Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Elätän itseäni ja miestäni vain opintotuella ja säästöillä

Vierailija
31.01.2014 |

Kysyttävää?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monethan opiskelevat säästöillään ja elävät hetken ajan vähän ns. köyhempää elämää tukiverkoston ulkopuolella. Tilanteenhan voi olettaa kuitenkin parantuvan valmistumisen jälkeen. Ei siis sinänsä mikään ihmeellinen juttu, monethan ottavat jopa lainaa tutkintojaan varten (erityisesti jos opiskellaan ulkomailla jne).

AP:n tapauksessa hieman moraalisesti arveluttavaa on, että avomies on puolisonsa elätettävänä. Parisuhde on epätasapainoinen. Toivottavasti miehesi osaa arvostaa panostustasi ja tukeasi! Ikävää jos hän nyt elää täysin sun kustannuksellasi ja sitten jossakin vaiheessa (säästöjesi huvettua) päättäisikin erota.

Vierailija
2/18 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2014 klo 15:43"]

Monethan opiskelevat säästöillään ja elävät hetken ajan vähän ns. köyhempää elämää tukiverkoston ulkopuolella. Tilanteenhan voi olettaa kuitenkin parantuvan valmistumisen jälkeen. Ei siis sinänsä mikään ihmeellinen juttu, monethan ottavat jopa lainaa tutkintojaan varten (erityisesti jos opiskellaan ulkomailla jne).

AP:n tapauksessa hieman moraalisesti arveluttavaa on, että avomies on puolisonsa elätettävänä. Parisuhde on epätasapainoinen. Toivottavasti miehesi osaa arvostaa panostustasi ja tukeasi! Ikävää jos hän nyt elää täysin sun kustannuksellasi ja sitten jossakin vaiheessa (säästöjesi huvettua) päättäisikin erota.

[/quote]

Mies kieltäytyi järjestelystä monta kertaa, mutta pidin pääni, sillä haluan, että hän suorittaa tutkinnon kunnialla loppuun, jotta molemmilla on pohjakoulutus ja tutkinnot takana ja pärjätään sitten elämässä. Joten jos tapapakin tullessa jotakuta pitäisi syyttää tästä, saan syyttää ihan itseäni. Uskon, että mikäli joskus eroamme, se johtuu muista syistä. Olen varmaan naiivi, mutta tätä suhdetta ei mitata rahassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

paljonka sinulla on käytössä rahaa kuukaudessa kaikkeen?

Vierailija
4/18 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö miehelläsi ole MITÄÄN tuloja? Olisko hän valmis samaan sinun kohdallasi?

Vierailija
5/18 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla jää opintotuen jälkeen (kun maksan vuokran + veden) 10€ käteen. Hitonmoisesti sulla täytyy olla säästöjä että niillä molemmat elätte :o

Vierailija
6/18 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset ap vastaa mitään?

Vierailija
7/18 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin laittaa aloituksen, että kysykää nyt ihmeessä ja sit ei ole vastaamassa kun kysytään. En minä tälläistä aloitusta laittaisi jos en olisi jonkun matkan päässä tarkkailemassa, että tuleeko sinne ketjuun mitään viestiä.

Vierailija
8/18 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2014 klo 13:22"]

paljonka sinulla on käytössä rahaa kuukaudessa kaikkeen?

[/quote]

Saan tukia yhteensä asumislisä + opintotuki, eli yhteensä 499,60 €. Saattoi olla vähemmän, mutta en nyt jaksanut tarkastaa tililtä. Vuokramme on 490 €. Minä maksan kaikki menot. Kaikki muu elämiseen menee sitten minun tilin säästöistä. En ole rajoittanut käyttöä, mutta katsomme jatkuvasti, mitä ostamme.

Vierailija
9/18 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2014 klo 13:24"]

[/quote]

Miehellä ei ole mitään tuloja. Ei opintotukea eikä asumistukea, vaikka on opiskelija.

