat tai maistuvat epämiellyttäviltä. Esimerkiksi en syö enää ruisleipää, koska oksensin kerran isoja paloja ja maku oli aivan uskomattoman hapan, samoin vältän keltaisia luumuja ja kylmää juotavaa jogurttia yms. Tottakai uskon palaavani entiseen ruokavalioon raskauden jälkeen, ja pointtini onkin keskustella miehen kanssa asiasta. Voi olla, että hänellä on oikeasti noita allergisia reaktioita, joita et nää. Tunnen ihmisiä, jotka ovat allergisia kaikelle mahdolliselle. Ei se miehen syy ole :(
[quote author="Vierailija" time="31.01.2014 klo 13:47"]Hän on hyvin herkkä ihminen [/quote]
Otat mikropippelistään kiinni ja heivaat äijän pihalle. Kuka nainen haluaa tai kehtaa elää herkän miehen kanssa?
mieheni on samallainen!!
äitinsä opettanut pienenä kuinka on muka kaikelle allerginen. Joskus vitsailen hänen psyykkisestä allergiastaan muka kaikelle. Toisinaan loukkaantuu toisinaan ei.
Hänellä se on aina vain se kurkkua kutittaa syy. Aika vasta söi vahingossa pähkinää ja hänen piti olla tosi pahasti allerginen vaan ei tullut muuta kuin tätä pientä kurkun kutinaa joka lähti vedellä. En sitten tiedä mitä tehdä hänen kanssaan siinä ku varoo kun pelottaa.
Joo hän itsekin kärsii asiasta. Mutta luulen että hänen luonteellaan on paljon tekemistä asian kanssa, se sureminen pahentaa oireita. Nyt ollaan taas lähdössä ulkomaille, ja pelottaa etukäteen saako hän siellä sellaista ruokaa edes mitä voisi syödä.
ap
Mulla on ollut pahoja ongelmia vatsan kanssa jo yli 4 vuotta eikä syytä ole saatu täysin vieläkään selville :( Aina välillä aktvioidun ja ravaan lääkärillä, turhaudun kun selvyttä ei saada ja tulee vaan uusia ruokarajoituksia, joiden noudattamisesta ei ole apua... Veikkaan että miehesi vaiva on todellinen, mutta suhtautuminen siihen, noh, sitä voisi koittaa muuttaa. Vatsa voi oireilla myös noin köyhästä ruokavaliosta! Yksi tapa selvittää asiaa on se, että syö ns normallista, mutta jättää aina 1-2 vkoksi jonkun tietyn ruokaaineen pois ja katsoo helpottuvatko oireet (tätä lääkärikin suositellut). Tällä keinolla olen esim itse huomannut, että kaurapuuro pahentaa oireita ja maito -- Vaikka lääkärissä on todettu että minulla ei ole laktoosi-intoleranssia eikä keliakiaa!!! Tsemppiä! Itse olen ottanut nyt asenteen, että syön mitä vaan (paitsi noita) ja kun tulee pahemmat vatsakivut, mietin, mitä söin viimeisen 24h aikana - yleensä jokin syy löytyy.
[quote author="Vierailija" time="31.01.2014 klo 14:23"]
[quote author="Vierailija" time="31.01.2014 klo 13:47"]Hän on hyvin herkkä ihminen [/quote]
Otat mikropippelistään kiinni ja heivaat äijän pihalle. Kuka nainen haluaa tai kehtaa elää herkän miehen kanssa?
[/quote]
oletko joku kateellinen sinkku mies jota vituttaa kun herkkä mies on saanut naisen ja sinä olet aina vain sinkkuna ;)
Ap, se vaan on valitettavasti niin että joillain on heikompi vastustuskyky (etenkin suoliston kunto vaikuttaa vastustuskykyyn) ja sitten ne ihmiset sairastaa enemmän. Toiset taas voivat olla terveinä vuosikymmeniä. Sinun kohdallesi on nyt sitten osunut vähän sairaalloisempi yksilö, toivottavasti muuten kuitenkin hyvä mies. Onko hän käynyt lääkärillä selvittämässä näitä oireita?
[quote author="Vierailija" time="31.01.2014 klo 14:25"]
[quote author="Vierailija" time="31.01.2014 klo 14:23"]
[/quote]
oletko joku kateellinen sinkku mies jota vituttaa kun herkkä mies on saanut naisen ja sinä olet aina vain sinkkuna ;)
[/quote]
Ei kiitos herkkiä miehiä minullekaan. Yksi pikkulapsi perheessä riittää mulle.
"joskus syö vaan perunaa ja leipää" en ole perehtynyt muuten vatsavaivoihin, mutta eikös nuo juuri turvota?
Sanoisin että lisää kuituja, leivässä täysjyvää, kasviksia, hedelmiä ja marjoja
Ei hän ole mikään pikkulapsi. Hän on osaava ja tekevä, miehekäs mies muuten mutta uskon etät jotenkin traumatisoitunut vatsansa kanssa.
Suomalaiselle naiselle herkkä mies on sama kuin vauva, säälittävää, ei ihme että täällä miehet tekee niin paljon itsemurhia koska tunteet ei sovi miehelle.
Sama juttu hänellä, hän ravaa välillä lääkärissä ja kun sieltä ei apua tule niin taas mennään sitä samaa rataa. Vastaongelma on todellinen, välillä vatsa on löysä, välillä kova eikä saa oikein selvää mikä sen aiheuttaa.
Kaurapuuro on hänelle aina must aamulla.
ap
Se voi olla ihan vaan ärtyneen suolen oireyhtymä, minkä kanssa on vaan opittava olemaan ja minimoitava oireita aiheuttavat jutut. Toivottavasti ei juo eikä polta. Ja yrittäisi jotenkin murehtia ja stressata vähemmän. Tsemiä ap ja mies!
Mitä se tarkoittaa ettei "uskalla" syödä, mitä tarkalleen ottaen pelkää vs. mitä konkreettisesti tapahtuu hänelle (ei siis mitää mielikuvitusverenvuotoa, jota kukaan muu ei näe)? Itsellä on hoidettu helikobakteeri 2x enkä ole ollenkaan noin valikoiva, ettei se ainakaan siitä johdu... ;-) Tietysti on ihmisiä, joilla on - syystä - niin huonoja kokemuksia ruuasta että heistä tulee sen takia hyvin valikoivia. Ehkä miehelläsi on oikeita vatsaongelmia, jotka ovat sitten hänen yleisen herkkyytensä takia saaneet noin valtavat mittasuhteet. Kyllä minuakin rasittaisi syödä tuollaisen ihmisen kanssa...