Vierailija
10/18 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2014 klo 13:28"]

Mulla jää opintotuen jälkeen (kun maksan vuokran + veden) 10€ käteen. Hitonmoisesti sulla täytyy olla säästöjä että niillä molemmat elätte :o

[/quote]

Useampi tonni vielä, mutta tässähän nuo hupenee. Lähes kaikki ostetaan tarjouksesta tai poistotuotteista.

Vierailija
11/18 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi miehelläsi ei ole tuloja, vaikka opiskelija?

Miksi sinun pitää elättää aikuista miestä?

Vierailija
12/18 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2014 klo 14:06"]

Ensin laittaa aloituksen, että kysykää nyt ihmeessä ja sit ei ole vastaamassa kun kysytään. En minä tälläistä aloitusta laittaisi jos en olisi jonkun matkan päässä tarkkailemassa, että tuleeko sinne ketjuun mitään viestiä.

[/quote]

Koska ei tullut hetimiten kysymyksiä niin päätin yrittää tehdä noita kirjallisia kouluhommia vähemmäksi. Oivoi.

Vierailija
13/18 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2014 klo 14:47"]

Miksi miehelläsi ei ole tuloja, vaikka opiskelija?

Miksi sinun pitää elättää aikuista miestä?

[/quote]

Kela tuli vastaan aikaisempien opintojen vuoksi ja muuten olisi jäänyt tutkinto suorittamatta. Mies ei ollut kovin innoissaan järjestelystä, mutta tajusi, ettei ole oikein muuta vaihtoehtoa, jos haluaa saada tutkintonsa ulos. Näillä mennään.

Vierailija
14/18 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2014 klo 13:24"]

[/quote]

Tuo unohtuikin, olisiko mies valmis itse tähän. Varmaksi en osaa sanoa, mutta luulen, että olisi. Ja vaikkei olisikaan, niin sitten olisi jokin muu ratkaisu, jos olisin itse samassa tilanteessa.

Vierailija
15/18 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä? Mies opiskelee tutkintoa eikä saa mitään tukia...? Ilmeisesti tukien maksu on Kelan toimesta joko katkaistu liian pienen opintopistemäärän vuoksi tai vaihtoehtoisesti tukikuukaudet on jo käytetty.

Oletteko kysyneet sossusta tms? Kyllähän nyt jostakin luulisi jotakin avustusta olevan saatavana...

Vierailija
16/18 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2014 klo 15:01"]

Siis mitä? Mies opiskelee tutkintoa eikä saa mitään tukia...? Ilmeisesti tukien maksu on Kelan toimesta joko katkaistu liian pienen opintopistemäärän vuoksi tai vaihtoehtoisesti tukikuukaudet on jo käytetty.

Oletteko kysyneet sossusta tms? Kyllähän nyt jostakin luulisi jotakin avustusta olevan saatavana...

[/quote]

Tuli siihen tulokseen, ettei aiempi koulutus johda mihinkään. Vaihtoi siis koulutusta, mutta tukikuukausia toki meni. Nyt tukikuukaudet lopussa. Sossusta ei olla lähdetty kysymään asiaa. Toistaiseksi ainakin voidaan elää näin.

Vierailija
17/18 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mies avio vai avo? Mietin vain miten nuo sinun säästösi mahtavat vaikuttaa sossun mahd. myöntämiin avustuksiin... Jos on liikaa säästöjä ja omaisuutta, eivät välttämättä näe tarvetta apuun kun tulette näinkin hyvin toimeen.

t. eräs joka tällä hetkellä myös opiskelee täyspäiväisesti ilman avustuksia ja tukia

Vierailija
18/18 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2014 klo 15:11"]

Onko mies avio vai avo? Mietin vain miten nuo sinun säästösi mahtavat vaikuttaa sossun mahd. myöntämiin avustuksiin... Jos on liikaa säästöjä ja omaisuutta, eivät välttämättä näe tarvetta apuun kun tulette näinkin hyvin toimeen.

t. eräs joka tällä hetkellä myös opiskelee täyspäiväisesti ilman avustuksia ja tukia

[/quote]

Tätä minäkin ajattelin, että todennäköisesti vaikuttavat tukiin. Mies on tosin toistaiseksi vasta avo. Mitään isoja hankintoja ei ole onneksi joutunut tekemään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yksi